June 23rd, 2020

Jika diimbas kembali zaman kegemilangan Mawi iaitu bekas Juara Akademi Fantasia 3 (AF3) ketika waktu perkahwinannya, penyanyi Ekin yang juga isterinya kini pernah digelar ‘kaki kikis’ kerana bernikah dengan Mawi ketika namanya sedang naik dan dihimpit kontroversi pada ketika itu.

Namun, lain pula jadinya selepas 12 tahun pasangan ini bergelar suami isteri. Menurut Mawi, Ekin bukanlah seperti yang disangkakan sesetengah pihak. Katanya, Ekin bukanlah seorang yang suka meminta-minta, sebaliknya pandai mencari wang sendiri dengan berniaga.

Menerusi entri instagram Mawi yang terbaru, dia meluahkan rasa terima kasih buat isterinya yang membuat kejutan sempena sambutan Hari Bapa pada ahad lalu.

Dalam posting video tersebut, terlihat Ekin telah menghadiahkan sebuah kamera berjenama Canon lengkap dengan aksesori.

Dalam pada itu, dia sempat mengimbas kembali kenangan ketika awal perkahwinan yang dikatakan penuh keperitan dan ujian buat mereka berdua.

“Dulu ramai yang kata dia ni akan kikis duit aku sampai aku tinggal spender. Tapi berlaku sebaliknya.. aku yang kikis duit dia. Terima kasih sayang,”

 

View this post on Instagram

Selamat Hari Jadi sayang CAHAYA MALAIKA yang ke 8 ? . @ekinmawi_cahaya

A post shared by MAWI @ZAYAN.MY (@cahayaasmawi) on

┬áSebelum ini, Ekin telah mendedahkan bahawa dirinya pernah difitnah dan dilabel sebagai seorang ‘kaki kikis’ dan ‘kaki bomoh’ gara-gara mengahwini Mawi yang pada ketika itu dikenali sebagai ‘Jutawan Segera’.

Mawi dan Ekin membina rumah tangga perkahwinan pada Disember 2008 dan kini mereka dikurniakan seorang cahaya mata perempuan berumur 8 tahun bernama Cahaya Malaika.

December 10th, 2013

Alhamdulillah. Makin ramai golongan selebriti yang mula membuat kebajikan tanpa mengira tempat, masa dan siapa. Selain daripada Datuk Siti Nurhaliza, baru-baru ini Mawi dan Ekin juga telah membantu golongan gelandangan di sekitar Chow Kit, Jalan Sultan dan Jalan Petaling. Gembira Abang Nara melihat inisatif daripada pasangan suami isteri ini.

mawi dan ekin

Walaupun ada pihak yang menyalahertikan usaha murni pasangan ini dengan mempersoalkan keikhlasan mereka, bagi Abang Nara tiada masalah pun untuk Mawi dan Ekin berkongi gambar-gambar usaha murni mereka. Mana tahu dengan perkongsian sebegini, lebih ramai orang akan sedar dan mencontohi tindakan mereka.

mawi dan ekin

Bukannya tugas kita untuk mempertikaikan keikhlasan Mawi dan Ekin. Sekurang-kurangnya mereka ada melakukan sesuatu yang dapat membantu golongan gelandangan. Daripada kita duduk mengomen dan mengkritik yang bukan-bukan, lebih baik kita turut mengikut insiatif yang dilakukan oleh pasangan ini.

mawi dan ekin

Kepada Mawi dan Ekin, teruskan usaha anda. Jangan peduli kata-kata orang. Kalau boleh lepas ini buat dengan skala yang lebih besar lagi. Tahniah Mawi dan Ekin.

November 9th, 2009

rumah mawi

Teruja kami melihat gambar rumah Mawi ngan Ekin nie. Walaupun design rumah diorang agak nampak old school, tapi kalau kami pun ada rumah macam nie, memang puas hati. Besar tue beb. Nie kalau kumpul 10 keturunan punya adik beradik pun muat lagi nie. Mana taknya, harga rumah sahaja dah RM1 juta. Memang berbaloi-baloi.

Kami sokong dan kagum dengan Mawi. Ada duit banyak terus beli rumah. Ini yang kita nak. Biar nampak sikit ke mana perginya duit hasil titik peluh anda. Kalau orang tanya apa yang kau dapat beli ngan duit menyanyi leh terus tunjuk bungalow sebijik nie. Memang compem terdiam terus orang yang tanya tue.

Dan semestinya rumah yang besar nie tak kan lengkap kalau tak ada penyerinya (anak la apa lagi). Sebelum terlupa kami nak ucapkan takziah buat kali kedua kepada Mawi dan Ekin. Dengar ceritanya Ekin gugur untuk kali kedua. Dulu sekali dah pernah gugur, kali nie pun gugur lagi. Nampaknya masih tak ada rezeki lagi la kot.

Buat Mawi dan Ekin, tahniah kerana anda berjaya tunjukkan artis Malaysia boleh hidup senang. Satu pesanan kami, jagalah kesihatan Ekin tue. Asyik-asyik gugur jer. Tak baik untuk seorang wanita. Kalau ada tanda-tanda mengandung tue, terus jer pergi buat check-up. Jangan tunggu-tunggu lagi. Semoga selepas ini akan cepat menimang cahaya mata.

Lagi gambar rumah @ banglo Mawi dan Ekin dengan membaca artikel ini sepenuhnya.

rumah mawi

rumah mawi

rumah mawi

rumah mawi

rumah mawi

rumah mawi

January 22nd, 2009

Korea is a beautiful country for couples to go and have their honeymoon. Recently wed Malaysia celebrities, Mawi and Ekin has choosen Korea as their honeymoon place.

Right now it is winter in Korea and it’s the weather is very cold. Mawi and Ekin has choosen the right place and right time to have their honeymoon in Korea. When it’s cold you know what happens between couples.

More pictures of Mawi and Ekin in Korea for their honeymoon by reading the full article.