February 27th, 2018

Malam tadi, usahawan dan pelakon Neelofa telah melancarkan koleksi tudung terbaru di bawah jenama Naelofar Hijab iaitu #BeLofa di sebuah kelab malam terkenal.

Akibatnya, dia teruk dikecam di media sosial. Walaupun ada yang memahami keputusannya, majoriti bependapat tudung tidak sepatutnya dilancarkan di kelab malam.

Keseluruhan artikel dengan membaca entri ini sepenuhnya.

Kepada Berita Harian, Neelofa memberitahu yang dia tidak peduli apa yang dikatakan Netizen:

Saya membuat keputusan untuk tidak mempedulikan lagi kritikan orang ramai berhubung mana-mana perkara, yang penting saya tahu apa yang dilakukan.

Lokasi dipilih sesuai dengan tema selepas menyenarai pendek beberapa tempat. Kalau pilih tempat lain, saya perlu keluarkan wang lapan kali ganda bagi memenuhi kehendak tema.

Sampai bila pun takkan habis kalau terus melayan kecaman netizen. Jadi tahun ini, saya memilih untuk tidak ambil peduli lagi kata-kata orang

Majlis itu telah dihadiri oleh ahli keluarga Neelofa serta agen-agen jualan tudungnya dianggap satu kejayaan bagi pihaknya. – beautifulnara.com

October 25th, 2017

Nama Zahirah Macwilson tiba-tba terkait dengan perselisihan antara Emma Maembong dan Kamal Adli. Semalam, Emma telah tampil memberitahu BH Online bahawa hubungannya dengan Kamal Adli telah berakhir kerana Kamal keluar dengan Zahirah tanpa pengetahuannya.

Emma juga mendakwa Kamal tidak mengaku keluar dengan pelakon wanita itu. Walau bagaimanapun, Zahirah telah mengeluarkan bukti perbualan WhatsApp dengan Kamal Adli berkenaan namanya dipetik lelaki itu untuk memberi alasan kepada Emma, sedangkan mereka tidak ada apa-apa hubungan.

Keseluruhan artikel dengan membaca entri ini sepenuhnya.

“Raja dan Pemaisuri Langkasuka begitu menginginkan anak, hinggakan mereka terpaksa membuat perjanjian dengan Naga Berapi. Tercapaikah hasrat mereka? Apakah perjanjian itu dan apakah yang akan berlaku seterusnya? Jom sama-sama saksikan Panggung Seni Tradisional- Teater Melayu Jikey di Auditorium Tuanku Abdul Rahman, MaTiC, Jalan Ampang, Kuala Lumpur pada 27 dan 28 Oktober ini, jam 8.30 malam. Tiket berharga RM 20 (biasa) dan RM 50 (premier) boleh anda dapatkan dengan menghubungi 010-3693964 / 019-5635036 #mysenibudaya ”

Zahirah menulis kapsyen terbaru di Instagram berserta gambar salinan perbualan dengan Kamal Adli di WhatsApp:

Petik nama org pandai, kencing girlfriend pandai, cover kesalahan sendiri kat media pandai, kutuk kawan baik pandai.

If you can’t be professional don’t drag people to your mentality.

Jangan disrespect nama orang, kerja orang dan life orang. Jadi matang sedikit dan jangan nak perasan lebih. Fokus dekat kerja instead of jahanamkan image orang. Tak pasal-pasal disebabkan kerja bangang macam ini, orang lain nampak teruk. Stop the storytelling.

Pagi-pagi buta dah kena hadap benda-benda macam ini. Apologise to both parties and stay the heck outta my way.

Sila swipe tepi. In response to a statement released 7 hours ago.

Setahu penulis, perhubungan Zahirah dengan teman lelakinya Zul Ariffin tidak ada apa-apa masalah. Penulis juga tidak faham bagaimana dia terkait dalam perselisihan antara Kamal Adli dengan Emma. Mungkinkah ada lagi maklumat yang kita tidak tahu? Bersama kita tunggu perkembangan seterusnya. – beautifulnara.com

 

April 18th, 2015

Kalau semalam hangat dengan kisah seorang bekas peminat Zul Ariffin memaki hamun pelakon itu di ruangan komen blog-blog hiburan kerana dilayan sepi oleh pelakon itu sewaktu diminta bergambar bersama, dia juga ada memberi komen tambahan di ruangan komen BeautifulNara:

 photo Untitled_2.png
Bagaimanapun, Zul telah meberi respon ringkas berkenaan perkara itu di Twitter milik beliau.

 photo Untitled.png

Dalam bahasa Melayu, apa yang dikatakan oleh Zul Ariffin ialah:-

Jika menjaga privasi ibu dan keluarga saya menyebabkan saya dimaki hamun, saya tak kisah.

Nampaknya Zul mempunyai alasan tesendiri bertindak seperti itu. Status Twitter Zul mendapat sokongan peminatnya:

 photo Untitled_1.png
Bekas peminat tersebut sudah mendapat apa yang dihajati iaitu perkara ini telah menjadi viral, bagaimanapun bekas peminat itu juga turut dikecam kerana mahu bergambar dengan selebriti kemudian tidak dapat menerima apabila yang didapati tidak menepati jangkaan.

Biarlah perkara ini menjadi pengajaran bagi semua pihak. Selebriti pun manusia seperti kamu, dan ada masanya mereka mahukan masa peribadi untuk diri dan keluarga walaupun berada di tempat awam.

Bagaimanapun, bila sudah ada ramai peminat, kadangkala ragam peminat yang teruja bila bertemu artis yang biasanya sebelum ini hanya dapat dilihat di kaca televisyen tidak dapat dielakkan.

Mungkin inilah harga yang terpaksa dibayar atas sebuah kemasyhuran. Selamat maju jaya buat Zul Ariffin.

Sebilangan kita mungkin sudah biasa dengan sajian istimewa nasi yang dihiasi pelbagai lauk pauk yang enak. Namun, masih…

Posted by Jabatan Kebudayaan dan Kesenian Negara on Thursday, 16 April 2015

January 25th, 2015

Umum mengetahui penyanyi Shila Amzah pernah menjalinkan hubungan cinta dengan pelakon Sharnaaz Ahmad. Malah pernah juga Sharnaaz memberitahu ingin menjadikan Shila isterinya. Namun hubungan mereka tidak kesampaian dan keduanya telah meneruskan hidup. Malah Sharnaaz telah pun menemui cinta baru.

Baru-baru ini semasa Anugerah Juara Lagu 29 berlangsung, Shila Amzah telah bertanding dengan lagu Masih Aku Cinta. Khabarnya Sharnaaz telah menghantar satu tweet kepada Shila mengucapkan tahniah kepada penyanyi itu untuk persembahan yang hebat. Tweet itu mendapat ribuan Retweets dan Favorites, bagaimanapun reaksi Shila terhadap tweet Sharnaaz menimbulkan persoalan.


 photo Untitled_2.png
 photo Untitled2.png
Shila telah menukar lirik lagu Masih Aku Cinta kepada Tidak Aku Cinta, serta memuat naik video dia menyanyikan versi yang baru itu ke akaun Instagram miliknya. Ramai beranggapan Shila seolah-olah menyampaikan satu mesej kepada Sharnaaz memandangkan lagu Masih Aku Cinta diketahui ditulis oleh Shila setelah putus cinta dengan Sharnaaz.

Melalui Melodi TV3 sebentar tadi, Sharnaaz menyatakan tweet yang dibuat olehnya adalah atas kapasiti sebagai seorang kawan dan tidak ada kena mengena dengan isu-isu sensitif antara mereka. Bagaimanapun, reaksi Shila adalah sesuatu yang tidak dijangkakan oleh Sharnaaz.

Kita baling bunga pada dia, dia baling **** pada kita. Nak buat apa, kan? Itu cara dia. Saya tak nak tengok kawan-kawan saya jatuh. Shila sudah berada pada satu tahap yang sangat-sangat tinggi. Saya dan keluarga saya semua sokong  dia.

Ditanya sama ada dia sedang cuba memikat Shila kembali, Sharnaaz menafikan dengan mengatakan soal itu tidak pernah timbul kerana dia sememangnya ikhlas menyampaikan rasa tahniah itu.

Keseluruhan artikel dengan membaca entri ini sepenuhnya.


 photo 10860042_593991090746410_1351473401_n.jpg

Sharnaaz mengakui tindakannya itu menyebabkan berlaku salah faham antara dia dengan kekasihnya (yang memadam semua gambar Sharnaaz dari akaun Instagramnya selepas itu) namun dia telah meminta maaf dan mengakui semua itu ialah kesalahannya sendiri.

Sambil mengakui yang satu ketika dahulu dia banyak bermusuh dengan individu-individu lain kerana suka ‘cakap lepas’  pelakon Suamiku Encik Sotong itu kini tidak mahu semua itu berlaku lagi kerana baginya pada usia 30 tahun dia ingin membuat perubahan dalam hidupnya.

Sementara  itu, komen-komen peminat di instagram Shila menyifatkan reaksinya itu sebagai ‘over’ kerana Sharnaaz hanya sekadar mengucapkan tahniah, namun ada juga yang mempertahankan hak penyanyi itu untuk menyanyikan lagu yang disukainya. Tweet tahniah tersebut telah pun dipadam oleh Sharnaaz kerana tidak mahu memanjangkan cerita.

Barang yang lepas jangan dikenang kata orang. Kata orang juga, maafkanlah bukan kerana orang tersebut berhak dimaafkan, tetapi kerana anda berhak untuk merasa aman. Semoga keduanya akan berbaik semula satu hari nanti atas dasar kawan. Doakan yang terbaik untuk mereka berdua. Amin.