September 9th, 2020

Jika sebelum ini, pelakon Nabila Huda ada memuat naik video dirinya sedang menangis ketakutan pada awal Ogos lalu yang telah mencetuskan kebimbangan orang ramai, kali ini pelakon filem Munafik itu tampil menjelaskan perkara sebenar.

Menurut Nabila, video tersebut hanyalah gimik untuk program terbaru The Masked Singer yang bakal disiarkan di saluran Astro.

Tambahnya lagi, dia telah ditugaskan oleh pihak produksi untuk menerbitkan satu video khas dalam usaha mempromosikan program tersebut namun tidak menyangka sama sekali yang lakonannya itu telah menimbulkan perasaan bimbang di kalangan ramai pihak.

View this post on Instagram

Chicana ?? #themaskedsingermalaysia

A post shared by Nabila Huda (@kupu_kupu) on

“Sebenarnya itu lakonan semata-mata..ianya merupakan sebahagian teaser untuk promo program baharu Astro. Video itu bukanlah gimik sangat pun, hanya tugasan biasa saja, konon-kononnya saya nampak kelibat mask misteri di rumah. Memandangkan saya ini pelakon yang memang beri 100 peratus komitmen, itu fasal nampak macam over pula,”

Dia yang ditemui media ketika sidang media program The Masked Singer baru-baru ini dilaporkan telah berkongsi video yang memaparkan dia seolah-olah tidak dapat mengawal perasaaan takut apabila ternampak bayangan individu yang mencurigakan dalam rumahnya.

Netizen malah ada di kalangan rakan artis yang menonton video tersebut telah meluahkan rasa bimbang namun ada juga yang beranggapan Nabila hanya berlakon dan bertujuan gimik semata-mata.

Selain daripada Nabila Huda, program The Masked Singer yang bakal ditayangkan di saluran Astro itu turut menampilkan juri tetap lain seperti Datuk Aznil Nawawi, Michael Ang, Zizan Razak, Ella dan ramai lagi.

Sumber : mStar Online

September 8th, 2020

Nabila Huda kini tampil dengan gaya rambut terbaru, persis artis Hollywood.

Pelakon dan juga anak kepada penyanyi lagenda Amy Search ini dilihat telah  memuat naik beberapa keping foto menggayakan rambut potongan ‘Cornrow’ sempena satu projek khas di laman instagram miliknya.

View this post on Instagram

Adik boleh ketepi sikit ok…? Make up : @boscoryzal Styled by @holyblackrapunzel Nails : @fabulash.my Hair : @twistandtwinesalon Captured by always my favourite ? @niezamzaini

A post shared by Nabila Huda (@kupu_kupu) on

Tampil bergaya dengan mengenakan sut potongan ‘baggy’ dalam warna kuning neon, penampilan Nabila Huda ternyata memukau dan kelihatan lebih ‘berani’.

Peminat serta netizen yang mengikuti perkembangan pelakon filem Munafik ini nyata teruja dengan penampilan baru itu malah ada yang menyamakan Nabila dengan bintang Hollywood sensasi iaitu Nicki Minaj.

Sekadar maklumat tambahan, Nabila Huda yang sentiasa berani dalam penampilan dan menyuarakan pendapat ini telah mula bertapak di medan seni dan memulakan karier lakonan seawal usianya 17 tahun iaitu sekitar tahun 2001. 

August 18th, 2020

Pelakon Nabila Huda nampaknya ada mengemas kini laman Instagram miliknya baru-baru ini yang ternyata telah menarik perhatian netizen. Mana tidaknya, dalam entri terbarunya itu, Nabila tampil mengenakan kain batik sambil bergambar di tepi pantai disyaki sekitar kawasan perkampungan di Dungun, Terengganu.

Pelakon filem Munafik itu kelihatan anggun dan cantik dalam persalinan kain batik kerana kelihatan klasik seperti wanita melayu terakhir.

View this post on Instagram

Perempuan melayu Terakhir tak..?

A post shared by Nabila Huda (@kupu_kupu) on

View this post on Instagram

Menari lah Dan tertawa…?

A post shared by Nabila Huda (@kupu_kupu) on

 Dalam kapsyen foto tersebut, terlihat juga nama Janna Nick yang di’tugas’kan untuk mengambil foto Nabila Huda pada ketika itu.

Netizen yang mengikuti perkembangan Nabila Huda di Instagram rata-rata memuji penampilannya yang kelihatan cantik seperti wanita melayu terakhir.

View this post on Instagram

?

A post shared by Nabila Huda (@kupu_kupu) on

Nabila Huda kini dilaporkan sedang berada di Terengganu atas sebab tuntutan kerja iaitu sedang sibuk menjalani penggambaran sebuah drama di bawah produksi pelakon Janna Nick.

August 14th, 2020

Menyatakan kepada umum bahawa dirinya kini berada dalam keadaan baik selepas insiden rumahnya didatangi manusia yang mencurigakan, pelakon jelita Nabila Huda tampil memberi penjelasan berhubung kes tersebut kepada umum di laman Instagramnya.

"Bukan Pencuri Tapi Manusia Pakai Masks"- Rumah Diceroboh, Nabila Huda Tampil Beri Penjelasan

Menurutnya, beliau merupaka seorang yang paranoid terutamanya ketika berseorangan di rumah.

Jelas Nabila atau lebih mesra disapa Abil, tiada istilah perompak mahupun pembunuh dalam hal ini, sebaliknya beliau hanya terlihat kelibat seseorang memakai topeng muka di luar rumahnya.

"Bukan Pencuri Tapi Manusia Pakai Masks"- Rumah Diceroboh, Nabila Huda Tampil Beri Penjelasan

“Buat lagi bertambah paranoid tahap maksimum tu saya macam nampak kelibat orang dekat balkoni. Saya tak tahu itu orang ke apa tapi dia pakai masks (topeng muka). Tak ada pencuri atau orang cuba nak bunuh atau pun perompak.”

Ujar Abil, sifatnya sebagai seorang pelakon memang tidak boleh lari daripada berkelakuan “over” berbanding insan lain. Hal ini kerana, paranoid yang bergelumang dalam dirinya lebih besar daripada apa yang orang luar fikirkan.

"Bukan Pencuri Tapi Manusia Pakai Masks"- Rumah Diceroboh, Nabila Huda Tampil Beri Penjelasan

“Korang kena fahan saya ni pelakon. Saya punya paranoid mesti besar dari tanggapan korang. Contohnya luka dekat tangan tu sikit ja tapi saya menjerit macam kepala saya dah nak kena kerat.”

Bagaimanapun, pelakon utama drama Kamar Kamariah ini tetap tidak ketinggalan mempersoalkan siapa individu yang memakai masks yang dilihat pada malam itu.

"Bukan Pencuri Tapi Manusia Pakai Masks"- Rumah Diceroboh, Nabila Huda Tampil Beri Penjelasan

“Untuk semua kawan saya, saya baik saja. Yang jadi persoalan siapa orang atau manusia yang saya nampak pakai masks.”

Semalam, kecoh di media sosial apabila Abil berkongsi video dirinya yang tidak dapat mengawal perasaan takut selepas rumahnya dikhabarkan didatangi seorang individu yang mencurigakan.

Lebih perit, kejadian itu juga berlaku lewat malam ketika dirinya keseorangan tanpa suami dan anak di rumah.