Written by Bella | April 7th, 2016

Jika anda mengikuti kes penceraian Jimmy Shanley dan Nursuhaila anda pasti tahu ia sudah berlarutan beberapa tahun.

Malah, Nursuhaila telah diarahkan untuk menjalani hukuman penjara selama tiga hari oleh Mahkamah Rayuan Syariah kerana didapati bersalah melanggar perintah mengenai isu lawatan dan bermalam membabitkan anak mereka iaitu Zahra Rania Shanley.

Mungkin tidak berpuas hati, Nursuhaila mendakwa Jimmy tidak pernah memberi nafkah terhadap anak mereka.

Tidak mahu terus dipersalahkan, Jimmy bertindak untuk mempertahankan dirinya dan memuat naik resit-resit bukti pembayaran nafkah yang dibuat olehnya. Ramai yang menyokong tindakan Jimmy itu agar membuka mata pihak-pihak yang mengecam dirinya sebelum ini.

Namun ketika dihubungi pihak media, Jimmy nampaknya tidak mahu berkongsi mengenai isu berkenaan dengan lebih lanjut dan hanya ingin berkongsi kebahagiaan beliau bersama isteri baharu, Mariam Jamilah Abdul Jalil, bersama anak mereka, Hannah yang kini berusia 11 bulan.

Saya tidak mahu komen lagi perkara yang sudah berlaku. Apapun, Alhamdulillah, setiap hari saya sibuk menjaga Hannah. Jika terlalu bercakap mengenai perkara lain, takut nanti jadi macam tukul dan skru.

Sabar lah Jimmy mungkin ini adalah salah satu dugaan buat anda apa yang penting jangan biarkan perkara lalu menghalang anda untuk merasa bahagia bersama isteri baharu dan anak tercinta. InshaAllah setiap masalah ada jalan penyelesaiannya.

Sumber Berita : BH ONLINE

Written by Bella | April 5th, 2016

Bermula daripada kes penceraian mereka sehinggalah baru-baru ini, bekas isteri Jimmy Shanley iaitu Nursuhaila sering mendakwa Jimmy bukanlah seorang bapa yang bertanggungjawab kerana gagal memberi nafkah kepada anak mereka.

Enggan dirinya terus dipersalahkan, Jimmy menerusi akaun Instagram beliau pagi tadi memuat naik foto slip bank yang merupakan bukti beliau tidak pernah gagal memberikan nafkah kepada anaknya.

Jelas Jimmy, sebelum ini beliau hanya berdiam diri kerana tidak mahu mencari publisiti murahan.

#WahaiAnakKu jgn main ngan slip bank tu penat daddy simpan slip bank nafkah janda daddy walaupun tak duk sesama pun dan nafkah kakak… dr bulan oktober 2010 sampai lah ke april 2016 ni tak penah lg tercicir walaupun sebulan.

daddy bank in sendiri ke akaun MBB 56274010**** daddy bukanlah org berada beri sekadar mampu jer tp yg penting beringat dan LEBIH DARI SATU SEN… mana daddy dpt nombor akaun? oooo… ni bekas mak mertua yg bg lepas beberapa minggu kawin dulu… daddy mls nak bising2 kang dituduh cr publisiti murahan lak… Allah Maha Mengetahui.

Rumit juga kes Jimmy Shanley dan Nursuhaila,  berpanjangan sudah beberapa tahun juga. Hurmm, mungkin masing-masing ada lagi perasaan tidak puas hati dan susah untuk memaafkan.

Sumber Berita : Instagram Jimmy Shanley