May 18th, 2020

Mesti semua termenung ke luar jendela memikirkan hari raya tahun ini yang terpaksa disambut sederhana dek Perintah Kawalan Pergerakan Bersyarat (PKPB) kan? Sedih memikirkan tak dapat bersama sanak saudara menyambut perayaan besar ini.

Demi nak mengubati rindu, mesti ramai yang dah mula pasang lagu raya tak kiralah di rumah mahupun di pejabat. Nak ambil ‘feel’ konon! Antara lagu yang cukup popular ialah Seloka Hari Raya yang dinyanyikan oleh Hail Amir dan Uji Rashid.

Disebabkan oleh itu, pasangan pelakon iaitu Fazura dan Fattah Amin telah mengeluarkan versi terbaru lagu popular ini bagi memeriahkan lagi sambutan Aidilfitri kali ini. Bahkan muzik videonya menggunakan konsep animasi yang comel!

Menjengah ke ruangan komen muzik video tersebut, nampaknya ramai peminat yang memuji kecomelan animasi yang digunakan selain turut menyukai nafas baru yang dibawa oleh suara Fattah Amin dan Fazura.

seloka hari raya fattah amin dan fazura

Walaubagaimanapun, ada juga sesetengah netizen yang meluahkan rasa tidak gemar dengan lagu Seloka Hari Raya versi pasangan ini. Mungkin kerana lontaran suara yang mendatar.

seloka hari raya fattah amin dan fazura seloka hari raya fattah amin dan fazura

Meskipun menerima respons negatif tetapi nampaknya ramai juga yang menyukai gabungan suara pasangan suami isteri ini.

fazura dan fattah

Apa pula pendapat anda?

Sumber: Twitter

December 18th, 2019

Fattah Amin, satu nama yang cukup gah dan menjadi kegilaan gadis-gadis. Daripada seorang aktor yang dikritik ‘kayu’ ketika berlakon, popularitinya melonjak naik membintangi beberapa drama serta filem. Siapa sahaja yang tidak jatuh cinta pada Fattah apabila dia membawakan watak lelaki romantis, memang ‘cair’ dibuatnya.

fattah amin

Namun, sejak kebelakangan ini Fattah dilihat seakan tidak begitu menyerlah lagi, jarang membintangi mana-mana drama. Adakah popularitinya sudah jatuh merundum sejak berkahwin?

Bagaimanapun, jelas Fattah dia memperlahankan lakonan drama selepas mendirikan rumah tangga bukan kerana tiada tawaran, tetapi dia kini dia lebih memilih naskah yang tertentu. Tidak mahu dilihat hanya mampu melakonkan watak dalam drama cinta sahaja.

fattah amin

Saya tidak mahu dikenali sebagai pelakon ‘stereotype’. Rasanya, sudah cukup saya tampil dengan drama yang mengusik hati. Saya tahu penonton sukakan drama cinta yang membuai jiwa, tetapi sampai bila? Sebagai pelakon, saya mahukan karakter yang lebih menguji lakonan.

Bukan tiada tawaran, sebaliknya saya lebih selektif. Saya pastinya takkan melepaskan tawaran sekiranya watak dan kisah yang dipaparkan berbeza.

fattah amin

Saya tidak mahu mengambil watak sama. Mungkin saya hanya menerima tawaran satu drama setahun. Saya mahu membuktikan saya mampu membawa watak yang berlainan.

Fattah kini lebih memilih untuk beraksi di layar perak selepas filem KL Special Force, yang ditayangkan Mac tahun lalu, mendapat sambutan hangat.

fattah amin

Wajah saya mungkin jarang kelihatan di kaca televisyen, tetapi saya lebih memberikan tumpuan dalam dunia perfileman. Alhamdulillah, saya sudah menyelesaikan penggambaran tiga filem, Mat Kilau, Deleted dan Mimaland, tahun ini.

Insya-Allah, saya akan membintangi beberapa filem lagi, pada 2020. Jadi, istilah mengatakan saya sudah tenggelam tidak betul.

Nampaknya Fattah sudah semakin bijak mengatur perjalanan karier seninya. Semoga terus sukses.

Sumber Berita : BH ONLINE

March 28th, 2019

Dua tahun menyulam cinta dan hidup sebagai suami isteri, pelakon Fattah Amin mengakui beliau terlalu bahagia bersama Nur Fazura apatah lagi wanita itu banyak mendorong beliau dalam kehidupannya terutama sekali ketika melalui saat sukar.

Kalau bagi skala bahagia 1 sehingga 10 tu, 10 la. Kalau 100 sehingga 100 tu, 200 peratus. Ini mungkin doa daripada peminat dan keluarga. Alhamdulillah Allah makbulkan. Saya bahagia dengan isteri saya.

Fazura banyak membantu saya. Kan orang cakap, di sebalik kejayaan seorang lelaki ada wanita. Wanita itu adalah Fazura.

Ditanya soal zuriat pula, Fattah menyerahkan soal itu kepada ketentuan rezeki dan meminta agar peminat mendoakan yang terbaik buat mereka.

Kami sama-sama berusaha tapi rezeki itu datang daripada Allah Taala. Doakan supaya Fattah dan Fazura dapat baby tidak lama lagi.

Kehangatan api cinta pasangan FattZura ini nampaknya semakin marak hari demi hari. Kami doakan mereka bahagia begini sehingga ke syurga dan dikurniakan rezeki untuk menimang cahaya mata.

Sumber Berita : Media Hiburan

March 20th, 2019

Nur Fazura dan Fattah Amin antara pasangan selebriti paling romantis, setiap perkara yang mereka lakukan bersama pasti akan nampak manis dan begitu mesra penuh dengan rasa cinta.

Pendek kata, mereka berdua sudah ibarat seperti belangkas, tidak boleh berpisah antara satu sama lain. Mesti akan terasa rindu yang amat sangat.

Baru-baru ini, teman rapat Fazura yang dikenali sebagai Vee nampaknya agak ‘menyampah’ dengan kemesraan pasangan suami isteri itu.

View this post on Instagram

Hahaha vee! Nanti la one day kita compile kejealousan Vee ni. Tak penah tak menghiburkan tawww! 😆😆 . 📽️ Igs @xeliciousxass

A post shared by 🐰 (@kakamary123) on

Vee secara berseloroh mengusik gelagat Fazura yang sedang asyik  berbual meluahkan rasa rindu dan cinta terhadap suaminya menerusi aplikasi FaceTime.

Nampaknya kehangatan cinta FattZura masih lagi membara, macam pengantin baru. Apa-apa pun, semoga mereka berdua kekal bahagia begini sehingga ke syurga.