Written by Bella | November 20th, 2017

Baru sahaja pulang dari menunaikan umrah bersama suaminya Sepol Ali, peminat sudah meminta penyanyi Marsha Milan Londoh untuk menutup aurat sepenuhnya.

Walaubagaimanapun, Marsha yang masih lagi dalam proses untuk mendalami ilmu Islam memerlukan masa untuk  berubah mengenakan hijab dan berharap agar orang ramai mendoakan beliau satu hari nanti mampu berbuat demikian.

Ramai yang meminta saya berhijab terutamanya di ruangan komen di akaun laman sosial saya. Ketika ini saya masih lagi dalam proses mendalami Islam dan mohon doa daripada semua supaya kekuatan itu hadir.

Berbicara mengenai pengalaman kali pertama menjejakkan kaki ke Tanah Suci Makkah, Marsha mengakui beliau merasa cukup tenang apabila melihat Kaabah di depan matanya dan menjalani ibadah di sana. Marsha berdoa agar satu hari nanti beliau mempunyai rezeki lagi untuk kembali ke Makkah.

Sumber Berita : Utusan Online

Written by AbangNara | April 18th, 2016

Di Malaysia, sekiranya anda seorang gadis berusia dalam lingkungan usia 27-30 tahun dan masih belum berkahwin, pastinya anda akan merasai tekanan yang amat sangat. Balik kampung je makcik-makcik, nenek-nenek confirm akan tanya “kau bila lagi nak kawin?”, “kau seorang je cucu nenek yang tak kawin-kawin lagi”, “kau nie muka cantik, takkan lah tak ada orang nak?”. Memang pedih ulu hati apabila soalan yang sama seringkali diulangtanya. Bertambah pedih bila gelaran “anak dara tua” mula diberikan kepada anda.

sheng nu

satu ketika dahulu Marsha pernah risau digelar anak dara tua sebab selalu sangat putus cinta. Akhirnya bertemu jua jodoh

Abang Nara ingatkan di Malaysia sahaja ada masalah “anak dara tua” ini. Rupa-rupanya di negara China pun sama jugak. Malahan lebih dasyat lagi. Gadis-gadis yang berusia 25 tahun dan ke atas serta tidak berkahwin lagi akan digelar “Sheng Nu” yang membawa maksud “leftover girls”. Lebih kurang la maksudnya dengan anak dara tua. Tapi start umur 25 tue. Lagi dasyat daripada orang Melayu kita.

sheng nu

tak kawin tua-tua nanti sunyi lah tak ada orang teman

Tidak mahu gadis-gadis Sheng Nu ini dibelenggu dengan tekanan untuk berkahwin pada usia 25 tahun, International Prestige Skincare Brand SK-ll menerusi kempen #ChangeDestiny telah pun menerbitkan sebuah video. Video ini memang tersangatlah power dan meaningful untuk para gadis China. Di dalam video ini, ada kelibat beberapa orang gadis China yang belum berkahwin, namun berjaya mencapai cita-cita dan impian mereka.

Tujuan utama pembuatan video ini ialah meminta orang ramai memahami perasaan gadis China yang digelar Sheng Nu ini. Mereka bukannya mahu berkahwin semata-mata hanya kerana tekanan daripada masyarakat. Selalunya gadis-gadis Sheng Nu ini dilihat sebagai seorang yang lemah, tidak berkeyakinan serta takut untuk melakukan sebarang tindakan. Namun di dalam video #Change Destiny oleh SK-II ini, kesemua gadis Sheng Nu tersebut dilihat begitu yakin, bebas dan gembira. Bagi mereka, bergelar Sheng Nu bukanlah satu masalah.

sheng nu

gadis Sheng Nu sering digambarkan sebagai seorang yang suka menangis dan sedih

Abang Nara tertarik dengan kata-kata Li Xu Yuan, salah seorang Sheng Nu di dalam video di atas. Katanya:-

Saya tidak mahu berkahwin semata-mata kerana terpaksa berkahwin. Saya tidak akan gembira hidup sebegitu.

sheng nu

kalau kahwin tapi hidup sengsara apa gunanya kan?

Abang Nara percaya ramai juga gadis Malaysia yang berkahwin semata-mata kerana takut membujang sehingga ke akhir hayat. Namun perkahwinan tersebut akhirnya berakhir dengan penceraian. Tak salah menjadi seorang gadis Sheng Nu yang bekerjaya, yakin dan berjaya mencapai cita-cita dan impian. Daripada kahwin dan tak bahagia, lebih baiklah kita tidak berkahwin dan membina kerjaya. Abang Nara yakin satu hari nanti jodoh akan tiba jua. Tak gitu? Apa kata anda? Lebih banyak kisah Sheng Nu di laman SK-II.

Written by AbangNara | January 7th, 2016

Seronok mendengar Marsha Milan Londoh bercerita tentang konsep pahala selepas bergelar isteri kepada Mohamed Shaiful Nizam baru-baru ini. Iyerlah, Marsha baru sahaja memeluk Islam. Sudah tentu banyak yang perlu dipelajari. Konsep pahala ini bukanlah sesuatu yang mudah. Namun bagi seorang isteri, senang sahaja nak dapat banyak pahala. Cuma perlu gembirakan hati suami, jaga suami elok-elok, dengar cakap suami dan sebagainya. Confirm banyak pahala dapat.

marsha pahala

Marsha jelas memahami kepentingan menjaga suami. Abang Nara juga rasa teruja apabila membaca keterujaan Marsha bergelar seorang isteri. Insya Allah bahagia sehingga ke akhir hayat. Kata Marsha:-

Baru saya tahu, kelebihan menjaga suami mendatangkan banyak pahala dan pahala itu juga adalah bekalan buat kita ke syurga. Itu membuatkan saya lebih seronok bergelar seorang isteri. Alhamdulillah, syukur.

Satu permulaan yang baru dan banyak perkara baru saya perlu belajar. Maklumlah sebelum ini hidup sendiri, sekarang dah bersuami, jadi kenalah siapkan makan, pakaian suami dan perkara lain.

Apa-apapun saya sangat gembira dan berasa bertuah dan teruja untuk menjadi seorang isteri yang terbaik InsyaAllah

marsha pahala

Semoga rumahtangga yang dibina oleh Marsha dan Shaiful akan diserikan dengan kehadiran cahaya mata dalam masa terdekat ini. Sama-samalah kita doakan. Semoga Marsha dan suami bersatu hati membuat pahala sebanyak mungkin semampu yang boleh. Good luck and all the best. Sumber Mstar Online.

maleena

P.S: Yeah!!! Stock clearance kaw-kaw daripada www.maleena.my sehingga 9 Januari ini. Bertindak cepat stok dah semakin surut. Kalau terlambat memang menyesal. Memang murah sangat-sangat. Jangan lupa ikuti Facebook Maleena dan follow Instagram @maleenaofficial untuk tidak terlepas update terbaru.

Written by AbangNara | December 31st, 2015

Hari ini ialah hari pernikahan Marsha Milah Londoh dan kekasihnya, Mohd Saiful Nizam. Seperti biasa sehari sebelum tarikh keramat, akan diadakan majlis malam berinai untuk meraikan bakal pengantin. Majlis yang dianjurkan untuk Marsha ini sangat ringkas namun jelas menyerlahkan seri pengantin.

marsha

Semoga segalanya berjalan lancar buat Marsha dan Saiful hari ini. Pasti kedua-duanya sedang berdebar menunggu detik diijabkabulkan. Sama-sama kita doakan. Lagi beberapa gambar dengan membaca artikel ini sepenuhnya.