Written by serenity | November 12th, 2015

Datuk M. Nasir tidak memohon maaf mahupun memberi sebarang komen mengenai Bienda yang meminta beliau membuat permohonan maaf kerana mengaibkan ibunya, lapor Utusan Online.

Semalam, Bienda telah mengulas mengenai komen M. Nasir dan AC Mizal selaku juri Gegar Vaganza 2 tentang persembahan Sheeda.  Semasa mengulas tentang persembahan Sheeda, M. Nasir telah mengeluarkan komen “Putera mencari ‘princess’ tapi rupa-rupanya terjumpa dengan emak ‘princess”.

Bienda menganggap komen itu kurang ajar dan keterlaluan serta menuntut juri-juri itu memohon maaf. Kata M. Nasir secara ringkas:

Tak ada apa yang saya nak komen. Cukup ya. Terima kasih.

Sheeda juga khabarnya telah memuat naik status tentang perkara itu di laman sosial miliknya:-

Atas semangat untuk memeriahkan lagi industri muzik tanah air.

Seringkali komen faktor usia menjadi bahan ejekan dan ketawa terbahak-bahak…berjuta-juta rakyat Malaysia menonton melihat maruah saya diperlekeh sebegitu rupa….saya bertanding atas dasar vokal atau umur?

Mungkin M. Nasir mempunyai alasan tertentu untuk mengambil pendekatan berdiam diri. Permintaan Bienda bagaimanapun viral di laman sosial dengan pelbagai pihak memberi bermacam-macam reaksi. Ada yang menyetujui cara M. Nasir memberi komen dan ada juga yang sependapat dengan Bienda.

M. Nasir merupakan salah seorang komposer dan penyanyi bertahap legenda dan telah menghasilkan lagu untuk penyanyi dan kumpulan terkenal antaranya Alleycats, Search, Wings, Ella, Rahim Maarof dan Hafiz Suip.

Jom saksikan bangsawan “Sumpahan Nujum Perawan” pada 13, 14, dan 15 November ini di Auditorium DBKL, Kuala Lumpur mulai…

Posted by Jabatan Kebudayaan dan Kesenian Negara on Tuesday, 10 November 2015

Written by AbangNara | January 27th, 2015

Ramlee Awang Murshid (RAM) adalah salah seorang penulis novel kegemaran Abang Nara. Novelnya yang lain daripada yang lain (bergenrekan aksi thriller dan bukan berkisarkan percintaan semata-mata) memang menarik minat Abang Nara. Salah satu novel RAM yang paling popular ialah Tombiruo : Penunggu Rimba terbitan Alaf 21. Terbaru, novel ini telah disahkan bakal diadaptasikan ke filem. Bakal ditayangkan pada pertengahan tahun ini, filem Tombiruo ini merupakan kerjasama Karangkraf dan syarikat penerbitan Layar Sunan.

filem tombiruo ramlee awang murshid

Menariknya para peminat Tombiruo telah mula meng’shortlist’kan senarai pelakon-pelakon yang layak memegang watak Ejim dan Tombiruo. Antara nama-nama yang disebut ialah Zul Ariffin dan Bront Palarae. Malah nama Datuk M. Nasir turut sama disebut-sebut. Kesemuanya mantap-mantap belaka. Agak sukar untuk buat pilihan. Namun pastinya pengarah filem ini iaitu Nasir Jani lebih tahu pelakon mana yang layak memegang watak hebat itu.

filem tombiruo ramlee awang murshid

Ada ke pembaca novel Ramlee Awang Murshid di sini? Tentu ramai yang teruja dengan berita ini kan? Agak-agaknya siapakah yang layak memegang watak hero novel Tombiruo ini? Sila kemukakan cadangan anda di ruangan komen. Apa pun, sama-samalah kita nantikan perkembangan filem ini. Harap-harap penggambaran berjalan seperti yang dirancang dan tidak mengalami sebarang kesukaran. Tak sabar nak tengok adaptasi novel ini di panggung wayang.

Written by AbangNara | August 25th, 2014

Pejam celik pejam celik Akademi Fantasia akan kembali untuk tahun 2014. Senarai nama 12 peserta terakhir dan tenaga pengajar telah pun diumumkan. Zizan Razak telah diumumkan sebagai hos konsert mingguan sementara Jihan dilantik menjadi pengacara Diari AF. Persoalan yang tinggal hanyalah kerusi pengetua AF2014. Siapakah yang bakal menduduki kerusi panas tersebut? Dengar cerita, 2 nama yang telah dsenarai pendek ialah Awie dan juga M. Nasir.

awie dan m nasir

Pada mulanya hanya nama Awie sahaja dipertimbangkan untuk memegang jawatan pengetua AF2014 namun kes mahkamah dan kontroversi penyanyi tersebut dengan Rozana Misbun telah menyebabkan nama M. Nasir disebut-sebut sebagai calon pengganti. Secara jujur, Abang Nara teringin juga nak tengok Awie marah-marah kat budak AF2014 tue. Selalu pengetua lembut-lembut dan cakap berlapik. Kalau dapat kat Awie baru sedap kena bambu budak-budak nie. Barulah tak ada naik lemak. Tak gitu?

awie dan m nasir

Apa pun AF2014 perlu banyak pembaharuan daripada semua segi untuk menarik kembali perhatian penonton. Secara jujur, AF sudah tiada daya tarikan. Kena buat sesuatu yang amat drastik. Katanya konsep yang sama seperti AF3 akan dikekalkan. Hmmmm. Kita tengoklah sama-sama percaturan Astro kali ini. Apa pendapat anda? Adakah AF2014 akan meniti puncaknya sekali lagi?

P.S: Adakah ini model terbaru Proton yang dikenali sebagai Proton Iriz?

Written by AbangNara | August 1st, 2012

Baru-baru ini kawan Abang Nara suruh Abang Nara ushar-ushar kumpulan muzik yang diberi nama Aryan Band ini. Secara jujur, inilah pertama kali Abang Nara mendengar tentang kumpulan ini. Dengan pantas Abang Nara mencari info yang sepatutnya. Rupa-rupanya Aryan Band ini adalah anak didik M. Nasir.

aryan band

Pasti ada sesuatu yang menarik tentang Aryan Band sehingga M. Nasir mengambil mereka duduk di bawah syarikat Luncai Emas. Takkanlah sifu M. Nasir nak ambil anak murid sesuka hati je kan? Ushar punya ushar, rupanya Aryan Band dah ada video klip untuk lagunya yang bertajuk Kasih Katakan Sesuatu.

Lagu dan videonya not bad jugak kan? Kelakar pun ada jugak jalan ceritanya. Mungkin nasib masih tidak menyebelahi Aryan Band untuk popular sekelip mata, namun Abang Nara yakin dengan usaha keras dan tunjuk ajar daripada M. Nasir, nama mereka akan naik juga suatu hari nanti. Apa kata anda?

aryan band

P.S: Penampilan anda di pagi raya pasti akan lebih cantik berseri dan manis di pandangan mata orang ramai dengan memakai jubah terbaru daripada Gudang.MY ini. Kualiti kain yang tinggi dengan harga yang sangat murah iaitu hanya RM49 sahaja. Dapatkannya sekarang kerana stok amat terhad. Klik di sini untuk membeli.