September 29th, 2016

Perkongsian Fynn Jamal mengenai detik beliau berkahwin dengan suaminya Tri Hadzir yang hanya merupakan seorang “mat despatch”  kira-kira 8 tahun lalu telah menjadi viral.

Ramai yang memuji Tri yang sanggup berkahwin dengan Fynn yang ketika itu merupakan  seorang pensyarah dan berkerjaya tinggi berbanding dirinya.

Namun, disebalik cerita Fynn itu, ada pihak yang mendakwa ia sengaja direka oleh Fynn hanya untuk menarik perhatian ramai.

Menurut beberapa sumber, suaminya pernah bekerja sebagai seorang pramugara MAS. Malah, ketika menjadi “mat despatch” ia adalah untuk restoran milik keluarga beliau sendiri.

Ini membuatkan netizen mempertikaikan kenyataan Fynn yang menunjukkan seolah-olah suaminya itu “hidup susah” dahulu.

Apabila berkahwin pula, Fynn mendapat sebuah kereta jenis Toyota Wish sebagai hantaran perkahwinan beliau.  Di sini pula, ada yang mempersoalkan adakah benar Fynn tidak memandang harta dan wang ringgit ketika ingin berkahwin dengan Tri.

Beberapa netizen juga menganggap Fynn tidak mahu kalah dengan kisah Noh Hujan dan Mizz Nina baru-baru ini dimana Noh hanya mempunyai simpanan sebanyak RM8,000 ketika ingin memperisterikan Mizz Nina.

Sejauh mana kebenaran disebalik pendedahan netizen yang melabelkan Fynn Jamal sebagai seorang pembohong tidak kami ketahui.  Kami harap Fynn tidak hanya mereka cerita.

Advertisement
September 28th, 2016

Kisah rumah tangga penyanyi Fynn Jamal dan suaminya Tri Hadzir sering menjadi tumpuan peminat beliau. Buat mereka, Fynn Jamal mempunyai sebuah keluarga yang sempurna.

Malah, cerita mengenai detik perkenalan antara Fynn dan Tri melambangkan cinta sejati mereka berdua. Iyalah, mereka berkenalan secara singkat sahaja dan Tri terus melamar Fynn untuk menjadi teman hidupnya.

Baru sahaja menyambut ulangtahun perkahwinan mereka yang ke 8 tahun baru-baru ini, Fynn menerusi akaun Instagramnya sempat berkongsi kisah ketika awal perkenalan mereka.

Menurut Fynn, ketika mereka berkahwin, beliau merupakan seorang wanita berkerjaya tinggi manakala Tri hanya seorang “mat despatch” yang menghantar makanan ke rumah orang.

Jom ikuti kisah mereka dibawah :-

Kali pertama aku tanya dia tentang kerjanya, dgn laju dia jawab “hantar makanan pergi rumah orang.

respon refleks aku:

okay. asal kije.

dlm hati aku– boleh ke abah terima aku, seorang lecturer, berkahwin dgn seorang mat despatch utk kedai keluarganya? Ketika itu kami belum lagi berjumpa. baru beberapa hari berkenal2, wajah dia pun aku tak tau macammana– sempat je lagi utk batalkan segalanya. tapi entahlah. jodoh kuat, barangkali– jadi.

Bagi aku, kalau pun ada alasan utk tidak meneruskan jumpa  ia bukanlah kerana kerjanya.

Aku tidak pernah ada masalah dgn jawatan. abah aku sendiri bawa bas sekolah. sambil bawa bas, dia jual2 jajan, aiskrim dan abc yg diparut sebelum memandu, diletak dlm bekas tahan sejuk– berniaga sambil memacu. itu biasa. aku sendiri berdiri di sebelah dia membantu transaksinya.

apa sahaja asal boleh tambah rezeki. apa nak malu asalkan halal?Bukan kita mencuri. Itu abah selalu kata.

Entahlah agaknya aku mmg suka lelaki kerja2 fizikal.  Aku suka melihat sabar dlm penat seorang manusia. mcm abg2 tukang kasut atau pakcik2 berkebun sayur. Aku kagum dgn orang2 rajin atas dunia. sebab aku ini jenisnya perlahan, lekas penat dan kaki mencari jalan pintas.

Aku tak ada ketetapan hati utk sabar, aku perlukan lelaki yg mampu didik aku jd sabar. Aku tak tau kenapa aku menulis tentang suamiku yang mat delivery itu haha. mungkin kerana melihat dua, tiga menjak ini dia kembali bertenggek atas motor mengusung @susujuna ke sana ke mari buat aku rasa manis merindui dia yg aku setuju nikahi itu.

8 tahun sudah.

Jarang sekali seorang lelaki mahu melamar wanita yang lebih berjaya daripada diri mereka sendiri. Namun, ini lah yang dikatakan sebagai jodoh. Pernah susah satu ketika dahulu, sekarang Fynn Jamal dan Tri Hadzir boleh dikatakan sudah hidup senang. Hehe..

Sumber Berita : Instagram Fynn Jamal

Advertisement
November 30th, 2015

Menerusi muat naik terbaru di Instagram penyanyi  Fynn Jamal beliau bersama suami, anak mereka Arjuna dan ibu mertuanya kini berada di Mekah bagi menunaikan ibadah Umrah.

Ia merupakan saat yang paling indah buat diri Fynn apabila dapat menjejakkan kaki di tanah suci.

Hambamu datang, Ya Allah, atas izin dan belasmu. hambamu datang penuh rindu. Janganlah kau serik menerima aku, Ya Allah. Akan aku manfaatkan setiapnya demi menyebar cintamu.

Aku sudah tiba, wahai Nabiku Ibrahim as, meneruskan apa yang telah engkau ajarkan. Aku telah sampai, wahai kekasihku rasulku muhammad saw. Yang aku rindu dan mengharap akan bertemu di suatu hari nanti.  Aku datang membawa dosa2 yang membeban. Moga2 diizinkan agar tercuci. Harap2 diredhakan untuk disuci.

Ash-hadu al-laailaaha illallaah. Wa ash-hadu anna muhammadar rasuulullaah. Labbaikallaahumma labbaik.

This is among the reasons why i love Makkah Madinah. Semua orang sama. Serba hitam. No one cares what you look like. No one cares what bag you have. What shoes. What brand. Tak ada orang peduli langsung.

Setiap orang yang berpeluang untuk ke tanah suci Mekah pasti akan merasa nikmatnya berada di sana. Segala hal dunia itu ibarat sudah hilang di fikiran dan hati juga akan merasa tenang di sana.

Berikut kami sertakan beberapa lagi foto Fynn Jamal dan keluarga menunaikan ibadah Umrah dengan membaca artikel ini sepenuhnya.

Advertisement