February 28th, 2020

Baru-baru ini viral di Facebook apabila Datuk Seri Aliff Syukri, ingin menjadi seorang “wartawan” pula dan ingin membuat liputan menemuramah secara langsung dua individu penting negara iaitu Tun Dr Mahathir Mohamad dan Datuk Seri Anwar Ibrahim bagi merungkai segala persoalan yang berlegar mengenai isu politik negara ketika ini.

datuk seri vida aliff syukr

Perkara itu mendapat respon daripada Datuk Seri Vida atau mesra disapa DSV yang memuat naik sebuah video di akaun Instagramnya dan mengkritik tindakan Aliff.

Advertisement

aliff syukri

“Nak jadi wartawan, nak jadi Perdana Menteri. Berniaga sudahlah!” – DSV

View this post on Instagram

Adoi sedeyhhh weh… Nak jadi apa ni si Dato Aliff oii?? Staro diva saya pun Masih waras.. sedar diri lagi Bukan nk menyibok Tapi duk diam diam la ASYIK NAK JAGA DALAM KAIN ORANG jerr Hu hu . . Kdg2 sy kena tegur jugak Bnda macam ni Sbb tak pasai2 orang samakan saya Dgn dato aliff @aliffsyukriterlajaklaris _ 🔴❤ Syg2. Cer citer… Asal ada viral jer nk live Nak menempel ni?? PM IKAT TEPI JER LAA – 🎯 Ha ha.. Jangan marahh yerr Gurau jerr @aliffsyukriterlajaklaris Jawab jgn tak jawab Sentap jgn tak sentap yerrr.. hu hu muah 💋JANGAN CEPAT KOYAK YE.. . NAK JADI PM KAN.. NAH PM IKAT TEPI . WARTAWAN CNN JANGAN HAWAUU YE..

Advertisement

A post shared by Dato' Seri Dr. Hajah Vida (@datoserivida) on

Namun begitu, kecaman DSV tidak kelihatan terlalu serius kerana teguran itu disampaikan dalam bentuk gurauan..

Terdahulu, rata-rata netizen meminta agar Aliff tidak perlu mencampuri urusan politik atau mencari publisiti murahan. Fokus sahaja kepada dunia perniagaan dan tidak perlu untuk cuba menjadi “wartawan tidak bertauliah” pula.

Advertisement
February 21st, 2020

Terasa dirinya begitu terhina dengan permohonan maaf Azwan Ali yang didakwa tidak ikhlas dan tidak menunjukkan sebarang kekesalan, Datuk Seri Vida nekad meneruskan tuntutan saman malu terhadap selebriti sensasi itu.

dsv nekad saman malu azwan ali

Bukan sahaja maruahnya tercalar tetapi hati DSV juga terguris dengan penghinaan melampau Azwan yang menyentuh kejadian dua arwah anak lelakinya yang meninggal dunia dalam kejadian kebakaran beberapa tahun lalu.

Advertisement

Memang sudah mohon maaf tapi apabila satu jam lebih buat sidang media, saya rasa kemaafan hari itu itu telah membakar lagi hati saya. Hati saya makin terguris dan tercalar.

saman malu azwan ali

 

View this post on Instagram

Advertisement

MENTANG2 aku buat PC dgn berhemah Hampir menitis air mata dpn ORG SEOLAH MENAGIH SIMPATI AGAR KO BERADAB MINTAK MAAF DGN CARA BETUL Tapi 2 jam ko bawak 5 lawyer Bawak batang besi telepon Ko buat wartawan seolah berhadap dgn kucing.. nak suruh tunduk ikut cakap ko? AJARAN MANA KAU NI AZWAN? TAK RETI BASO KO?? Aku bukan budak laa Ko mintak maaf dgn cara JIJIK Belit2 ayat.. satu Malaysia reti kelih Cara kau.. maki org tu.. maki org ni 5hari aku ambik masa fikir ESOK!! KAU Tengok apa jadi 😡😡 Demi maruah aku manusia.. CikB.. Maruah BISNES AKU kau hancurr.. Tunggu aku sekolahkan kau!!

A post shared by Dato' Seri Dr. Hajah Vida (@datoserivida) on

Sementara itu, peguam DSV, Adnan Seman menjelaskan tuntutan saman malu itu bukanlah bertujuan untuk menuntut wang ringgit sebaliknya ingin membaiki reputasi DSV yang telah dicalarkan oleh Azwan.

Terdahulu, Azwan bukan sahaja bertindak melampau menghina kematian dua orang anak DSV yang meninggal dunia dalam insiden kebakaran beberapa tahun lalu. Malah, dia turut didakwa melakukan ‘body shaming’ terhadap Cik B selain turut mempersendakan kegagalan rumah tangga DSV.

Sumber Berita : Astro Gempak

Advertisement
February 17th, 2020

Dalam kemelut isu Datuk Seri Vida ingin menyaman Azwan Ali kerana menghina dirinya dan anak-anak, tiba-tiba penyanyi Aishah seakan mengungkit kembali kes antaranya dengan DSV yang pernah kecoh satu ketika dahulu.

aishah datuk seri vida

Jika anda masih ingat, sebelum ini hangat dengan kontroversi kes berlian palsu yang dihadiahkan oleh usahawan kosmetik itu kepada Aishah ketika menjuarai pertandingan Gegar Vaganza 4.

Advertisement

Menerusi akaun Instagramnya,  Aishah menyatakan ketidakpuasan hatinya berhubung kisah permintaan maaf yang diperlekehkan. Rata-rata netizen mempercayai, “sindiran” itu ditujukan kepada DSV.

“Begitulah sakitnya hati bila permintaan maaf diperlekehkan”- Aishah

aishah datuk seri vida

“Aishah terhegeh-hegeh nak harta.” – DSV

datuk seri vida

Advertisement

Tidak hanya berdiam diri, DSV menempelak Aishah yang cuba masuk campur dalam kes saman antaranya dan Azwan.

Menurut DSV kes Aishah dan Azwan berbeza, menyifatkan penyanyi itu terhegeh-hegeh mahu harta.

datuk seri vida aishah

Kes Aishah terhegeh-hegeh hendak harta. Ada ke pergi pilih berlian? Tidak ada satu syarikat di dunia bagi peluang pilih berlian satu persatu.

Saya sahaja yang bagi peluang sebab terhegeh-hegeh sangat. Jadi, jangan samakan kes saya dengan dia dan Azwan. Ini dalam Instagram pun rajin komen.

Terdahulu, selepas timbul DSV telah menyerahkan barang kemas dan berlian bernilai RM80,000 seperti yang dituntut oleh  Aishah terdiri daripada dua butir berlian dan tiga bentuk cincin termasuk satu cincin lelaki. Malah, dia sendiri berbesar hati menyerahkan sepenuhnya kepada Aishah untuk membuat pilihan barang kemas seperti yang diinginkan.

Advertisement
February 13th, 2020

Sehingga kini perbalahan antara keluarga jutawan kosmetik, Datuk Seri Vida bersama Azwan Ali belum lagi selesai. Meskipun sudah membuat permohonan maaf secara terbuka atas penghinaan yang dilakukan kepada DSV dan anak-anaknya. Cara pengacara sensasi itu memohon maaf didakwa tidak ikhlas dan seakan “menganjing”.

cik b azwan ali

Namun, disebalik konflik yang berlaku, apa yang menjadi perhatian ramai adalah sikap Cik B iaitu anak perempuan DSV yang disifatkan sebagai seorang yang matang.

Advertisement

Tidak cepat melatah, Cik B dilihat dengan tenang menjawab setiap soalan wartawan mengenai kontroversi penghinaan terhadap dirinya, malah dia juga telah memberikan pesanan kepada Azwan agar menjaga tutur katanya agar Jangan terlalu banyak mencarut.

Jangan suka mencarut, stress nanti kena strok – Cik B

Pada masa yang sama, Cik B berkata dia sedikit pun tidak ambil peduli dengan apa sahaja carutan Azwan kerana lebih ramai lagi orang yang menyokongnya.

Netizen puji kematangan Cik B

netizen puji cik b cik b azwan ali cik b azwan ali cik b azwan ali

Rata-rata netizen memuji sikap dan cara Cik B, meskipun baru berusia 12 tahun nampaknya dia mampu bersikap lebih matang berbanding orang lain yang lebih tua darinya.

Advertisement

Fuh! Dengan bersahaja Cik B membidas laharan Azwan, siap berikan nasihat yang menusuk ke dalam hati. Steady..

Sumber Berita : Kasyah Putera

 

 

Advertisement