July 9th, 2020

Ingat tak kisah Datuk A.Aida yang memfailkan kes saman ke atas seorang selebriti atas tuduhan mencuri wallet mata wang kripto miliknya beberapa ketika dahulu. Selepas kes ini dibicarakan secara senyap, akhirnya ia menemui penyelesaian yang memuaskan.

Difahamkan pelakon Mas Khan telah mengaku bersalah atas tuduhan tersebut kelmarin dan A.Aida bersyukur dengan keputusan mahkamah yang memihak kepadanya. Bahkan wanita itu berharap agar kes ini akan menjadi pengajaran kepada orang lain.

mas khan bersalah curi wang kripto a.aida

Meskipun sudah melakukan satu hal yang berat seperti itu namun penerbit popular tersebut menyatakan bahawa dia langsung tidak menyimpan dendam terhadap Mas Khan kerana sudah menganggap dia seperti adiknya sendiri.

‚ÄúSebagai orang Islam, saya tidak sesekali berdendam tetapi dalam masa yang sama berharap dia insaf kerana dia masih muda dan punya masa depan yang panjang.”

Daripada hukuman yang dibaca, Mas Khan boleh dikenakan hukuman penjara selama 26 bulan jika gagal membayar denda sebanyak RM17,000. Ini diputuskan selepas pelakon lelaki itu menukar pengakuan kepada bersalah atas tuduhan mencuri wallet mata wang kripto milik A.Aida sebanyak RM213,805.

Kejadian itu difahamkan berlaku di Taman Ukay Perdana, Ampang sekitar jam 5 pagi pada 7 Mac tahun lalu dan ianya berlaku sebanyak dua kali di mana nilainya terbahagi kepada RM59,804.15 dan RM154,000.85.

mas khan bersalah curi wang kripto a.aida

Walaupun selepas terbukti Mas Khan adalah pelakunya, A.Aida tidak mempunyai sebarang masalah untuk memberikan tawaran berlakon di bawah produksinya kepada lelaki itu pada masa akan datang.

Dalam pada itu, penerbit tersebut bakal meneruskan saman sivil ke atas Mas Khan berdasarkan nasihat peguamnya untuk menuntut keseluruhan jumlah yang telah dicuri selain meminta ganti rugi teladan faedah serta kos tindakan di mahkamah.

Buat apa nak berdendam kan?

Sumber: mStar Online

Advertisement
May 21st, 2020

Seperti yang diketahui semua, drama ‘Bukan Gadis Biasa’ bergelut dengan kritikan penonton sejak daripada awal tayangan lagi. Terutama sekali watak Opah Aminah yang sering menerima hencapan ramai dek kerana lakonan serta solekan khasnya yang dikatakan tidak realistik.

Kepada yang tidak mengetahui, jurusolek yang menggalas tugas untuk menyediakan solekan khas itu sebenarnya ialah adik kepada pelakon Mas Khan yang turut berlakon dalam drama tersebut dan memainkan watak Amirul.

 

View this post on Instagram

 

Caught on camera la pulak hahaha Sis @sheilarusly_jspictures the sweetest ?? #bukangadisbiasa

A post shared by Makeup By Nissa Khan (@nissakhanmakeup) on

Lelaki itu meluahkan bahawa adiknya, Nissa Khan sudah bekerja keras bagi menghidupkan watak Opah Aminah menerusi kerja tangannya sendiri.

“Sebagai abang, adik saya dah buat yang terbaik untuk drama itu.”

Dedahnya lagi, Nissa mempunyai portfolio yang sangat hebat kerana pernah bekerja bersama Syamsul Yusof menerusi filem popular ‘Munafik’. Bahkan wanita berbakat itu juga pernah menggalas tanggungjawab jurusolek dalam telefilem ‘Penaklukan Syaitan’ garapan Michael Ang.

“Alhamdulillah, semua pengarah dan penerbit yang pernah bekerjasama sukakan hasil karya adik saya.”

mas khan luah nissa khan sedih

Mas Khan menjelaskan ini adalah kali pertama adiknya bekerja untuk produksi drama dan ianya sangat berlainan dengan pelaksanaan filem.

Lelaki itu juga mendedahkan bahawa dia sendiri menyaksikan Nissa bertungkus-lumus mencantikkan solekan Opah Aminah selama tiga jam pada saban hari.

Ternyata berbakat, Nissa Khan mempunyai tiga sijil jurusolek kesan khas bahkan pernah melanjutkan pelajaran dalam bidang berkenaan di Cinema Makeup School, Los Angeles.

mas khan

Oleh kerana ini adalah pertama kali wanita itu menerima kecaman hebat daripada penonton, dia ada meluahkan perasaan sedih kepada Mas Khan. Pun begitu, Nissa tidak melatah dan terbuka dengan kritikan yang dilemparkan.

“Malah, dia menerima setiap teguran itu. Saya selalu berpesan pada dia, do your best dan biarlah apa orang nak kata, asalkan orang yang bekerja dengan kita puas hati dan sukakan hasil kerja kita.”

Harap Nissa Khan bakal menggunakan bakat yang ada untuk memeriahkan lagi industri seni Malaysia.

Sumber: mStar Online

Advertisement
June 25th, 2014

Biasalah artis awal-awal memang tak mengaku bercinta. Tup-tup tak lama kemudian keluarlah pengakuan dah putus cinta. Bila masa bercinta pun tak tahulah. Namun dalam bab Lana Nordin dan Mas Khan ini, Abang Nara percaya mereka berdua belum sampai ke tahap percintaan lagi. Masing-masing pun baru mengenali antara satu sama lain. Orang kata baru nak kenal-kenal lah.
mas khan dan lana nordinMas Khan ini orangnya pun nampak kacak. Nampak sesuai dengan Lana Nordin. Macam biasa umur Mas Khan jauh lebih muda daripada Lana Nordin. Selaku pelakon senior, Lana Nordin membawa Mas Khan yang merupakan pelakon junior ke majlis untuk berkenalan dengan orang dalam industri. Kalau Abang Nara jadi Mas Khan, memang terharu dibuatnya. Kata Lana:-

Kami kawan dan rapat sejak sebulan lalu. Kami masih dalam proses mengenali dan belum ke tahap bercinta lagi. Saya tak mahu lagi letakkan status kami ini sebagai bercinta atau pasangan kekasih sebab masih awal lagi.

Dia pun masih baru dalam industri. Kebetulan dia jadi hero saya dalam filem ‘Biasan’. Jadi saya rasa tak salah saya bawa dia ke majlis sebegini untuk pendedahan dia. Sambil tu sikit sebanyak dia dapat pendedahan dan berkenalan dengan pihak media.

Dia seorang yang easy going, terbuka dan senang nak berborak. Dia tak kisah tentang hal yang remeh-temeh. Semua orang ada sejarah kan. Walaupun dia baru berusia 20-an, dia matang.

Dia tak kisah pun tentang kisah-kisah kontrovesi saya yang lalu. Dia pun bijak menyesuaikan diri dia dengan kawan-kawan saya. Dia dengan giler-giler dia, saya dengan giler-giler saya. Kami bole ngam lah

mas khan dan lana nordin

Semoga hubungan Lana Nordin dan Mas Khan akan berubah daripada kawan kepada kekasih dalam masa terdekat ini. Lana pun pasti mahu mengubati hatinya yang luka selepas tewas dalam percintaan palsu Johan As’ari sebelum ini. Namun diharap kedua-duanya jangan terburu-buru. Kenal diri masing-masing terlebih dahulu sebelum buat apa jua keputusan. Yang penting, kebahagiaan boleh dikecapi.

P.S: Perkampungan kucing di Taiwan

Advertisement