February 1st, 2019

Baru sahaja melancarkan single terbarunya berjudul Vroom Vroom, penyanyi Nabila Razali menerima pelbagai komen daripada netizen.

Namun, baru-baru ini Nabila menerusi akaun Twitternya meluahkan rasa kesal terhadap sikap sesetengah netizen yang mengkritik nyanyiannya menggunakan perkataan kasar. Antara kata-kata netizen ialah Nabila tidak layak bergelar penyanyi kerana suaranya macam bodoh dan sumbang.

Bukan tidak boleh menerima kritikan tetapi biarlah teguran itu dibuat secara baik agar dapat lagi membantu beliau memperbaiki kelemahannya.

Kadang-kadang saya sedih juga tengok netizen yang komen dengan perkataan-perkataan kesat dan kasar ini. Bila buka IG mereka, muka baik dan ada keluarga. Tapi menggunakan bahasa kesat untuk kecam orang.

Saya tak kisah dengan kritikan dan boleh terima komen negatif. Kalau tak boleh terima lebih baik saya tak jadi penyanyi kan. Ni kata suara macam bodoh. Tapi suara bodoh tu macam mana? Kalau kata suara saya sengau boleh la saya perbetulkan jadi lebih baik.

Biarpun dikecam, Nabila bagaimanapun ingin mengucapkan terima kasih kepada semua yang menyokong lagu barunya itu dan bersyukur ia sudah menjadi trending nombor tiga di YouTube selepas seminggu dilancarkan.

Sumber Berita : mStar Online

February 13th, 2018

Sejak dua hari ini nama Nabila Razali menjadi perhatian di media sosial, semuanya gara-gara beliau menangis ketika Hael Husaini menjuarai AJL 32. Mula lah ada yang berspekulasi kenapa Nabila yang terlebih-lebih sedangkan yang menang itu orang lain? Mereka berdua ada hubungan istimewa ke?

Sudah biasa dengan kecaman netizen, Nabila menjelaskan beliau hanya merasa bangga dengan pencapaian Hael pada malam anugerah tersebut.

Sebagai kawan yang dah lama kenal mestilah saya bangga dan gembira dengan Hael apabila diumumkan sebagai juara pada malam AJL itu. Selain saya, Indah Ruhaila juga menangis sebab kami tahu bagaimana Hael berusaha keras selama ini.

Ini adalah kali pertama Hael dapat masuk anugerah berprestij dan menang pula. Sebab itu saya tak boleh mengawal perasaan dan menangis. Biasalah netizen, semua orang nak bagi pendapat. Tapi ada yang tahu dan faham situasi yang saya menangis sebab rakan baik menang.

Nabila juga akui hadir ke AJL 32 semata-mata hendak memberi sokongan kepada Hael. Ini lah yang dikatakan #friendshipgoals. Terus sokong antara satu sama lain dari zaman susah sehinggalah senang. Harapnya persahabatan mereka akan kekal selamanya.

Sumber Berita : mStar Online

February 13th, 2018

Tidak dinafikan nama Nabila Razali mula meniti di bibir peminat sejak gimiknya untuk pelancaran video muzik Pematah Hati menjadi viral. Walaupun ada yang marah kerana rasa tertipu, gimik itu boleh dikatakan berjaya. Walaupun ada yang menjadi haters, ramai juga yang menjadi ngefans Nabila apabila lagu itu mula mendapat pendedahan.

Dan tidak dapat dinafikan wajah yang comel itu memudahkan dia mendapat peminat. Penulis kadangkala terlihat Nabila seperti Neelofa, apatah lagi kedua-duanya bertudung dan bertubuh genit dengan gaya berfesyen yang kadang kala hampir serupa.

Apa yang menarik ialah wajah Nabila sering dipaparkan sepanjang Anugerah Juara Lagu 32 yang berlangsung malam Ahad lepas, sehingga Netizen merasakan jurugambar yang membuat rakaman malam itu sedang crush pada Nabila Razali. Kata Netizen di Twitter:


Apa pun, Nabila memang sedang ngetop di arena hiburan tanah air. Mungkin abang jurukamera sukakan penampilan Nabila dan sukakan juga lagu Pematah Hatinya itu? Begitulah secebis kisah menarik membabitkan Netizen bersempena AJL32. – beautifulnara.com

February 1st, 2018

Media sosial memang tempat untuk meluahkan perasaan buat sesetengah orang, namun kini lebih ramai menggunakan platform ini untuk mengecam dan melemparkan pelbagai kritikan negatif terhadap artis.

Penyanyi Nabila Razali antara artis yang sering mendapat kecaman daripada netizen, boleh kata beliau sudah lali dengan perkara itu.

Namun, baru-baru ini  Nabila terkejut apabila menerima mesej berbaur ugutan menerusi laman sosial Twitter dimana ada seorang individu ingin menumbuk mukanya atas tuduhan penyanyi itu membuat bising dalam MRT.

Saya menyanyi di dalam MRT tempoh hari atas undangan pihak TV3 bagi mempromosikan Anugerah Juara Lagu. Tapi perkara itu disalahertikan oleh segelintir netizen yang anggap saya sengaja buat bising.

Ada salah satu tweet tu ditulis nak tumbuk saya kalau jumpa saya di sana. Kenapalah sampai nak tumbuk, bukan saya buat salah pun. Tren yang? kami naik itu juga merupakan tren khas untuk kempen pertandingan AJL dan tidak pun menganggu penguna MRT lain.

Pada awalnya Nabila mahu membuat laporan polis kerana merasakan keselematan beliau terancam. Walaubagaimanapun,  beliau membatalkan hasratnya itu selepas berbincang dengan pihak pengurusannya. Nabila menganggap ia hanya usikan nakal netizen tetapi berharap perkara itu tidak berlaku lagi kepada dirinya ataupun orang lain di luar sana.

Sumber Berita : mStar Online