April 13th, 2015

Power sungguh Jihan Muse dan Ungku Hariz menyorokkan percintaan mereka. 8 tahun mereka berkawan dan bersayang-sayang tanpa dapat dikesan oleh pihak media. Namun akhirnya kehadiran mereka berdua bersama-sama di ABPBH2014 baru-baru ini menyebabkan rahsia tersebut terbongkar. Kedua-duanya memang sama cantik dan sama padan. Tak gitu?

jihan dan ungku hariz bercinta

Pernah merancang beberapa kali untuk berkahwin tetapi gagal, Jihan Muse yang sudah berusia lebih 30 tahun menyerahkan hal jodoh kepada ketentuan daripadaNya. Kata Jihan:-

Saya tidak mahu soal cinta lebih menonjol, apatah lagi Hariz tidak menggemarinya. Saya dan Hariz pendatang baru, kalau belum apa-apa sudah jaja cerita begitu, takut nanti orang meluat.

Bukankah jodoh itu Allah yang tentukan. Saya tidak pernah meletakkan sasaran waktu bila kami harus bernikah. Pernah sebelum ini saya membuat perancangan akan bernikah pada usia 23 tahun, tetapi gagal.

Kemudian saya sekali lagi membuat perancangan untuk bernikah pada usia 27 tahun, tetapi ia tetap tidak berlaku juga. Sekarang apabila usia melepasi 30 tahun, saya langsung tidak meletakkan sasaran.

Kalau datang jodoh, saya terima dengan tangan terbuka, sama ada cepat mahupun lambat.

jihan dan ungku hariz bercinta

Jihan pun tengah popular dan dapat banyak peluang berlakon, mengacara dan melawak sekarang ini. Mungkin belum tiba masa untuk berkahwin. Mungkin masih kena fokus pada kerjaya. Namun janganlah lambat-lambat sangat. Perancangan kena ada. Tak boleh terlalu berharap kepada takdir semata-mata. Semoga percintaan Jihan dan Ungkun Hariz akan ada penamat yang indah. Sama-sama kita doakan.

August 11th, 2014

Ya memang susah menjadi seorang wanita. Lebih-lebih lagi sekiranya anda berkecimpung dalam industri hiburan. Kalau muka tak cantik, memang sukar mendapat tawaran kerja. Tapi kalau muka ada perubahan sedikit, mulalah keluar desas-desus buat pembedahan, cucuk botox dan sebagainya. Itulah yang sedang dialami oleh Jihan Muse yang popular menerusi rancangan Raja Lawak.

jihan muse muka

Abang Nara akui memang nampak ada perubahan di wajah Jihan berbanding dulu. Namun itu satu perkara biasa. Takkanlah dah 4,5 tahun muka nak sama je kan? Mestilah dah pandai ‘make up’ sikit, dah tau nak guna pencuci muka apa, pergi buat ‘facial’ dan sebagainya. Itu yang muka Jihan nampak semakin cantik dan berseri-seri sekarang ini sehinggakan ada yang membuat fitnah Jihan membuat pembedahan. Kekecewaan Jihan jelas terserlah menerusi salah satu ‘tweet’ yang ditulisnya.
jihan muse muka

Berkata menerusi Berita Harian hari ini, Jihan Muse bersumpah yang wajah adalah asli 100%. Tiada teknologi moden yang digunakan. Kata Jihan:-

Saya berani bersumpah yang saya tidak mengubah wajah semata-mata kerana mahu kelihatan cantik. Pada saya, mendapatkan rawatan dengan menggunakan teknologi moden semata-mata kerana mahu cantik adalah membazir dan berdosa.

Apa yang dilihat adalah asli. Mungkin perubahan itu disebabkan teknik solekan. Kalau nak tahu, saya tidak pernah berbelanja untuk cantik. Saya guna pencuci muka murah sahaja. Harganya dalam RM20.

Dulu ketika masih remaja saya tidak gemar sangat nak bersolek kerana waktu itu saya sangat lasak. Apabila semakin dewasa saya mula terasa mahu menjaga penampilan. Bukanlah kerana mahu cantik, tetapi untuk kelihatan kemas.

Tidak mahulah nanti apabila kita keluar rumah, orang akan tengok dengan perasaan pelik kerana apa yang dilihat di gambar tidak seperti berada di depan mata. Takut juga gambar kita kelihatan tak elok apabila ada peminat mahu bergambar.

jihan muse muka

Abang Nara tengok pun wajah Jihan memang nampak asli. Tak adalah tiba-tiba menggelembung nampak macam kena suntik. Biasalah orang kan berubah kepada yang lebih baik. Daripada kurang cantik, mesti nak tampak menawan. Takkanlah nak berubah kepada kebaikan pun tak boleh kan? Apa pun, Jihan sekarang nie memang semakin popular. Semoga makin murah rezeki hendaknya.

jihan muse muka

Lagi beberapa gambar Jihan Muse dengan membaca artikel ini sepenuhnya.

jihan muse muka
jihan muse muka
jihan muse muka
jihan muse muka
jihan muse muka
jihan muse muka