June 15th, 2016

Fahrin Ahmad antara insan yang saat ini paling bahagia didalam dunia. Mana tidaknya, beliau kali pertama menyambut Ramadhan bersama isteri tercinta dan tidak lama lagi bakal bergelar bapa pula.

Difahamkan usia kandungan isterinya, Elena Hani sudah memasuki 6 bulan dan tidak silap kami beliau bakal menimang cahaya mata lelaki.

Saya sangat teruja sekali apabila bayi dalam kandungan isteri bergerak-gerak dan ini merupakan satu pengalaman baru buat diri saya dan isteri. Saya harap bayi sihat dan sempurna.

Walaubagaimanapun, buat masa ini Fahrin belum berkesempatan untuk membeli barangan keperluan bayi dek kerana jadual kerja yang padat.

Pada masa yang sama beliau memberitahu isterinya dijangka bersalin anak pertama mereka sekitar bulan 10 nanti.

Setakat ini belum beli barang-barang keperluan bayi lagi kerana belum ada masa. Sebenarnya memang kena persiapan awal mengikut kata daripada pengalaman kawan-kawan saya sendiri. Jangkaan isteri saya melahirkan pada minggu pertama bulan 10 ini.

Seronok kami lihat Fahrin Ahmad dan isterinya, memang sweet juga mereka. Elena pun seorang yang “soft spoken”. Kami doakan yang terbaik buat anda berdua.

Sumber Berita : ROTIKAYA

Advertisement
December 2nd, 2015

Selepas beberapa bulan Fahrin Ahmad berulang alik ke Dubai untuk bertemu dengan isteri tercinta, akhirnya Elena Hani membuat keputusan untuk berhenti kerja daripada syarikat penerbangan Emirates  dan memberikan sepenuh tumpuan kepada rumah tangga mereka.

Teruja dengan kepulangan isterinya awal tahun hadapan, Fahrin buat masa ini enggan terikat dengan sebarang komitmen kerja yang panjang dan  sedang sibuk menguruskan persiapan untuk menyambut Elena pulang.

Banyak juga tawaran yang datang selepas drama Eksperimen Cinta, tetapi saya mahu mengambil rehat dari sebarang komitmen yang panjang. Hanya terima tawaran telemovie yang sesuai dengan masa selain undangan sebagai pengacara majlis.

Sepanjang tempoh rehat ini saya banyak menguruskan hal rumah tangga sebagai persediaan menyambut kepulangan isteri. Dia dijangka akan kembali selepas meletakkan jawatan awal tahun hadapan.

Selain itu ibu saya baru sahaja menjalani pembedahan akibat sakit tulang belakang. Jadi saya ambil masa ini untuk berikan perhatian lebih kepadanya.

Sudah menjadi lumrah untuk mereka yang mendirikan rumah tangga, soal anak pasti tidak akan lekang daripada mulut peminat mahupun saudara mara.

Berbicara soal itu, Fahrin berkata beliau mahu menunggu isterinya pulang terlebih dahulu sebelum membuat perancangan soal cahaya mata.

Lebih baiklah isteri saya pulang dahulu sebelum kami fikirkan soal anak. Bukannya merancang, tetapi kami berdoa agar dikurniakan anak pada waktu yang tepat.

Seronok je kami lihat Fahrin Ahmad cukup bahagia sekarang disamping isteri tercinta. Pendek kata, bercinta selepas kahwin itu ada kemanisannya tersendiri. Semoga Fahrin dan Elena kekal bahagia dengan penuh kasih sayang sehingga akhir hayat.

Sumber Berita: Mangga Online

Advertisement
November 18th, 2015

Walaupun terpaksa berjauhan disaat pasangan lain yang baharu berkahwin masih lagi bermanja-manjaan dan menikmati kehidupan sebagai suami isteri, Fahrin Ahmad tidak pernah mendesak ataupun memaksa isterinya Elena Hani untuk berhenti kerja sebagai ketua pramugari di sebuah syarikat penerbangan di  Dubai.

Namun, ada segelintir pihak yang masih beranggapan sebegitu selepas Elena membuat keputusan untuk meninggalkan dunia pramugarinya pada hujung tahun ini demi memberikan fokus kepada rumah tangganya.

Bukan saya mendesak atau memaksa dia untuk berhenti. Perkara ini sebelum berkahwin lagi kami sudah bercerita dan berbincang. Ini adalah perancangan yang masing-masing sudah ada sejak sebelum kami mendirikan rumahtangga lagi. Namun sebelum ini tidak ada sebab untuk dia balik. Tapi sekarang dia pun dah lapan tahun di sana, jadi kami rasa ini waktu yang terbaik untuk dia pulang dan menetap di sini.

Lagipun, sebelum ini kami hanya berkesempatan berjumpa dua kali sebulan sahaja dan perkara itu tidak dinafikan membuat kami berdua berasa sunyi dan saling rindu apabila sering berjauhan. Jadi, saya rasa keputusan ini adalah yang terbaik untuk rumahtangga kami berdua.

Ada yang ingin tahu, apakah benar Elena berhenti kerja kerana sudah berbadan dua?  Jelas Fahrin, berita itu tidak benar sama sekali dan jika isterinya mengandung nanti beliau sendiri akan mengumumkan khabar gembira itu kepada pihak media.

Bertahun lamanya Fahrin Ahmad menunggu seorang wanita yang sesuai untuk jadi peneman hidupnya, akhirnya beliau kini sudah bahagia disamping isteri tercinta. Lepas ini, tidak perlu lagi la yee memendam rindu, Hehe.. Semoga kekal bahagia buat selamanya.

Sumber Berita: Tonton Extra

Advertisement
June 25th, 2015

Setelah Fahrin Ahmad meluahkan kata-kata rindu kerana tinggal berjauhan dengan isterinya, Elena Hani. Kali ini giliran orang rumah pelakon kacak ini pula berkongsi kisah menarik mereka. Memang sukar tinggal berasingan dan mengamalkan perkahwinan jarak jauh, lebih-lebih ketika dalam fasa permulaan di mana masing-masing baru hendak mengenali pasangan.

elena hani

Nasib baiklah tahun ini Elena yang bekerja sebagai pramugari Emirates Airlines dapat mengambil cuti untuk sama-sama berpuasa di samping Fahrin Ahmad. Kalau tidak pasti lebih sedih lagi. Menariknya, Elena mengakui dirinya menangis ketika dia dan Fahrin Ahmad terpaksa pergi ke haluan masing-masing selepas bulan madu mereka baru-baru ini. Kata Elena:-

Selama lapan tahun saya di perantauan. Kalau setiap kali Ramadan, saya berpuasa di Dubai ataupun di dalam kapal terbang.

Syukur permohonan cuti saya lulus dan tahun ini saya lebih teruja sebab berpuasa dengan suami. Cuti pendek, jadi di siang hari kami banyak urusan dan bila balik rumah, kami berbuka dengan apa makanan yang ada saja dulu.

Selepas selesai solat terawih baru kami akan makan makanan berat sama ada memasak atau makan diluar tetapi sahur kami lebih meriah sebab kami akan masak.

Saya akui memang apabila berjauhan ia sedih sangat dan rindu pada dia. Macam masa selepas bulan madu hari itu, dia balik ke Malaysia dan saya pula ke Dubai, saya menangis sebab sedih dan kasihan keseorangan di sini

Fahrin Ahmad juga ada berkongsi rasa teruja untuk mengetahui jadual penerbangannya isterinya setiap bulan kerana mahu merancang pertemuan mereka. Kelakar juga bunyinya namun inilah cabaran perkahwinan jarak jauh. Kata Fahrin:-

Buat masa ini kami berjauhan lagi tetapi kami sudah ada beberapa perancangan dan beberapa pilihan. Cuma, kami tidak mahu terburu-buru.

Kerja dia memamg tidak menentu dan susah nak dapat cuti tetapi apa yang seronok, setiap bulan kami akan berdebar-debar menunggu jadual kerja dia keluar.

Macam Julai nanti, dia ada penerbangan ke Singapura, jadi saya akan jenguk dia di Singapura nanti. Kemudian ada perancangan nak balik sekejap ke Johor Baharu

fahrin elena

Semoga keputusan yang bakal diambil oleh Fahrin dan Elena akan memberikan yang terbaik buat pasangan ini. Kalau lama sangat duduk jauh, tak bagus juga kan? Tersiksa jiwa dan raga. Apa pun, Abang Nara suka tengok pasangan ini. Sangat sweet. Lagi beberapa gambar dengan membaca artikel ini sepenuhnya. Sumber MalaysianDigest.

fahrin elenafahrin elenafahrin elenafahrin elenafahrin elenafahrin elena

Advertisement