Written by Irsa | November 8th, 2019

Siapa yang tonton Gegar Vaganza, pasti dah biasa lihat pengacaranya iaitu Nabil dan Jiham Muse yang suka membahan juri tetap rancangan itu iaitu Datuk Ramli MS. Bukan baru sahaja berlaku tetapi memang daripada musim terdahulu lagi mereka memang suka melawak seperti ini. Tok Ram pun kadang-kadang melayan sama!

Pun begitu, isteri Tok Ram sendiri iaitu Datin Alyah menjelaskan bahawa dia tak terasa langsung dengan usikan Nabil dan Jihan yang ditujukan pada suaminya itu.

alyah tak ambil hati walaupun jihan dan nabil selalu usik suaminya datuk ramli ms

Ulas wanita itu lagi, dia langsung tidak menyimpan dendam pada mereka.

Macam musim kali ini baru minggu pertama saya tengok. Selebihnya saya ada kerja. Tapi, saya dapat banyak mesej peribadi (DM) di Instagram. Jadi, dapat tahu dari situ mereka membahan atau mengenakan saya.

Tak pernah berasa geram atau marah pun. Sebab sudah enam tahun kena perkara sama. Macam-macam mereka cakap, tapi saya di rumah okey saja.

Kadang-kadang, saya tanya juga Tok Ram, kenapa nak kena buat macam tu. Dia cakap, benda macam itu jangan ambil hati. Saya sebenarnya malas ambil tahu pun hingga tak tahu nak beri reaksi apa. Mungkin sebab sudah biasa kan.

alyah tak ambil hati walaupun jihan dan nabil selalu usik suaminya datuk ramli ms

Tambah penyanyi berbakat itu lagi, kedua-dua Jihan atau pun Nabil tidak pernah langsung menghantar mesej meminta maaf kerana dia menganggap bahawa mereka sekadar begurau.

Saya kenal Nabil sejak dia dalam Raja Lawak lagi. Kalau diberi peluang balas balik, banyak saya boleh buat. Tapi, itu kerja mereka, jadi saya biar saja.

Saya juga tak ambil hati atau simpan dendam. Cuma orang sekeliling banyak beri tekanan, sedangkan saya okey saja.

Biasalah untuk menghiburkan lagi rancangan itu, nanti hambar pula kan? Tok Ram pun kalau buat video masakan, pasti tag Nabil dan Jihan, kira ‘kamceng’ la tu!

Sumber: Harian Metro

Written by serenity | April 10th, 2018

Memang mencabar menjadi selebriti terutamanya jika mempunyai jutaan peminat seperti pelawak dan pengacara Nabil Ahmad. Kepada Kosmo Online, Nabil memberitahu ada peminat perempuan yang mengajaknya untuk mengadakan hubungan seks kerana terlalu fanatik terhadapnya.

Nabil berkata:

Saya berasa terkejut apabila ada peminat yang sanggup berbuat demikian. Tidak dinafikan terdapat peminat yang menginginkan saya memberi perkhidmatan seks tanpa had di hotel mewah.

Dia juga memberitahu Harian Metro bahawa dia tidak akan berpoligami atau melakukan perkara yang bakal menjejaskan kebahagiaan rumahtangganya:

Saya memang terkejut kerana ada peminat wanita fanatik yang bertudung sanggup meminta perkara yang melampau seperti itu. Saya juga meminta isteri memberi nasihat pada wanita itu supaya bertaubat dari perbuatannya itu dan kembali ke jalan diredai Allah.

Saya sangat sayangkan isteri, anak-anak dan rumah tangga kami. Sebab itu, saya akan berusaha menjauhkan diri dari perkara yang boleh menjejaskan kebahagiaan rumah tangga kami.

Wah bukan main berani peminat zaman sekarang ajak Nabil melakukan perkara terlarang melalui Direct Message Instagram tambahan pula akaun tersebut merupakan akaun Nabil bersama isterinya.

Semoga Nabil dan isteri bersabar. Inilah dugaan jadi orang popular dan berharta. Yang penting kita ingat keutamaan kita, ya tak? – beautifulnara.com

Written by AbangNara | June 23rd, 2017

Selasa lalu, kerana Nabil Ahmad dan Neelofa bercuti selama 2 minggu, Siti Nordiana dan Imam Muda Asyraf telah muncul mengacarakan program Meletop. Tetamu yang hadir pada episod tersebut ialah Fattah Amin dan Fazura. Secara jujurnya, Abang Nara pun terkejut dengan kemunculan Imam Muda Asyraf. Tertanya-tanya boleh ke IM Asyraf mengendalikan program hiburan sebegini. Ternyata IM Asyraf memang power dan tidak perlu diragui kemampuannya.

imam muda asyraf

Malah rata-rata para penonton episod Meletop tersebut menulis komen-komen positif di laman sosial tentang cara pengacaraan Imam Muda Asyraf yang sempoi, tenang dan bersahaja. Siap ada yang cadangkan agar IM Asyraf terus dilantik menjadi pengacara tetap. Amboi over betul. Menurut IM Asyraf, dia sendiri terkejut dengank omen-komen positif diterima. Untuk pengetahuan, IM Asyraf pada mulanya menolak tawaran tersebut. Katanya:-

Terus-terang, apabila pihak produksi meminta saya menggantikan Nabil yang ketika ini sedang mengerjakan umrah, untuk mengacarakan Meletop, saya cuba menolaknya dengan baik.

Selain tidak sesuai dengan imej saya yang lebih kepada program bercorak keagamaan, saya juga bukanlah orang yang pakar mengenai industri hiburan tanah air.

Bagaimanapun, selepas mereka meyakinkan konsep program pada malam itu bukanlah menjuruskan kepada gosip semata-mata, selain pengisiannya juga bersesuaian dengan Ramadan, saya menerimanya.

Memang saya risau dengan komen penonton dan saya juga takut dikecam. Bagaimanapun, apa yang berlaku adalah sebaliknya apabila 90 peratus daripada komen diterima menyukai apa yang saya tampilkan dalam program itu.

imam muda asyraf

Diharap IM Asyraf dapat menimba pengalaman yang bagus dan positif sepanjang mengendalikan episod Meletop tersebut. Mana tahu ada rezeki untuk jadi pengacara program-program lain pula selepas ini. Apa apa pun, tahniah buat IM Asyaf dan Siti Nordiana kerana telah berjaya mengendalikan program Meletop dengan begitu baik sekali. Sumber Berita Harian.
tanah lot

P.S: Setiap tahun, jutaan pelancong seluruh dunia termasuklah Malaysia akan berkunjung ke Tanah Lot, Bali untuk menyaksikan sendiri keindahan pemandangan yang cukup memukau di sana. Anda juga berpeluang terbang ke Bali dengan harga serendah RM169 untuk ekonomi(all in fare – one way) atau premium flatbed RM599(all in fare – one way) bersama AirAsia. Harga special murah kaw-kaw ini hanya akan sah sehingga 25 Jun ini. Jadi silalah buat tempahan sekarang di www.airasia.com. Jangan menangis pulak bila offer ini dah habis nanti. 

Written by Bella | February 16th, 2017

Semalam, media sosial kecoh dengan foto pelawak Nabil Ahmad yang dilihat bercumbu bersama isterinya di tempat umum.  Bermula daripada itu, Nabil dikecam teruk oleh netizen dan ada yang mempertikai gelaran “Haji” beliau.

Tidak mahu terus dipersalahkan, Nabil menjelaskan apa yang terjadi bukanlah berpunca daripada dirinya kerana foto tersebut dimuat naik oleh jurugambar dan kemudiannya disebarkan oleh individu lain di media sosial.

Saya tidak pernah memuatnaik gambar itu. Bukan saya, tetapi jurugambar yang merakam gambar  kami yang meletakkannya di Instagram beliau. Tetapi, orang lain pula yang menyebarkan gambar itu. Jadi, ia bukan salah saya. Saya sendiri takkan memuatnaik gambar yang boleh memberikan persepsi negatif terhadap masyarakat.

Sudah lali dengan komen netizen, Nabil enggan ambil pusing akan isu berkenaan. Buat Nabil, apa yang beliau dan isterinya lakukan tidak perlu dijadikan bualan ramai.

(Mereka) yang banyak bercakap itu, lebih baik perbaiki diri. Saya tidak tahu nak komen apa kerana saya tak peduli pun apa yang orang kata. Bukan saya yang memuatnaik gambar itu. Apabila sudah berada di ‘kota cinta’, jadi pastinya ada detik manis di antara saya dengan isteri. Kebetulan pula jurugambar yang berada bersama kami merakam momen berkenaan. Mungkin dia berasakan ia romantik, lalu memuatnaik foto itu di Instagram.

Sikap Nabil yang tidak terlalu melatah dan kembali “menghentam” netizen kerana komen negatif harus dipuji. Iyalah, kalau melenting tiada perkara yang dapat dijelaskan dengan baik.

Sumber Berita : BH ONLINE

Kredit Foto : Instagram Asyrafmanan