July 16th, 2020

Menyedari hubungan cintanya dengan aktor Niezam Zaidi agak kurang disenangi segelintir pihak, pelakon Nonny Nadirah mendedahkan jejaka tersebut banyak membantunya melalui fasa sukar dalam kehidupan.

nonny nadirah niezam zaidi

Menurutnya, Niezam merupakan insan yang banyak memberinya kata semangat sehingga Nonny mampu bangkit daripada kisah lalu.

“Saya sedar memang ada pihak yang suka dan tak suka hubungan saya dengan Niezam. Tapi orang tak tahu yang saya pernah lalui fasa paling bawah dan macam mana saya berusaha untuk bangkit semula.”

Terdahulu, kecoh di media sosial apabila Nonny dikhabarkan menerima teguran daripada warganet selepas bertindak berkongsi sepotong video sedang membonceng motosikal yang ditunggang kekasihnya itu.

Malah menjelaskan tiada niat untuk menunjuk-nunjuk atau sengaja mencari publisiti murahan dengan berkongsi video berkenaan kepada umum.

nonny nadirah niezam zaidi

Sebelum ini juga, video lama Nonny bertandang ke rumah bekas suami ketika menyambut perayaan Aidilfitri menjadi tular selepas wujud pihak tidak bertanggungjawab memuat naik semula di media sosial. Namun berharap agar peminat tidak lagi mengungkit kembali kisah lamanya memandangkan beliau dan bekas suami telah mengambil haluan masing-masing.

Untuk rekod, Nonny pernah mendirikan rumah tangga bersama Mohamed Mustain paa 18 Mac 2018. Hasil perkongsian hidup itu, mereka tidak dikurniakan cahaya mata, malah memutuskan untuk bercerai selepas setahun bernikah.

Sumber: mStar

July 10th, 2020

Bertindak mendedahkan dirinya dan kekasih hati Nizam Zaidi bagai melalui proses susah dan senang bersama, dari menaiki motorsikal ke kereta, pelakon Nonny Nadirah akui tidak pernah berputus asa dalam hidup meskipun wang di dalam poketnya hanya ada RM10.

nonny nadirah niezam zaidi ditegur netizen naik motorsikal tiada halal gap

Menurut Nonny, rajin bersedekah, utamakan keluarga dan bantu sesame manusia merupakan kunci kejayaan dalam kehidupan seseorang manusia.

“Dari grab ke motor,berhujan pakai plastik sampah. Alhamdulilah sekarang dah ada transport balik. Terima kasih buat sahabat-sahabat semua yang banyak membantu kami.”

Nonny menerusi sebuah posting di Instagramnya memuat naik rakaman video sedang membonceng motorsikal yang ditunggang oleh Nizam.

Namun, seperti sudah dijangka, wujud segelintir pengikutnya di laman berkenaan seakan tidak gemar melihat Nonny membonceng motorsikal itu bersama seorang lelaki bukan muhrim dan meminta Nonny menjaga batas-batasnya.

https://www.instagram.com/p/CCYIbI0BnEW/

Nonny bagaimanapun tampil memohon maaf kepada semua yang tersinggung dan kurang senang melihat perkongsian tersebut.

“Sejujurnya saya tiada niat pun nak menunjuk atau sengaja nak minta orang puji. Bukan saja suka-suka pun nak muat naik video tersebut.”

nonny nadirah niezam zaidi naik motorsikal tiada halal gap

Untuk rekod, Nonny yang sebelum ini telah bercerai dengan bekas suaminya Mustain Adnan pada tahun 2019 dikhabarkan telah mula menjalin cinta bersama Niezam sekitar sejak Mei lalu, malah tidak segan mengakui bakal mengakhirinya dengan ikatan yang sah tidak lama lagi.

Sumber: mStar

July 4th, 2020

Pelakon Nonny Nadirah yang dahulunya merupakan artis kelahiran rancangan realiti TV Akademi Fantasia baru-baru ini telah meluahkan rasa terpendam dalam hatinya apabila ada segelintir pihak seolah-olah berasa iri hati terhadap dirinya yang kini sedang menikmati bahagia.

Nonny yang dahulunya pernah berkahwin namun telah bercerai kini dikatakan sedang mempunyai hubungan istimewa dengan pelakon Niezam Zaidi.

Dia yang meluahkan rasa kesal melalui laman instagram peribadi miliknya itu menulis panjang lebar mengenai mereka yang cuba mengecam, menjatuhkan serta memfitnahnya.

View this post on Instagram

Hadapi dgn tenang dan senyum tak perlu kata apa2. . Dibentangkan karpet merah bg mereka semua yg ingin mengecam, memfitnah dan menjatuhkan. . Terima kasih kerana telah memenuhkan saham akhirat sy. . Semoga kita semua diberikan taufik dan hidayah. beringatlah. kena sentiasa ingat. Fitnah dunia akhir zaman,benda yg tak ada boleh di ada kan. . Korang iri bila tgk aku happy, mulalah kecam fitnah sana sini, bila iri hati telah menguasai diri, bimbang nanti korang yg dapat penyakit hati. . Tiada siapa yg inginkan penceraian. Bodohnya aku seorang yg dulu titlenya bujang pastu kawin pastu cerai semata2 utk dapat title janda. . Semua org boleh jadi baik. Tapi sy xnk yg baik je,sy nak yg bertanggungjawab. Kpd korg yg belum ada experience dlm hal rumahtangga baik senyap kumpul ilmu byk2 mcm mana nak kenal & syg pasangan korang. yg dah kawin ofcoz faham dgn apa yg sy maksudkan. . Gentle aku ckp,dlm solat aku sentiasa doa : “Ya Allah aku serahkan segala urusan perasaanku kpdMu Ya Allah dan aku serahkan segala urusan kehidupanku kpdMu Ya Allah utk Kau aturkan buat diriku sesungguhnya aku tidak ada daya upaya selain dari pertolonganMu Ya Allah sesungguhnya Engkaulah yg maha mengatur.” ? Jodoh ajal maut kat tangan tuhan. Kehidupan harus diteruskan. Tentang jodoh?.. itu semua rahsia Allah. Ada jodoh Alhamdulillah. Takde Jodoh tetap Alhamdulillah. Sentiasa sangka baik dgn Allah dan juga sesama manusia. Aku dah puas merasa sakit jadi org nak buat apepun aku dah takde rasa apa2. Jadi buatlah sesuka hati kamu, semoga Allah sentiasa melindungi kamu.. Ajar diri simpan niat dlm hati menyayangi sesuatu atau seseorang itu demi krn Allah nescaya kamu akan bahagia dunia dan akhirat. Percaya pada janji Allah. ?

A post shared by ? Nonny Nadirah ? (@nonnynadirah) on

“Terima kasih kerana telah memenuhkan saham akhirat saya. Semoga kita semua diberikan taufik dan hidayah. Fitnah dunia akhir zama, benda yang tak ada boleh di adakan,”

Menurut kapsyennya, ada yang tidak senang duduk melihat dirinya yang kini bahagia malah menyebarkan fitnah di sana sini.

Baginya lagi, merupakan suatu perbuatan bodoh jikalau dia berkahwin kemudiannya bercerai hanya semata-mata ingin mendapatkan status janda.

View this post on Instagram

Jauh sangat tu… patah balik. . . You made my day. ???? Hilang segala kekusutan. . Bila kita suka buat orang happy, Allah akan ganti dgn menghappykan kita balik. What u give,u get back.. . Trust the power of Allah swt.? #ijustwanttobehappy #happilyeverafteroneday #thankyouallahforeverything

A post shared by ? Nonny Nadirah ? (@nonnynadirah) on

“Tiada siapa yang inginkan penceraian. Bodohnya aku seorang yang dulu titlenya bujang lepas tu kahwin, lepas tu cerai semata-mata untuk dapat title janda,”

Menulis panjang lebar, Nonny juga sempat berpesan kepada orang ramai di luar sana supaya sentiasa bersangka baik dengan Allah dan juga manusia.

Menyentuh mengenai isu jodoh dan rumah tangga, dia memesan kepada mereka di luar sana yang belum mempunyai pengalaman dalam rumah tangga supaya menyiapkan diri dan mengumpul ilmu sebanyak yang boleh.

Mengimbas kembali, Nonny yang sebelum ini pernah berkahwin dengan Mustain Adnan namun telah bertemu titik noktah dalam perkahwinan mereka dan bercerai hanya setelah tidak sampai setahun hidup berumah tangga.

June 23rd, 2020

Pelakon serta bekas pelajar Akademi Fantasia musim kelima, Nonny Nadirah mengakui sedang rapat dengan pelakon Niezam Zaidi amalah tidak menolak andai dijodohkan dengan aktor berkenaan.

nonny nadirah niezam zaidi

Menurut Nonny, beliau seakan bersyukur apabila jejaka tampan berkenaan hadir dalam hidupnya. Kata Nonny, Niezam merupakan lelaki istimewa yang hadir dalam hidupnya kini. Ujarnya lagi, mereka mula berkenalan sejak 2016 dan kin makin rapat sejak tahun lalu.

Kesungguhan Nizam untuk ke arah hubungan yang lebih baik tersergam indah dalam diirnya membuatkan Nonny tertambat dengan pelakon tersebut. Malah, pandai menjaga hati serta kelakar juga turut terpahat personaliti Niezam.

Keretakan rumah tangga Nonny dahulu juga seakan sama dengan perpisahan Niezam dengan kekasih lamanya dahulu. Dari situ, kedua-dua mereka dikhabarkan semakin erat apabila sering berkongsi kisah duka bersama.

nonny nadirah niezam zaidi

Nonny yang trauma selepas berdepan episod luka beberapa tahun lalu juga bagaikan berjaya diubati apabila wujudnya Niezam di sisi yang tidak lekang memberikan sokongan moral kepadanya.

“Niezamlah orang yang menarik saya agar kembali aktif dalam industri seni. Dia juga sentiasa ada bila saya memerlukan.”

Nonny bagaimanapun, tetap menyerahkan segalanya kepada ketentuan Ilahi malah sentiasa menitip doa agar dipertemukan dengan lelaki yang lebih baik untuk dijadikan sebagai teman hidup.

Untuk rekod, Nonny sebelum ini pernah melangsungkan perkahwinan dengan penolong penerbit Media Prima Berhad (MBP), Mustain Adnan pada 18 Mac 2018, namun ikatan itu terlerai selepas kedua-dua mereka disahkan bercerai pada tahun lalu.

Sumber: Gempak