January 8th, 2020

Baru-baru ini,  Janna Nick dihentam teruk oleh netizen yang kurang senang dengan tindakannya menggelar Elly Mazlein dengan panggilan janda, ketika mengacarakan program Melodi hujung minggu lalu.

janna nick gelar elly mazlein janda

Sedar apa yang dia katakan itu tidak menjaga sensitiviti orang lain, Janna tampil memohon maaf dan berjanji tidak akan mengulangi perkara itu. Di menerima setiap kritikan dan kecam dengan hati yang terbuka.

Silap saya kerana tidak peka dalam pemilihan perkataan, namun saya sudah meminta maaf kepada Elly Mazlein sebaik program Melodi selesai. Saya juga ingin memohon maaf kepada penonton yang mungkin kurang senang atas apa yang berlaku. Saya akan lebih berhati-hati apabila bercakap dan berusaha memperbaiki lagi corak pengacaraan.

janna nick elly mazlein

Saya terima segala teguran dengan hati yang terbuka. Saya juga berjanji akan lebih peka dan sensitif dalam pemilihan perkataan supaya tidak lagi menyinggung perasaan sesiapa.

Pada tanggapan saya, perkataan ‘janda’ sesuai digunakan, namun saya silap kerana ia sebenarnya tidak manis, apatah lagi untuk program yang disiarkan secara langsung.

janna nick gelar elly mazlein jandaTerdahulu, Janna dilabel biadab oleh netizen apabila menggunakan perkataan ‘janda’ ketika mengumumkan Elly bakal berkahwin tidak lama lagi. Menurut netizen, kata-kata Janna itu agak kasar dan seakan menghina status Elly.

Sumber Berita : BH ONLINE

Advertisement
January 7th, 2020

Tidak dinafikan Janna Nick antara selebriti yang menggunakan setiap peluang yang ada untuk mengembangkan lagi kariernya termasuklah menjadi pengacara untuk beberapa program.

janna nick elly mazlein

Namun, tindakan Janna ketika mengacarakan program Melodi hujung minggu lalu telah mengundang kemarahan orang ramai kerana mengeluarkan kata-kata agak kasar terhadap penyanyi dan pelakon, Elly Mazlein yang diundang sebagai tetamu khas untuk mempromosikan drama Kampung People.

Rata-rata netizen tidak berpuas hati apabila Janna menggelarkan Elly dengan panggilan janda apabila mengumumkan Elly bakal berkahwin tidak lama lagi. Buat mereka, istilah janda itu mungkin tidak bersesuaian untuk digunakan berbanding dengan ibu tunggal.

Biadab dan tidak sensitif

 

 

janna nick tersungkur melodi

janna nick tersungkur melodi

janna nick tersungkur melodi

Menurut netizen, cara penyampaiannya agak biadab dan tidak menjaga senstiviti orang lain.

“Mulut jahat mengata orang janda”

 

 

janna nick elly mazlein

janna nick elly mazlein

janna nick elly mazlein

Tidak lama selepas itu, Janna dilihat tersungkur sebelum dibantu Elly untuk bangun dan insiden itu turut dikaitkan dengan isu Janna ‘cakap lepas’.

Kita fikir baik-baik sahaja, mungkin apa yang dikatakan oleh Janna itu tidak disengajakan dan dia juga tidak berniat untuk kecilkan hati siapa-siapa.

Advertisement
December 31st, 2019

Hati semakin berbunga dipenuhi rasa cinta dan bahagia, aksi mesra pasangan Janna Nick dan Dini Schatzman sering mencuri tumpuan ramai. Setiap muat naik di akaun Instagram memang ‘bersemut’ habis, terserlah kehangatan cinta yang membara.

janna nick dini schatzmann

Umum mengetahui, Janna sebelum ini sinonim dengan karakter ala-ala ‘tomboy’ dan fesyennya juga lebih kepada kasual dan ‘sempoi’, serta gemar melakukan aktiviti lasak.

Namun, sejak akhir-akhr ini, ramai juga yang perasan penampilan Janna tidak seperti dulu lagi. Malah, Janna sendiri mengakui dia sudah banyak berubah sejak bercinta dengan Dini.

View this post on Instagram

TO MANY MORE “I LOVE YOU” Thanks 2019 ! Tahun yang paling banyak ubah aku…yes I’ve changed a lot!Sekasar-kasar , sejantan-jantan perempuan 😂 dah more feminine, manja teruk…tapi dengan @dinischatzmann je lah… dengan orang lain aku masih jantan 😂 ( GELAK MASIH KUAT😂) Dia lah orang yang paling banyak tolerate, paling banyak sabar, paling lembut…paling positive.. DAN Yang paling “baby” … Untuk lelaki kat luar sana…jangan ingat perempuan kasar Tu x reti respect partner…kalau lembut layanan korang..maka lembut la dia😂 Tag GF/Wife yang dulu kasar/tomboy sekarang dah lembut ❤️ ( untuk yang nampak perubahan saya, Dan mungkin ada yang tak suka..bagi saya masa dan ruang untuk diri saya…)

A post shared by Janna Nick (@jannanick) on

Malah, lebih ‘sweet’ lagi apabila Janna turut menyifatkan Dini sebagai seorang lelaki yang sangat menghormati wanita dan melayannya dengan baik sekali sehingga dia boleh berubah menjadi wanita lemah lembut.

janna nick dini schatzmannFuh! Hebat betul penangan cinta Dini buat Janna. Kami doakan agar hubungan mereka kekal bahagia dan ada jodoh sehingga ke fasa seterusnya.

Advertisement
November 7th, 2019

Tindakan pelakon Janna Nick yang kerap memuat naik foto bersama pelakon baru berdarah kacukan, Dini Schatzmann mengundang spekulasi mereka sedang dilamun cinta. Bagaimanapun, aktres itu sebelum ini memberitahu mereka hanya sekadar berkawan sahaja.

janna nick dini schatzmann

Terbaru, Janna akui dia dan Dini sedang hangat bercinta dan hubungan mereka mulai serius sekitar bulan Jun lalu.

Sebelum ini saya pernah beritahu hubungan dengan Dini hanya sekadar kawan biasa, tapi sejak Jun lalu kami mula serius. Bagaimanapun saya tidak mahu bercerita lebih mengenai hubungan cinta kami kerana enggan kisah cinta lebih menjadi topik utama berbanding hal kerjaya seni.

janna nick dini schatzmann

Apapun doakan semoga hubungan yang baru terbina ini berjalan baik dan saya berharap pengumuman ini dapat memberi pencerahan kepada pihak yang sering berteka-teki mengenai hubungan saya dengan Dini sebelum ini.

Janna jatuh hati dengan keperibadian Dini yang baik hati dan selalu membahagiakannya. Menyifatkan lelaki itu satu dalam sejuta.

janna nick dini schatzmann

Dia satu dalam sejuta. Saya sukar untuk berjumpa lelaki seperti dia. Kami saling memahami antara satu sama lain. Tak pernah rasa bahagia seperti ini. Saya bersyukur kerana dipertemukan dengan lelaki yang baik hati.

Berbunga-bunga nampaknya hati Janna, dapat seorang kekasih yang baik hati dan memahami. Apa-apa pun, kami doakan agar hubungan mereka kekal bahagia dan ada jodoh sehingga ke fasa seterusnya.

Sumber Berita : Harian Metro

Advertisement