Written by AbangNara | August 26th, 2019

Memang sudah menjadi lumrah manusia suka membuat perbandingan. Itulah yang terjadi apabila Hanbyul, penyanyi dari Korea menyanyikan lagu “Vroom Vroom” nyanyian asal oleh Nabila Razali di pentas Big Stage 2019. Rata-rata netizen mengkagumi mutu nyanyian Hanbyul dan ramai yang bersetuju ia adalah lebih best dan sedap berbanding Nabila Razali. Sebutannya pun sangat jelas dan lancar. Siap dapat standing ovation daripada Datuk Siti Nurhaliza dan Judika.

hanbyul vroom vroom

Lebih mengkagumkan, nama Hanbyul menjadi trending di laman sosial Twitter. Namun kalau anda adalah Nabila Razali, sedikit sebanyak pasti sedih dan terkilan membaca komen-komen yang dilemparkan di laman sosial tersebut.

hanbyul vroom vroom

Betul ke Hanbyul nyanyi lagi best daripada Nabila Razali? Korang kena tengok video di bawah untuk buat penilaian sendiri:-

Akan tetapi, Nabila Razali tidak ambil pusing dengan perbandingan tersebut, malah memuji Hanbyul kerana berjaya membawakan lagu nyanyiannya dengan begitu baik sekali. Kata Nabila:-

Saya sedar ada yang membandingkan cara nyanyian kami, ada yang kata dia nyanyi lagu Vroom Vroom lagi baik dari saya. Saya tak kisah tentang komen penonton itu, cumanya pada saya tak perlulah ada perbandingan begitu. Setiap penyanyi ada cara tersendiri nak sampaikan lagu dan dalam pertandingan setiap peserta pastinya akan buat lebih baik daripada penyanyi asal.

Kalau kita tengok artis luar negara pun banyak buat cover lagu orang lain dan lebih sedap berbanding penyanyi asal, tapi orang tak kata… peliknya asal Nabila Razali mesti ada salah. Saya sangat bangga dan rasa terharu apabila orang luar mampu bawa lagu itu dengan baik mengikut caranya sendiri. Dia sangat bagus!!!

hanbyul

Ada betulnya juga kata Nabila Razali itu kan? Memang kebiasaan cover lagu akan lebih best berbanding penyanyi asal. Kalau sama je, baik tak payah cover lagu kan? Apa pun Abang Nara suka dengan fikiran positif Nabila yang tidak memandang negatif kritikan netizen. Semoga nanti Hanbyul dan Nabila akan dapat berduet di atas satu pentas. Barulah meletup kebabom. Tak gitu?

Written by serenity | February 17th, 2019

Memang sudah ada pernyataan di awal video bahawa ia hanya rekaan dan tidak kena mengena dengan yang hidup atau yang mati, namun ramai mendakwa kumpulan Drama Band telah menghasilkan parodi insiden minum arak di kelab malam oleh pemenang Dewi Remaja (yang gelarannya ditarik balik) baru-baru ini.

Bukan itu saja, video klip untuk lagu berjudul ‘Drama’ itu didakwa Netizen telah memparodi beberapa artis lain yang membuat gimik untuk memperkenalkan lagu, antaranya Haqiem Rusli dan Nabila Razali.

Video itu boleh ditonton di bawah:

Seorang pengguna YouTube berkata agak mudah untuk mengesan parodi dalam video klip tersebut:

Namun begitu, Haneesya Hanee yang sebelum ini terlibat dalam video kontroversi kelab malam tersebut dikatakan memberi reaksi tidak puas hati terhadap video tersebut yang dianggapnya tidak kelakar melalui satu muat naik InstaStory.

Dia juga mengatakan muzik Drama Band tidak bagus.

Malah ibu Haneesya Hanee juga dikatakan meninggalkan komen tidak berpuas hati buat Drama Band mengatakan kumpulan itu ‘batak isu’.

Drama Band bagaimanapun belum memberi sebarang reaksi terhadap komen-komen Haneesya dan ibunya. – beautifulnara.com

Sumber: Alan Al Padat

Written by Bella | February 1st, 2019

Baru sahaja melancarkan single terbarunya berjudul Vroom Vroom, penyanyi Nabila Razali menerima pelbagai komen daripada netizen.

Namun, baru-baru ini Nabila menerusi akaun Twitternya meluahkan rasa kesal terhadap sikap sesetengah netizen yang mengkritik nyanyiannya menggunakan perkataan kasar. Antara kata-kata netizen ialah Nabila tidak layak bergelar penyanyi kerana suaranya macam bodoh dan sumbang.

Bukan tidak boleh menerima kritikan tetapi biarlah teguran itu dibuat secara baik agar dapat lagi membantu beliau memperbaiki kelemahannya.

Kadang-kadang saya sedih juga tengok netizen yang komen dengan perkataan-perkataan kesat dan kasar ini. Bila buka IG mereka, muka baik dan ada keluarga. Tapi menggunakan bahasa kesat untuk kecam orang.

Saya tak kisah dengan kritikan dan boleh terima komen negatif. Kalau tak boleh terima lebih baik saya tak jadi penyanyi kan. Ni kata suara macam bodoh. Tapi suara bodoh tu macam mana? Kalau kata suara saya sengau boleh la saya perbetulkan jadi lebih baik.

Biarpun dikecam, Nabila bagaimanapun ingin mengucapkan terima kasih kepada semua yang menyokong lagu barunya itu dan bersyukur ia sudah menjadi trending nombor tiga di YouTube selepas seminggu dilancarkan.

Sumber Berita : mStar Online

Written by Bella | February 13th, 2018

Sejak dua hari ini nama Nabila Razali menjadi perhatian di media sosial, semuanya gara-gara beliau menangis ketika Hael Husaini menjuarai AJL 32. Mula lah ada yang berspekulasi kenapa Nabila yang terlebih-lebih sedangkan yang menang itu orang lain? Mereka berdua ada hubungan istimewa ke?

Sudah biasa dengan kecaman netizen, Nabila menjelaskan beliau hanya merasa bangga dengan pencapaian Hael pada malam anugerah tersebut.

Sebagai kawan yang dah lama kenal mestilah saya bangga dan gembira dengan Hael apabila diumumkan sebagai juara pada malam AJL itu. Selain saya, Indah Ruhaila juga menangis sebab kami tahu bagaimana Hael berusaha keras selama ini.

Ini adalah kali pertama Hael dapat masuk anugerah berprestij dan menang pula. Sebab itu saya tak boleh mengawal perasaan dan menangis. Biasalah netizen, semua orang nak bagi pendapat. Tapi ada yang tahu dan faham situasi yang saya menangis sebab rakan baik menang.

Nabila juga akui hadir ke AJL 32 semata-mata hendak memberi sokongan kepada Hael. Ini lah yang dikatakan #friendshipgoals. Terus sokong antara satu sama lain dari zaman susah sehinggalah senang. Harapnya persahabatan mereka akan kekal selamanya.

Sumber Berita : mStar Online