Written by AbangNara | September 2nd, 2014

Banyak pihak yang tidak hairan apabila gambar sosial Lana Nordin tersebar hari ini. Ada sesetengah pihak menganggap Lana memang tidak akan berubah dan akan terus dengan cara hidup sebegitu walaupun telah menunaikan umrah beberapa bulan yang lalu. Namun menerusi Berita Harian hari ini, empunya badan telah tampil memberikan penjelasan mengenai gambar-gambar yang jelas menunjukkan sebab dirinya digelar sebagai Pamela Anderson Malaysia.

lana nordin

Untuk makluman, Lana Nordin kini sedang bercuti dengan kekasih barunya dan rakan-rakan di atas ‘private yacth’ milik salah seorang kawannya. Menurut Lana, gambar yang tersebar itu diambil beberapa bulan sebelum dirinya menunaikan umrah. Jelas Lana:-

Itu gambar lama yang disebarkan kembali. Gambar itu dirakamkan November tahun lalu. Ia terjadi sebelum saya mengerjakan umrah beberapa bulan lalu. Saya kurang pasti apa motif ia disebarkan semula. Mungkin nak sabotaj atau apa saja, itu saya kurang pasti.

Saya takkan terkejut kalau selepas ini akan ada lagi gambar sedemikian rupa tersebar. Saya boleh baca permainan manusia sebegini yang tahu nak menjatuhkan orang saja. Saya hanya mampu reda saja apabila hal ini berbangkit.

Saya bukan budak-budak untuk mengulang kesilapan lalu. Saya tak pernah cakap akan berubah drastik tetapi akan perlahan-lahan menjadi orang yang lebih baik daripada sebelumnya. Kalau saya nak berubah, saya tak akan pukul canang dan biarlah ia antara saya dengan Tuhan.

Tapi saya bukan jenis manusia hipokrit. Saya masih bersosial tetapi ada batasnya. Setakat bertemu teman dan lepak ataupun meraikan hari lahir teman serta berkaraoke di kelab hiburan itu juga dianggap negatif, saya tak boleh berbuat apa-apa.

Stephanie Liah, rakannya yang memuatnaik gambar tersebut turut sama memberi penjelasan yang serupa menerusi satu status di Instagramnya.

lana nordin

Stephanie Liah juga turut memberi panjang lebar mengenai tindakannya memuatnaik gambar-gambar tersebut. Kata Stephanie:-

Saya tak sangka dan terkejut gambar yang dimuat naik di laman Instagram itu mengundang kontroversi. Saya sudah memadamkannya. Ia hanya salah faham dan jelas sekali di setiap gambar yang dimuat naik saya letak hashtag throwback.

Gambar itu memang dirakamkan sekitar November tahun lalu semasa meraikan hari lahir teman kami. Selepas itu kami tak berjumpa lagi. Dijadikan cerita saya bertemu Lana seminggu lalu di Publika, Solaris Dutamas. Kami dapat lepas rindu ketika itu.

Jadi kerana merindui saat bersama, saya muatkan naik gambar itu. Malah ketika bertemunya, saya mengakui begitu rindu untuk bersosial dengannya. Tetapi dia cakap pada saya sudah memperlahankan sisi sosialnya kerana baru mengerjakan umrah tahun ini,

lana nordin

Baguslah masing-masing sudah memberi penjelasan. Sebagai seorang rakan, Stephanie Liah sepatutnya harus lebih berhati-hati. Kalau gambar yang akan menimbulkan kontroversi, lebih baik jangan dikongsi untuk tatapan ramai. Tak apalah, jadikan ini sebagai pengajaran. Jangan lepas ini nak ber’throwback’ lagi sudahlah. Cukup-cukuplah itu. Tak gitu?

Written by AbangNara | September 2nd, 2014

Malam semalam, salah seorang model popular Malaysia, Stephanie Liah telah memuatnaik beberapa gambar dirinya bersama rakan-rakan menerusi akaun Instagramnya miliknya. Abang Nara pernah menulis mengenai Stephanie Liah yang memang terkenal dengan keseksiannya sebelum ini. Menariknya di dalam gambar-gambar yang dikongsikan oleh Stephanie, turut terpampang sama ialah wajah Lana Nordin dengan pakaian yang agak menjolok mata. Terkejut Abang Nara!!!

lana nordin

Abang Nara terkejut kerana sebelum ini Lana Nordin kelihatan seperti sudah berubah dan tidak lagi mengamalkan gaya hidup sebegini. Apatah lagi Lana Nordin telah pun pergi menunaikan umrah baru-baru ini. Namun ada juga kemungkinan ini gambar-gambar lama yang dimuatnaik oleh Stephanie Liah. Biasalah kadang-kadang di Instagram kan orang buat #throwback. Tak gitu?

lana nordin

Apa pun, keseksian Lana Nordin tidak dapat dinafikan lagi. Pasti bekas-bekas kekasih Lana Nordin kini menyesali meninggalkan pelakon ini. Hehehe. Sama-samalah kita nantikan penerangan daripada Lana. Pasti ada jawapan yang tersendiri. Lagi beberapa gambar dengan membaca artikel ini sepenuhnya.

P.S: Gambar rasmi pertama Proton Iriz

 
Written by AbangNara | June 25th, 2014

Biasalah artis awal-awal memang tak mengaku bercinta. Tup-tup tak lama kemudian keluarlah pengakuan dah putus cinta. Bila masa bercinta pun tak tahulah. Namun dalam bab Lana Nordin dan Mas Khan ini, Abang Nara percaya mereka berdua belum sampai ke tahap percintaan lagi. Masing-masing pun baru mengenali antara satu sama lain. Orang kata baru nak kenal-kenal lah.
mas khan dan lana nordinMas Khan ini orangnya pun nampak kacak. Nampak sesuai dengan Lana Nordin. Macam biasa umur Mas Khan jauh lebih muda daripada Lana Nordin. Selaku pelakon senior, Lana Nordin membawa Mas Khan yang merupakan pelakon junior ke majlis untuk berkenalan dengan orang dalam industri. Kalau Abang Nara jadi Mas Khan, memang terharu dibuatnya. Kata Lana:-

Kami kawan dan rapat sejak sebulan lalu. Kami masih dalam proses mengenali dan belum ke tahap bercinta lagi. Saya tak mahu lagi letakkan status kami ini sebagai bercinta atau pasangan kekasih sebab masih awal lagi.

Dia pun masih baru dalam industri. Kebetulan dia jadi hero saya dalam filem ‘Biasan’. Jadi saya rasa tak salah saya bawa dia ke majlis sebegini untuk pendedahan dia. Sambil tu sikit sebanyak dia dapat pendedahan dan berkenalan dengan pihak media.

Dia seorang yang easy going, terbuka dan senang nak berborak. Dia tak kisah tentang hal yang remeh-temeh. Semua orang ada sejarah kan. Walaupun dia baru berusia 20-an, dia matang.

Dia tak kisah pun tentang kisah-kisah kontrovesi saya yang lalu. Dia pun bijak menyesuaikan diri dia dengan kawan-kawan saya. Dia dengan giler-giler dia, saya dengan giler-giler saya. Kami bole ngam lah

mas khan dan lana nordin

Semoga hubungan Lana Nordin dan Mas Khan akan berubah daripada kawan kepada kekasih dalam masa terdekat ini. Lana pun pasti mahu mengubati hatinya yang luka selepas tewas dalam percintaan palsu Johan As’ari sebelum ini. Namun diharap kedua-duanya jangan terburu-buru. Kenal diri masing-masing terlebih dahulu sebelum buat apa jua keputusan. Yang penting, kebahagiaan boleh dikecapi.

P.S: Perkampungan kucing di Taiwan

Written by AbangNara | March 5th, 2014

Seringkali apabila menyebut nama Lana Nordin, perkara pertama yang terbayang di fikiran ialah keseksian pelakon ini. Jadi apabila Lana Nordin berkongsi gambar-gambar dirinya menunaikan umrah menerusi akaun Instagram, memang sejuk sangat mata memandang. Suci, tenang dan cantik sajah wajah Lana Nordin berhijab. Memang boleh jatuh cinta.

lana nordin tunaikan umrah

Sama-samalah kita doakan agar pintu hati Lana Nordin terbuka untuk meneruskan imej berhijab apabila pulang ke tanah air kelak. Mana tahu Lana Nordin akan mengikuti jejak langkah Rebecca Nur Islam yang terus bertudung sebaik sahaja selesai menunaikan umrah. Pasti banyak pihak yang gembira sekiranya perubahan ini terjadi kepada Lana.

lana nordin tunaikan umrah

Semoga segala ibadah yang dilakukan oleh Lana Nordin diterima olehNya sepanjang berada di Mekah. Lagi beberapa gambar dengan membaca artikel ini sepenuhnya.

P.S: Dekorasi rumah bermotif Suzani