July 5th, 2020

Walaupun bergelar jutawan hasil perusahaan kosmetik dan barangan kecantikan, Datuk Aliff Syukri mengakui dirinya berasa penat dan letih untuk meneruskan legasi perniagaan yang diusahakannya selama ini.

Sentiasa berdepan dengan cabaran dalam perniagaan, Aliff Syukri juga memberitahu pelbagai karenah dan perkara yang telah dilaluinya selama ini seperti pekerja pecah amanah, ditipu dan sebagainya.

View this post on Instagram

Team para2 sy yg baru.. Apa pendapat korang tentang PA saya ni boleh ke buat kerja @farishussainn .. takut x tahan jer..

A post shared by Ohabangkosmetik (@aliffsyukriterlajaklaris) on

 Ujarnya lagi, memikirkan dirinya perlu berdepan dengan perangai manusia yang kadang-kadang suka mengambil kesempat, membuatkan dia merasa lelah dan rasa seperti ingin duduk di rumah saja.

“Penat berniaga..bila kita buat bisnes, ada orang cuba ambil kesempatan, pekerja pecah amanah, mencuri duit bertahun-tahun. Malah ada yang siap memfitnah dan memburuk-burukkan saya. Itu yang saya agak terkilan sampai terdetik nak duduk di rumah saja. Saya pun rasa nak suruh isteri uruskan bisnes kosmetik saja, saya malas nak ke depan dah,”

Dia yang dihubungi Astro Gempak itu sebelum ini telah menyiarkan entri berbaur luahan perasaan di laman instagram miliknya.

View this post on Instagram

Sekarang kasi sy bertenang dan fokus kat @sugehhillresortjandabaik lps ni ill come back?? Dah penat berniaga 12 tahun dalam industri ini bila lah nak rasa berehat..

A post shared by Ohabangkosmetik (@aliffsyukriterlajaklaris) on

Perusahaan yang dijalankannya hampir menjangkau 12 tahun itu  menurutnya telah membantu ramai orang dalam memperbaiki kehidupan mereka namun Datuk Aliff mengakui sering saja ‘ditikam belakang’ oleh golongan tertentu.

Dalam pada itu, dia turut mengucapkan ‘terima kasih’ kepada mereka di luar sana yang telah mengkhianati dirinya. Terkini, Datuk Aliff masih lagi menunggu siasata pihak polis mengenai isu pekerjanya yang pecah amanah baru-baru ini.

June 26th, 2020

Masihkah anda ingat dengan kisah kononnya Datuk Aliff Syukri yang dikatakan telah memukul anak angkatnya, Ameenah Alip Syah? Insiden itu dilaporkan sendiri oleh pembantu rumah usahawan tersebut sehari selepas kejadian itu.

Bukan itu sahaja, pada ketika itu, turut tersebar salinan laporan polis yang turut tertera nama Datuk Aliff Syukri dan anak angkatnya, Ameenah lantas memarakkan lagi api gosip itu.

aliff syukri ameena

Pun begitu, Aliff Syukri menerusi satu entri di laman Instagram rasminya mendedahkan bahawa kes tersebut sudah selesai apabila mahkamah memutuskan dia tidak bersalah.

 

View this post on Instagram

 

Budak lasak jatuh motor @baemadham_terlajaklaris dan dia akan kembangkan hidung tanda dia bersalah… klau ameenah kena mahu kes polis?? btw kes ameenah mahkamah dah putuskan yg sy x bersalah hanya berunsur fitnah..

A post shared by Ohabangkosmetik (@aliffsyukriterlajaklaris) on

Menceritakan keadaan Baem yang cedera dek jatuh motosikal, usahawan itu sempat menyelit dengan selambanya mengenai kes pukul Ameenah itu.

“Kalau Ameenah kena (cedera) mahu kes polis. By the way, kes Ameenah mahkamah dah putuskan yang saya tak bersalah, hanya berunsur fitnah!”

aliff syukri ameena

Rata-rata pengikut usahawan kosmetik itu meluahkan rasa syukur dan gembira dengan berita tersebut. Bahkan mereka yakin Ameenah dijaga dengan baik oleh kesemua ahli keluarga Aliff Syukri.

June 19th, 2020

Kembali menjadi perhatian, Datuk Seri Aliff Syukri baru-baru ini mengambil keputusan untuk membela kambing di rumah agamnya miliknya. Ini berikutan kucing liar eksotiknya yang bernama Dodi itu sebelum ini dilaporkan semakin mengganas.

Aliff Syukri telah memuat naik video di laman Instagramnya yang memaparkan dia membawa pulang dua ekor kambing untuk dibela di dalam rumah mewahnya. Malah, dia juga memberi nama kambingnya itu, Siti Zubaidah.

View this post on Instagram

. . Saya sedih sangat sebab Dodi dah tak nak dengan saya dan semakin ganas.. sebab tu sekarang ini saya cuba jinak kan kambing pula untuk dijaga di dlm rumah saya .. korang rasa boleh dijinakkan tak?? kalau korang nak tahu apa yang berlaku dekat kambing saya yg saya kasi nama.. Siti Zubaidah korang boleh tengok dekat YouTube saya.. sy dah posting

A post shared by Ohabangkosmetik (@aliffsyukriterlajaklaris) on

“Pengganti dodi.. comel tak? Saya sedih sangat sebab dodi dah tak nak dengan saya dan semakin ganas. Sebab tu sekarang ini saya cuba jinak kan kambing pula untuk dijaga di dalam rumah saya… korang rasa bileh dijinakkan tak?”

Dia dipercayai membela kambing tersebut untuk ‘content’ saluran Youtube miliknya.

Dalam pada masa yang sama, turut menarik perhatian netizen dalam video tersebut adalah reaksi daripada isterinya, Datin Seri Nur Shahida yang nampaknya berang dan marah apabila kambing-kambing itu berkeliaran dalam rumah mereka.

Berikutan itu, Aliff Syukri tampil membuat video respon daripada reaksi isterinya itu. Dia turut tertanya-tanya mengapa Datin Shahida tidak memahami hobi barunya itu. Malah, dia sempat juga bertanyakan kepada netizen apa yang patut dilakukan agar isteri kesayangannya itu berubah hati dan menyokong hobinya itu.

 Menjengah di ruangan komen, rata-rata netizen telah memberi reaksi pelbagai dan menyokong Datin Shahida kerana bimbang najis binatang itu yang mungkin ada dalam rumah kediaman pasangan itu.

Mungkin Datuk Aliff Syukri boleh buat kandang kambing di rumah selain membela binatang comel itu di dalam rumah kan?

December 20th, 2019

Umum mengetahui bahawa Datuk Seri Aliff Syukri dan Datin Shahida baru sahaja menimang cahaya mata baru kelmarin di sebuah hospital swasta.

Walaupun ramai yang berteka-teki mengenai jantina bayi tersebut tetapi keluarga usahawan itu sendiri telah kunci rapat mulut mereka. Ada yang kata jantina perempuan kerana Bonda Rozita ada memuat naik gambar cucunya itu di laman Instagram tetapi tidak pastilah kesahihannya.

datin shahida lahirkan anak kelima

Selain itu, sebuah akaun Instagram dengan nama @anakbongsuterlajaklaris telah meraih lebih 17,000 pengikut dalam sekelip mata kerana ramai yang menebak bahawa laman itu milik anak bongsu pasangan Aliff dan Shahida.

datin shahida lahirkan anak kelima

Tetapi Aliff Syukri menerusi laman Facebooknya tampil dan menafikan dakwaan bahawa akaun Instagram itu adalah untuk cahaya mata barunya. Bahkan dia meminta semua orang menantikan wajah anaknya secara rasmi menerusi saluran Youtube ‘TV Terlajak Laris’.

Bengang kerana menggunakan nama anaknya itu, Aliff bagi amaran supaya tidak melampau agar tidak disaman olehnya.

Sama-samalah kita saksikan wajah anak kelima Aliff Syukri dan isterinya nanti!