January 24th, 2012

Maaf diucapkan kerana bersempena cuti tahun baru cina ini, kami tak dapat kemaskini gosip seperti biasa kerana masalah Internet yang tidak stabil bila berada di kawasan pekan yang kecil. Bagaimanapun ,untuk malam ini kami ingin menulis tentang Abby Abadi. Zul Ariffin telah menerima pelbagai kritikan beberapa hari lepas kerana mengatakan yang beliau ‘tidak ingat’ Abby Abadi, tetapi Abby telah menulis di blognya yang dia tetap sayangkan Zul.



Melalui blognya, Abby telah menulis yang dia tetap menganggap Zul mempunyai hati yang baik dan dia tetap menghargai kenangan mereka bersama, tetapi menurutnya terdapat beberapa faktor yang menyebabkan mereka berdua tidak dapat bersama tetapi tidak dinamakan.

Jangan ada Dendam, Jangan ada Benci… Ok? Sy nk Awk tahu, Sy bukan nakkan perhatian.. simpati jauh sekali! Sy menulis dgn niat. Pertama, utk jelaskan keadaan. Keduanya, biar jd ‘kenangan terindah’ dlm blog Sy neh. Ajal dtg tak mengira usia kan? Andaikatalah Sy pergi dulu sebelum Awk, buleh la Awk selalu baca celoteh2 Sy neh utk buat Awk terus ingat pd Sy. Lupa jer baca, baca jer lupa.. Hehe.. ( sayu sebenarnya dlm hati neh…:,) huhu.. Masih berkesempatan utk Sy mohon maaf pd Awkkan? Bulehkan Maafkan Sy dr hujung rambut sampai hujung kaki? Maaf sgt2 sbb tak sempurna utk jd pasangan Awk smpai renyuk2,… hukhukhuk…..

Advertisement

Anyway, sebenarnya kami menulis entri ini supaya umum berhenti memberikan kritikan melampau pada Zul berhubung itu. Kalau Abby sendiri tidak menganggap ada apa-apa yang kurang dengan perhubungan mereka malah ingin merakamkan detik kenangan bersamanya, sudah tentu dia orang yang hebat juga bukan? Pendek kata, pada masa Abby mengalami masalah dulu, Zul juga telah membantu merawat lukanya. Akhir kata, seperti Abby, kami rasa gembira yang perhubungannya dengan Zul berakhir dengan indah.

Untuk Abby, kami dedikasikan lagu ini kepadanya:

Semoga berbahagia selalu.

Advertisement
January 18th, 2012

Zul Ariffin, bekas teman lelaki Abby Abadi secara jujur menyatakan pada Media Hiburan yang dia tidak mengingati Abby Abadi ketika ditemui di set penggambaran filem Penanggal. Malah, Zul menyatakan dia dan Abby tidak lagi berhubung.

zul

Jujur saya katakan, sekarang memang saya tidak fikir langsung berkenaan kisah yang terjadi dan juga tentang dia iaitu Abby.

Advertisement

Sepanjang saya menjalani penggambaran filem ini saya lebih fokus dan melupakan semuanya.

Malahan, Zul juga menafikan dia dikenali kerana Abby Abadi:

Kalau mahu kata saya kacang lupakan kulit tidak juga. Saya masih tidak popular seperti yang diperkatakan. Saya masih perlu bekerja keras untuk mencapai apa yang saya inginkan.

Tidak dinafikan dia banyak membantu dari segi nasihat dan bimbingan. Selebihnya, saya berusaha sendiri. Dan bukan kerana dia saya dapat kerja atau tawaran berlakon.

Lain macam saja bunyinya. Sesekali berjumpa Abby untuk sesi ‘ngeteh’ pun apa salahnya. Orang kata, “kalau berakhir, akhiri dengan indah”. Kan? Kredit gambar, Twitter Zul Ariffin.

***

Advertisement
October 26th, 2011

Bermacam-macam juga kontroversi yang melanda Abby Abadi yang mula dikenali melalui keanggotaannya dalam kumpulan yang sudah berpecah, Elite. Kalau dulu dia bercerai dengan suaminya Norman Hakim kerana kes khalwat Norman dengan Memey Suhaiza, Abby telah mengakui yang dia dan Zul Ariffin, yang pernah berlakon bersamanya dalam siri Gerak Khas telah putus atas sebab-sebab yang dia tak mahu dedahkan melalui blognya.

Tinggal kenangan...

Sehingga ke saat Sy menaip utk entri ini, Sy mmg tak segan utk akui yg Sy mmg sayangkan dia. Sayanggg sgt2! huhu… Tp keadaan, masa, org2 tertentu, yg bweekk (:P) semualah…. nmpknya tak menyebelahi kami. Berat sgt Sy nk share kan hal ni sebenarnya, …. tp, takpelah….. Biar Zul happy dgn kehidupan dia skrg. Sebab apa kami tak buleh lg berdua, biar Sy simpan jer. Yg pasti, Sy tumpang gembira dgn apa yg dia ada :) Mungkin dia tak sedar yg Sy ni selalu ada di sebelah dia selama ni. :(

Sy……… mmmm, di duga lagi…… Sedih mmg tak tergambar dgn kata2, tp Sy redha dgn ketentuan NYA….. Mungkin ada kesilapan Sy, yg Sy lakukan tanpa sedar sebelum ni, & skrg inilah balasan tuhan pd Sy. Sy terharu sebenarnya dgn doa dr semua yg mengharapkan kami bertemu jodoh sebelum ni, tp apakan daya……… Sy pun mengharap ‘sesuatu yg terbaik’ sebenarnya… tp INILAH TAKDIR SAYA :)

Advertisement

Sy sedih…….. sgt sedih utk terima ‘kehilangan’ ini………. tp Sy takde kuasa utk ubah keadaan. Sy cuma nk org yg Sy sayang bahagia dgn apa yg dia mahukan. Insyallah, masa susahpun buleh jer cari Sy. :,)

“SELAMAT ULANGTAHUN YG KE 25”

Apa pun kami harap Abby bertabah dengan dugaan ini. Untuk membaca sepenuhnya luahan hati Abby, sila singgah ke blognya.

Advertisement