July 25th, 2013

Dalam minggu ini, tersebar di Internet dan juga media cetak mengenai kisah seorang pengacara bertudung di sebuah stesen televisyen swasta telah ditangkap kerana mencuri di tempat kerja. Khabarnya, rakan sekerja pengacara itu sendiri yang memerangkapnya, disebabkan selalu berlaku kes kehilangan pakaian yang kemudiannya terpaksa dibayar harganya oleh staf yang tidak bersalah.

Staf tersebut kemudiannya cuba memerangkap pengacara tadi dengan sejumlah wang yang sengaja diletakkan dalam bilik pakaian. Pengacara tersebut telah ditangkap dengan wang tersebut. Pengacara tadi juga dikatakan telah digantung dari mengacara dalam rancangan bual bicara pagi yang melibatkan dirinya.
Semalam akhbar Kosmo! telah menemu bicara pengacara yang dimaksudkan iaitu Farah Diana yang mula dikenali melalui program Akademi Fantasia. Farah bagaimanapun menafikan yang dia pengacara tangan panjang yang dimaksudkan, dan semuanya berlaku kerana salah faham akibat dirinya yang terlalu baik hati.

Sebenarnya, kejadian tersebut berlaku pada hari ketiga Ramadan. Tuduhan itu tidak berasas sama sekali. Saya ingin jelaskan bahawa saya tidak pernah lakukan perbuatan terkutuk sebegitu pada bulan Ramadan ini. Ceritanya macam ini, setelah selesai mengacara, saya ke bilik persalinan untuk menukar baju dan di situ terdapat banyak baju. Ketika saya nak pakai tudung, saya ternampak duit yang sudah terkeluar dari satu poket baju. Saya tak tahu mengapa saya terlalu baik hati untuk mengambil dan berniat untuk memulangkan semula duit tersebut kepada pihak yang sepatutnya.

Kebetulan, ayah saya merupakan bekas pengawal keselamatan di TV3. Jadi, saya fikir untuk menyerahkan duit tersebut kepada ayah saya. Ini kerana ayah saya kenal dengan ramai pengawal di situ dan tahu ke mana duit itu sepatutnya dibawa.

Sejujurnya, saya langsung tidak diberi langsung peluang untuk memperbetulkan keadaan tetapi saya dicerca dengan pelbagai tohmahan sehingga saya digelar pencuri, penjenayah dan pendatang. Tiada seorang pun yang bersama dengan (menyokong) saya. Saya cuba untuk hubungi ayah dan suami saya, namun telefon saya habis bateri ketika itu. Jika saya berkata yang benar pun, tidak akan ada yang percaya. Saya hampir pengsan apabila semua orang menyalahkan saya.

Farah juga turut menjawab beberapa persoalan tentang dirinya yang juga pernah dikatakan tidak memulangkan busana yang dipakai semasa mengacara:-

Sepanjang karier saya, tidak pernah terjadi perkara sebegitu. Semua baju yang saya pakai, saya pulangkan semula. Jadi mana isu yang mengatakan saya tidak pulangkan semula baju tersebut. Selama saya bekerja sebagai duta Power Root dan pengacara, tidak pernah sesekali timbul isu ini, dan jika benar saya lakukannya, sudah lama saya diberhentikan atas tindakan tersebut.

Sebenarnya, isu duit tersebut sudah selesai. Tuan empunya duit tersebut sangat bersahaja. Hanya orang di sekeliling yang melebih-lebih. Kita tidak boleh lari daripada ketidakpuasan hati orang lain. Saya amat terkilan apabila saya dituduh atas perkara yang saya tidak lakukan itu. Ini merupakan sesuatu yang dirancang untuk menjatuhkan saya!

Sememangnya ini merupakan satu dugaan pada bulan puasa, dan saya reda dengan segala yang terjadi. Saya serik untuk lakukan kebaikan, apabila apa yang kita buat telah disalahertikan. Sepatutnya, pada bulan baik ini, buatlah benda yang baik dan jangan hanya menuduh benda yang tidak berasas kerana saya mahu berada lama dalam dunia seni ini.

Bagi kami, mungkin lebih baik jika pada masa itu Farah bertemu dengan orang atasan stesen televisyen tersebut atau penerbit rancangan untuk memulangkan wang tersebut bagi mencari siapakah tuannya. Mungkin disebabkan beliau tidak berbuat demikian, salah faham itu telah menjadi menjadi semakin serius.

Untuk makluman anda, Farah akan muncul sebagai penyanyi untuk runut bunyi bagi sebuah drama berjudul Cinderella yang menampilkan Fizo Omar dan Nelydia Senrose tidak lama lagi,

August 17th, 2012

Untuk anda yang tidak tahu, Farah AF telah pun selamat melahirkan seorang bayi perempuan pada 15 Ogos yang lalu. Hari ini menerusi Twitternya, Farah telah berkongsi kecomelan anak sulungnya. Memang cute macam emaknya jugak. Pasti Farah dan suami teruja dengan kehadiran si comel ini.

gambar anak farah af

Geram pulak Abang Nara tengok anak Farah nie. Buat masa ini, Farah masih belum mengumumkan lagi nama anaknya. Apa pun, semoga kesihatan Farah dan anaknya sentiasa terjaga terutamanya untuk 3 bulan pertama ini. Tahniah sekali lagi atas kelahiran cahaya mata anda.

August 16th, 2012

Jutaan tahniah Abang Nara ucapkan kepada Farah AF dan suami yang telah pun selamat menyambut ketibaan anak perempuan mereka. Farah telah mengumumkan berita gembira ini menerusi Twitternya. Sempatlah beraya dengan ahli keluarga baru. Hehehe.

farah af beranak

Kepada suami Farah, jangan lupa bayar zakat fitrah untuk anak anda. Kang bz dengan kehadiran orang baru sampai tak teringat. Sekali lagi tahniah diucapkan atas berita gembira ini. Anda juga boleh ucapkan tahniah secara direct menerusi Twitter Farah AF.

December 9th, 2010

gambar farah af2 bertudung

Dulu kami pernah keluarkan gambar Farah AF2 bertudung tapi rasa tak puas menatap kemanisan wajah Farah. Memang bertambah cantik dan ayu sejak bertudung. Dan yang paling penting, Farah tak ada nak rasa disisihkan dalam industri seni sejak bertudung:-

[note]Saya rasa ‘ok’ dan tidak perlu bimbang setelah memakai tudung dalam industri seni ini. Setakat ini, saya rasa alhamdulillah, semuanya berjalan dengan mudah dan baik[/note]

gambar farah af2 bertudung

Kami suka dengan Farah AF2 ini sebab ayat-ayat yang keluar daripada mulutnya memang sangat-sangat mantap. Ini baru kata orang beauty with brain. Tak ada la nak cakap mengarut tak tentu pasal. Cuba korang baca apa si Farah nie cakap:-

[note]Saya tahu, apabila bertudung saya perlu menjaga imej dengan baik. Jadi, saya perlu memikirkan batasan dalam berpakaian. Saya rasa tiada masalah kerana sebelum ini saya tidak pernah memakai pakaian seksi dan terdedah.[/note]

Kepada Farah, kami respek dan kagum dengan anda. Teruskan usaha anda. Dan jangan risau sebab peminat Malaysia semuanya dah pandai-pandai dan bijak belaka. Tak perlu nak seksi-seksi untuk jadi popular. Tingkatkan prestasi kurangkan kontroversi. Sumber Mstar.

P.S: Bila Lamborghini eksiden

ButikNara ada banyak koleksi tudung/selendang terbaru~