January 15th, 2020

Semalam, drama yang paling diminati ramai, Adellea Sofea telah melabuhkan tirainya dengan kesudahan yang bahagia. Tidak dinafikan, pada awalnya ada yang mengatakan drama ini jalan ceritanya agak klise, namun episod akhir Adellea Sofea tetap mendapat perhatian ramai.

adellea sofea

Antara sebabnya ialah pada episod akhir, Mira Filzah yang membawa watak sebagai Sofea dilihat menyanyi sambil bermain gitar (busking) ketika melawat suaminya yang sedang koma iaitu Firdhaus lakonan Ungku Ismail Aziz.

Siapa sangka, babak tidak logik menyanyi di hadapan suami yang sedang koma akhirnya ‘menjadi’ dan secara tidak langsung membuatkan drama itu terus trending di Twitter.

Netizen terhibur, aksi ‘busking’ melucukan

Adellea Sofea Mira Filzah busking suami koma

Rata-rata netizen terhibur apabila Mira siap menyanyi beberapa rangkap lagu Tanya Sama Itu Hud-Hud oleh M. Nasir dan lebih lucu lagi  adalah apabila suaminya yang sedang koma terus sedar selepas mendengar nyanyian tersebut. Memang lawak habis.

adellea sofea episod akhir adellea sofea adellea sofea koma m nasir

Respon pengarah

adellea sofea mira filzah gitar adellea sofea

Ada juga netizen mempersoalkan idea pengarah yang memberikan idea untuk menyanyi itu berbanding dengan bacaan Yasin.

Enggan ramai yang salah faham, Shahrulezad Mohameddin tampil memberikan penjelasan mengenai babak tersebut. Menurutnya, babak ‘busking’ hanyalah salah satu alternatif untuk menyedarkan pesakit koma. Seperti di dalam drama tersebut, Sofea mengatakan dia sudah cuba macam-macam dan ini dalah antara usahanya agar suaminya itu sedar.

adellea sofea

Ada kalanya kita perlu rileks dan tidak ambil serius terhadap semua perkara.  Penulis pun terhibur semalam dengan babak abang dah bangun itu. Pujian harus diberikan kepada pengarahnya yang agak kreatif juga menarik minat penonton. Apa pula pendapat korang, best atau tidak drama ini?

Sumber Berita : Twitter Sleepydeena & Budakijat

Advertisement
November 12th, 2015

Datuk M. Nasir tidak memohon maaf mahupun memberi sebarang komen mengenai Bienda yang meminta beliau membuat permohonan maaf kerana mengaibkan ibunya, lapor Utusan Online.

Semalam, Bienda telah mengulas mengenai komen M. Nasir dan AC Mizal selaku juri Gegar Vaganza 2 tentang persembahan Sheeda.  Semasa mengulas tentang persembahan Sheeda, M. Nasir telah mengeluarkan komen “Putera mencari ‘princess’ tapi rupa-rupanya terjumpa dengan emak ‘princess”.

Bienda menganggap komen itu kurang ajar dan keterlaluan serta menuntut juri-juri itu memohon maaf. Kata M. Nasir secara ringkas:

Tak ada apa yang saya nak komen. Cukup ya. Terima kasih.

Sheeda juga khabarnya telah memuat naik status tentang perkara itu di laman sosial miliknya:-

Atas semangat untuk memeriahkan lagi industri muzik tanah air.

Seringkali komen faktor usia menjadi bahan ejekan dan ketawa terbahak-bahak…berjuta-juta rakyat Malaysia menonton melihat maruah saya diperlekeh sebegitu rupa….saya bertanding atas dasar vokal atau umur?

Mungkin M. Nasir mempunyai alasan tertentu untuk mengambil pendekatan berdiam diri. Permintaan Bienda bagaimanapun viral di laman sosial dengan pelbagai pihak memberi bermacam-macam reaksi. Ada yang menyetujui cara M. Nasir memberi komen dan ada juga yang sependapat dengan Bienda.

M. Nasir merupakan salah seorang komposer dan penyanyi bertahap legenda dan telah menghasilkan lagu untuk penyanyi dan kumpulan terkenal antaranya Alleycats, Search, Wings, Ella, Rahim Maarof dan Hafiz Suip.

Jom saksikan bangsawan “Sumpahan Nujum Perawan” pada 13, 14, dan 15 November ini di Auditorium DBKL, Kuala Lumpur mulai…

Posted by Jabatan Kebudayaan dan Kesenian Negara on Tuesday, 10 November 2015

Advertisement
January 27th, 2015

Ramlee Awang Murshid (RAM) adalah salah seorang penulis novel kegemaran Abang Nara. Novelnya yang lain daripada yang lain (bergenrekan aksi thriller dan bukan berkisarkan percintaan semata-mata) memang menarik minat Abang Nara. Salah satu novel RAM yang paling popular ialah Tombiruo : Penunggu Rimba terbitan Alaf 21. Terbaru, novel ini telah disahkan bakal diadaptasikan ke filem. Bakal ditayangkan pada pertengahan tahun ini, filem Tombiruo ini merupakan kerjasama Karangkraf dan syarikat penerbitan Layar Sunan.

filem tombiruo ramlee awang murshid

Menariknya para peminat Tombiruo telah mula meng’shortlist’kan senarai pelakon-pelakon yang layak memegang watak Ejim dan Tombiruo. Antara nama-nama yang disebut ialah Zul Ariffin dan Bront Palarae. Malah nama Datuk M. Nasir turut sama disebut-sebut. Kesemuanya mantap-mantap belaka. Agak sukar untuk buat pilihan. Namun pastinya pengarah filem ini iaitu Nasir Jani lebih tahu pelakon mana yang layak memegang watak hebat itu.

filem tombiruo ramlee awang murshid

Ada ke pembaca novel Ramlee Awang Murshid di sini? Tentu ramai yang teruja dengan berita ini kan? Agak-agaknya siapakah yang layak memegang watak hero novel Tombiruo ini? Sila kemukakan cadangan anda di ruangan komen. Apa pun, sama-samalah kita nantikan perkembangan filem ini. Harap-harap penggambaran berjalan seperti yang dirancang dan tidak mengalami sebarang kesukaran. Tak sabar nak tengok adaptasi novel ini di panggung wayang.

Advertisement
August 25th, 2014

Pejam celik pejam celik Akademi Fantasia akan kembali untuk tahun 2014. Senarai nama 12 peserta terakhir dan tenaga pengajar telah pun diumumkan. Zizan Razak telah diumumkan sebagai hos konsert mingguan sementara Jihan dilantik menjadi pengacara Diari AF. Persoalan yang tinggal hanyalah kerusi pengetua AF2014. Siapakah yang bakal menduduki kerusi panas tersebut? Dengar cerita, 2 nama yang telah dsenarai pendek ialah Awie dan juga M. Nasir.

awie dan m nasir

Pada mulanya hanya nama Awie sahaja dipertimbangkan untuk memegang jawatan pengetua AF2014 namun kes mahkamah dan kontroversi penyanyi tersebut dengan Rozana Misbun telah menyebabkan nama M. Nasir disebut-sebut sebagai calon pengganti. Secara jujur, Abang Nara teringin juga nak tengok Awie marah-marah kat budak AF2014 tue. Selalu pengetua lembut-lembut dan cakap berlapik. Kalau dapat kat Awie baru sedap kena bambu budak-budak nie. Barulah tak ada naik lemak. Tak gitu?

awie dan m nasir

Apa pun AF2014 perlu banyak pembaharuan daripada semua segi untuk menarik kembali perhatian penonton. Secara jujur, AF sudah tiada daya tarikan. Kena buat sesuatu yang amat drastik. Katanya konsep yang sama seperti AF3 akan dikekalkan. Hmmmm. Kita tengoklah sama-sama percaturan Astro kali ini. Apa pendapat anda? Adakah AF2014 akan meniti puncaknya sekali lagi?

P.S: Adakah ini model terbaru Proton yang dikenali sebagai Proton Iriz?

Advertisement