March 28th, 2020

Baru-baru ini, hangat diperkatakan di media sosial apabila ada beberapa artis berharap agar pihak kerajaan tidak meminggirkan mereka dan memberikan bantuan khusus  ekoran “periuk nasi” mereka terjejas apabila program hiburan terpaksa ditangguhkan dan dibatalkan serta merta susulan lanjutan Perintah Kawalan Pergerakan (PKP).

jimmy shanley tidak minta bantuan kerajaanBagaimanapun, berbeza pula bagi pengacara Jimmy Shanley yang mengatakan walaupun dia bukanlah seorang selebriti terkemuka, namun dia tidak meminta bantuan daripada kerajaan.

Malah, Jimmy menawarkan pula bantuan untuk mereka yang lebih memerlukan terutama sekali ibu tunggal.

jimmy shanley

Kenyataan terbuka dan pendirian Jimmy itu mendapat respon positif serta pujian daripada netizen.

Ada yang menyarankan Jimmy membantu pula golongan selebriti yang meminta bantuan.

artis sendu tapi tak minta bantuan kerajaan artis sendu tapi tak minta bantuan kerajaan

Dalam pada itu, ramai berharap apa yang dilakukan oleh Jimmy ini dapat memberikan contoh kepada artis lain.

Terdahulu, rata-rata netizen berpendapat adalah lebih baik untuk memberikan bantuan kepada mereka yang lebih memerlukan berbanding artis yang mempunyai kehidupan mewah dan berduit.

Advertisement
April 7th, 2016

Jika anda mengikuti kes penceraian Jimmy Shanley dan Nursuhaila anda pasti tahu ia sudah berlarutan beberapa tahun.

Malah, Nursuhaila telah diarahkan untuk menjalani hukuman penjara selama tiga hari oleh Mahkamah Rayuan Syariah kerana didapati bersalah melanggar perintah mengenai isu lawatan dan bermalam membabitkan anak mereka iaitu Zahra Rania Shanley.

Mungkin tidak berpuas hati, Nursuhaila mendakwa Jimmy tidak pernah memberi nafkah terhadap anak mereka.

Tidak mahu terus dipersalahkan, Jimmy bertindak untuk mempertahankan dirinya dan memuat naik resit-resit bukti pembayaran nafkah yang dibuat olehnya. Ramai yang menyokong tindakan Jimmy itu agar membuka mata pihak-pihak yang mengecam dirinya sebelum ini.

Namun ketika dihubungi pihak media, Jimmy nampaknya tidak mahu berkongsi mengenai isu berkenaan dengan lebih lanjut dan hanya ingin berkongsi kebahagiaan beliau bersama isteri baharu, Mariam Jamilah Abdul Jalil, bersama anak mereka, Hannah yang kini berusia 11 bulan.

Saya tidak mahu komen lagi perkara yang sudah berlaku. Apapun, Alhamdulillah, setiap hari saya sibuk menjaga Hannah. Jika terlalu bercakap mengenai perkara lain, takut nanti jadi macam tukul dan skru.

Sabar lah Jimmy mungkin ini adalah salah satu dugaan buat anda apa yang penting jangan biarkan perkara lalu menghalang anda untuk merasa bahagia bersama isteri baharu dan anak tercinta. InshaAllah setiap masalah ada jalan penyelesaiannya.

Sumber Berita : BH ONLINE

Advertisement
April 5th, 2016

Bermula daripada kes penceraian mereka sehinggalah baru-baru ini, bekas isteri Jimmy Shanley iaitu Nursuhaila sering mendakwa Jimmy bukanlah seorang bapa yang bertanggungjawab kerana gagal memberi nafkah kepada anak mereka.

Enggan dirinya terus dipersalahkan, Jimmy menerusi akaun Instagram beliau pagi tadi memuat naik foto slip bank yang merupakan bukti beliau tidak pernah gagal memberikan nafkah kepada anaknya.

Jelas Jimmy, sebelum ini beliau hanya berdiam diri kerana tidak mahu mencari publisiti murahan.

#WahaiAnakKu jgn main ngan slip bank tu penat daddy simpan slip bank nafkah janda daddy walaupun tak duk sesama pun dan nafkah kakak… dr bulan oktober 2010 sampai lah ke april 2016 ni tak penah lg tercicir walaupun sebulan.

daddy bank in sendiri ke akaun MBB 56274010**** daddy bukanlah org berada beri sekadar mampu jer tp yg penting beringat dan LEBIH DARI SATU SEN… mana daddy dpt nombor akaun? oooo… ni bekas mak mertua yg bg lepas beberapa minggu kawin dulu… daddy mls nak bising2 kang dituduh cr publisiti murahan lak… Allah Maha Mengetahui.

Rumit juga kes Jimmy Shanley dan Nursuhaila,  berpanjangan sudah beberapa tahun juga. Hurmm, mungkin masing-masing ada lagi perasaan tidak puas hati dan susah untuk memaafkan.

Sumber Berita : Instagram Jimmy Shanley

Advertisement
April 5th, 2016

Kalau sebelum ini bekas ibu mertua kepada Jimmy Shanley mengibaratkan pengacara itu seperti bapa kura-kura kerana tidak pernah memberi nafkah anak, Nursuhaila Eliani Suhaimy menyifatkan banyak hikmah yang dipelajarinya bermula dengan kes penceraian hingga pengalaman dipenjarakan minggu lalu.

Nursuhaila yang merupakan Ketua Pegawai eksekutif Natasya Holdings telah menjalani hukuman penjara selama tiga hari mulai Khamis lepas di Penjara Kajang. Nursuhaila memberitahu Malaysia Gazzette:

Sebagai seorang ayah yang kononnya inginkan hak anak, dia sepatutnya tanpa gagal memberikan nafkah anak walaupun tidak dituntut.

Kedudukan saya yang dianggap mampu dari segi wang ringgit tidak sepatutnya di ambil kesempatan.

Saya dengan rela hati, bekerja, berkorban masa dan tenaga untuk masa depan anak saya ini tanpa bantuan bekas suami sepanjang penceraian kami.

Nursuhaila memberitahu hukuman yang dijatuhkan kerana ingkar hak lawatan bermalam JImmy itu ialah bukti kepada anaknya betapa dia mempertahankannya kasih sayang yang tidak ternilai harga sebagai seorang ibu.

Saya buat semuanya demi melindungi anak dari seorang ayah yang tak berperikemanusiaan yang tergamak memenjarakan bekas isteri yang pernah melahirkan zuriatnya.

Saya juga adalah bekas isteri yang membesarkan anaknya dan yang memberi kasih sayang dan nafkah pada anaknya.

Anak saya adalah anugerah Allah yang akan saya pikul tanggungjawab membesarkanya dengan penuh keikhlasan.

Saya berdoa agar Allah swt memberi kekuatan kepada saya terhadap dugaan berhadapan bekas suami yang mempunyai hati yang berdendam.

Wanita berusia 30 tahun itu berharap penjelasan ini dapat memberikan pencerahan terhadap tanda tanya pihak-pihak tertentu berkenaan hukuman ke atas dirinya yang ingkar hingga dipenjarakan.

Semoga apa yang baik terhadap pengalaman ini, saya jadikan semangat meneruskan hidup dan yang buruk diperbetulkan untuk hari-hari seterusnya.

Setakat ini Jimmy masih juga belum memberi kenyataan balas mengenai perkara ini atau menafikan dia tidak pernah memberi nafkah anak seperti dakwaan bekas ibu mertua dan isterinya.

Dan sebenarnya memang tidak ada alasan bagi seorang bapa untuk tidak memberi nafkah kepada anaknya. Diharap Jimmy akan tampil selepas ini untuk memberi penjelasan di pihaknya pula. Tidak adil dengar hanya sebelah pihak, bukan?

Petikan gambusmemecah keheningan sukmadentingnya menyusuk segenap juzuk jasadkeheningan angin Hadramautmembawa layar…

Posted by Jabatan Kebudayaan dan Kesenian Negara on Monday, 4 April 2016

Advertisement