September 11th, 2009

siti nordiana

Ciannya kami kat Siti Nordiana nie. Memang dah confirm kena cerai talak dua dengan bekas suami dia guna telefon jer. Muda-muda lagi dah jadi janda. Nasib baik masih hot gitu. Rasa-rasa nanti ramai ke Dato’-Dato’ nak try masuk line ngorat si Nana nie?

Bila baca-baca balik penjelasan Nana nie, nampak macam dah kena cerai sampai talak tiga. Confuse sekejap kami dibuatnya. Mungkin korang boleh cuba baca pengakuan Nana nie dan memahami berapa banyak talak sebenarnya si Nana nie diceraikan.

Untuk membaca dengan lebih jelas kronologi penceraian Nana dengan suaminya Faizal, sila baca artikel ini selengkapnya.

Nana, 25, yang kelihatan tenang ketika ditemuramah para wartawan menjelaskan bahawa tindakannya memfailkan penceraian terhadap Faizal, 31, kerana sudah tiada lagi persefahaman antara mereka dan Faizal telah bertindak melafazkan cerai kepadanya sebanyak dua kali dalam bulan yang sama.

“Nana masih belum lagi failkan permohonan (cerai) tersebut, ikutkan dalam minggu ini tetapi sekarang Nana agak sibuk jadi mungkin dalam minggu depan Nana akan failkan di mahkamah Seremban.

“Nana tak boleh nak tunggu selepas raya kerana dia dah lafazkan cerai pada Nana dengan talak dua dan pihak mahkamah juga nasihatkan Nana untuk failkan dengan kadar yang segera.

“Sebenarnya dia dah lafaz ceraikan Nana sebanyak dua kali dalam bulan yang sama iaitu bulan Ogos yang lalu, kali pertama tu dia ceraikan Nana dengan talak satu, tetapi kami rujuk kembali secara bersendirian dan pada hujung Ogos dia lafazkan lagi sekali dengan talak dua.

“Jadi Nana rasa dah tak boleh nak tangguh lagi dan memang Nana dah nekad untuk berpisah dengan dia,” jelas Nana yang telah banyak melakukan solat hajat dan mendapat petunjuk bahawa berpisah adalah jalan penyelesaian yang sesuai.

Ditanya apakah punca sebenar keretakan rumah tangganya bersama Faizal, Nana hanya mengatakan mereka sudah tidak sependapat dan tidak mahu mendedahkan punca lain kerana perkara ini masih belum mendapat pengesahan dari pihak mahkamah.

“Puncanya hanya kami sudah tiada persefahaman, kami sudah berbeza dari segi pendapat itu sahaja… punca yang lain Nana tak boleh nak dedahkan lagi buat waktu ini.

“Ikutkan dia dah ceraikan Nana dengan talak tiga, tapi lafaz dia pada kali pertama tu masih tidak dapat dipastikan lagi sah atau tidak.

“Dari awal perkahwinan lagi kami sudah selalu berselisih pendapat, tetapi kami sentiasa cuba untuk menyelamatkan perkahwinan kami, cuma kali ini Nana rasa dah tak boleh nak diselamatkan lagi…

“Pintu hati Nana juga buat masa ini sudah tertutup untuk bersama dia semula dan memang Nana dah nekad untuk berpisah,” ujar Nana yang turut memberitahu dia diceraikan hanya melalui panggilan telefon yang dibuat oleh Faizal.

Menurut artis yang berasal dari Negeri Sembilan ini juga, perkahwinannya bersama Faizal bukanlah satu kesilapan yang dilakukan sebaliknya Nana menganggap semua ini sebagai satu pengajaran dalam meneruskan hidup.

“Bagi Nana perkahwinan ini bukan satu kesilapan, sebaliknya satu pengajaran buat Nana untuk meneruskan hidup selepas ini.

“Faizal bukanlah seorang lelaki yang jahat, dia pun banyak mengajar Nana erti kehidupan dan menjadi seorang yang kuat.

“Walau apa yang terjadi selepas ini, dia masih lagi merupakan kawan Nana dan Nana dah bersedia untuk teruskan hidup tanpa seorang suami.

“Nana kira bernasib baik kerana perkara ini berlaku semasa Nana masih muda, sekurang-kurangnya Nana masih mampu untuk bekerja lagi untuk membela nasib Nana dan anak kami, Muhammad Rayyan Nakhaie,” kata Nana yang sudah lebih tiga tahun mendirikan rumah tangga bersama Faizal.

Kini Nana hanya menunggu detik untuk memfailkan permohonan cerainya dan akan buat penampilan semula dalam industri hiburan setelah semua masalahnya dapat diselesaikan kelak.

August 29th, 2009

siti nordiana

Kenal tak korang ngan Siti Nordiana nie? Ala dia nie yang femes ngan Achik Spin tue dulu. Nana Achik Spin. Yang nyanyi lagu bola-bola api tue. Ingat tak? Ha, ceritanya ialah khabarnya Nana dah mintak cerai ngan suaminya si Faizal tue. Mula-mula suaminya si Faizal jatuhkan talak pastue sekarang nie dalam proses mahkamah nak confirmkan penceraian.

Sedih kami dengar bulan puasa nie artis bercerai. Tak apalah. Kalau dah tak ada jodoh nak buat macam mana kan? Tapi kesian kat anak Nana ngan Faizal nie. Nanti mesti anak yang jadi mangsa. Harap-harap dapatlah buat keputusan yang terbaik untuk anak mereka. Mak bapak dah besar tak apa, impak penceraian nie kat anak-anak yang kuat.

P.S: Amcam reka bentuk baru BeautifulNara? Ok ke tak ok? Kongsi la pendapat.

June 7th, 2009

gambar kawin nana dan brian

Tak berkelip mata kami melihat kesucian dan kejernihan wajah Nana Era dalam gambar akad nikah dan gambar majlis perkahwinan antara dia dan Brian. Ke”cun”nan Nana nampak lebih dari biasa. Memang bak pinang dibelah dua dengan Brian yang maintain hensem dengan rambut panjang.

Tahniah kami ucapkan kepada pasangan pengantin baru ini iaitu Nana dan Brian. Meriah jugak majlis persandingan diorang nie. Paling gempak bila si Brian nie hadiahkan sebijik Mercedes kat mak Nana. Kayo betul mamat nie.

Lagi gambar sekitar majlis akad nikah, persandingan dan perkahwinan Nana Era dan Brian dengan membaca artikel ini sepenuhnya.

gambar kawin nana dan brian

gambar kawin nana dan brian

gambar kawin nana dan brian

gambar kawin nana dan brian

gambar kawin nana dan brian

gambar kawin nana dan brian

gambar kawin nana dan brian

gambar kawin nana dan brian

gambar kawin nana dan brian

gambar kawin nana dan brian

gambar kawin nana dan brian

gambar kawin nana dan brian

March 26th, 2009

nana era fm

Kenapa ramai sangat artis-artis wanita kita suka bercinta dan berkahwin dengan lelaki bukan Melayu? Yang terbaru Nana Deejay Era nie pun khabarnya bakal kahwin tak lama lagi dengan lelaki bukan Melayu.

5 tahun bermanja dan bermesra, bakal suami Nana telah memilih nama Muhammad Raqeem Brian selepas memeluk Islam tahun lepas. Yang penting bakal suami Nana nie bukan calang-calang orang. Katanya pengurus Stesen Radio Hitz.Fm.

Apa-apa pun tahniah kepada Nana. Cepat-cepatlah kahwin ye sebelum bakal suami anda dapat melihat gambar di atas ye.

Buat pembaca blog kami, apakah pendapat anda tentang sebab ramai wanita Melayu yang tergila-gilakan lelaki asing? Adakah kerana saiz?(saiz apa fikir sendiri la ye). Atau sememangnya mereka lebih bijak mengayat berbanding lelaki Melayu?