August 27th, 2014

Fuh~~ Kalau dah sampai ke tahap buat laporan polis, memang dah parah benar dah maksudnya. Kesian Abby Abadi. Mana tidaknya, pihak yang mempunyai masalah dengannya itu  tidak mengangkat panggilan telefon dan juga tidak membalas mesej. Pening kepala juga dibuatnya. Abang Nara yakin laporan polis ini adalah langkah terakhir selepas Abby Abadi gagal mendapatkan respon daripada pihak tersebut.

abby abadi

Tulis Abby Abadi:-

Buat yg berkenaan Laporan Polis telah dibuat…. Sy terpaksa kerana tidak mendapat kerjasama dr dot dot dot…. Siapa? Biarlah Sy rahsiakan dulu buat masa ini yer…. Sy bagi ruang & peluang sebaiknya utk selesaikan dgn Sy je….. ‘dia itu’ buat mcm tiada apa2 yg berlalu.. cal tak berangkat, msg tak berbalas.

Sy tiada cara lain. Tindakan Undang2 yg terbaik. Harap yg berkenaan beri perhatian yer……….. Janji bulan puasa nk selesaikan… tiada. Bulan raya janji lagi… tiada juga. Sudahnya……… Maafkan Sy. Masih ada peluang lagi ni… Cal atau msg Sy dengan kadar segera yer

abby abadi

Semoga masalah Abby Abadi dan pihak tersebut dapat diselesaikan dengan segera tanpa campur tangan pihak polis. Kang tak pasal-pasal jadi hal mahkamah pulak. Lagi leceh. Berjumpalah secepat mungkin sebelum terlambat. Menyesal dahulu pendapatan, menyesal kemudian tiada gunanya. Amboi!!!

May 30th, 2014

Hmmmm. Bila dah bercerai, macam-macam pula yang keluar daripada mulut Abby Abadi. Rasanya masa kahwin dulu bukan main seronok dapat bersuamikan lelaki muda. Bukan nak mengutuk Abby, tetapi apabila membuat pilihan sebegini, haruslah bersiap sedia dengan sebarang kemungkinan. Sememangnya lelaki muda ini cepat sikit marahnya. Tapi tak apalah, dah tak ada jodoh. Itulah suratan takdir buat Abby dan Farhan.

abby dan farhan

Kata Abby Abadi menerusi Mstar Online:-

Saya akui masih sayangkan dia dan langsung tidak pernah membayangkan perceraian akan berlaku kerana salah faham yang timbul tidak sepatutnya berakhir dengan perceraian.

Bagaimanapun buat masa ini saya tidak nampak jalan untuk kami berbaik semula kerana saya sudah berusaha sehabis baik untuk memperbetulkan keadaan tetapi apalah daya saya kalau itu ketentuan dan takdir saya.

Bukan kerana orang ketiga dan jika komen orang mengenai saya di laman sosial juga tidak pernah menjadi penyebab kepada kejadian ini dan saya tidak salahkan sesiapa kerana kami berdua ada melakukan kesilapan.

Pada saya dia terlalu muda untuk meletakkan dirinya sebagai suami dan kami juga baru kenal mengenali selepas berkahwin. Mungkin ada beberapa perkara yang dia tidak dapat faham.

Saya tidak salahkan dia kerana ketika saya berusia seperti dia pun banyak perkara yang saya tidak faham dan masih belajar mengenai kehidupan.

Apa-apa pun saya tidak pernah menyesal berkahwin dengannya malah bersyukur dia dipinjamkan kepada saya biarpun singkat.

abby abadiSemoga Abby Abadi dan Farhan tabah menghadapi dugaan ini. Semoga kes penceraian mereka akan berjalan lancar dan tidak tertangguh. Sama-samalah kita doakan.