June 19th, 2020

Bekas isteri pendakwah Da’i Farhan iaitu Dr Erin berkongsi perkhabaran duka apabila beliau kini disahkan keguguran selepas hamil dua bulan.

dr erin keguguran

Menerusi pekongsian di laman Instagram, Dr Erin dikatakan redha dengan ketentuan Ilahi dan berharap agar dapat dipertemukan bersama zuriat tersebut di syurga kelak.

Entri berkenaan turut memat naik ucapan yang disampaikan oleh penceramah terkena iaitu Ustaz Duzuki berkenaan zuriat yang gugur. Kandungan itu menjelaskan tentang pemberian nama kepada anak meskipun usia kandungan baru seminggu kerana ia menunggu ibu tersebut di syurga.

dr erin keguguran

Rentetan daripada itu, Dr Erin sempat menamakan anaknya Ahmad Fahrezzi Faisel. Terdahulu, sekitar April lalu, Dr Erin berkongsi berita gembira apabila beliau disahkan berbadan dua.

Bagaimanapun, beberapa hari kemudian, usahawan itu mengejutkan ramai pihak apabila mengesahkan yang dirinya telah bercerai bersama Da’i Farhan.

Susulan kejadian, perkara itu seakan menjadi bualan hangat netizen. Hal ini kerana, wujud segelintir pihak tidak bertanggungjawab seolah menyatakan itu merupakan balasan terhadap dirinya dan bekas suami.

dr erin keguguran

Terdahulu, kedua-dua mereka menjadi perhatian ramai apabila Da’I Farhan didakwa berkahwin dengan Dr Erin yang merupakan seorang janda anak lapan tanpa pengetahuan isteri pertamanya, Fatin Nurul Ain.

Lebih perit, perkahwinan itu juga menyebabkan Da’i Farhan bertindak menceraikan isteri pertamanya yang ketika itu sedang sarat hamil anak kedua menerusi rakaman suara aplikasi WhatsApp.

Sumber: mStar

May 18th, 2020

Nampaknya hubungan yang pernah terbina atas dasar cinta dulu kini sudah retak dan hancur apabila Dr Erin mengakui bahawa dia telah bercerai dengan Da’i Farhan pada April lepas.

Sedar bahawa pendakwah itu tidak mampu berpisah lama dengan anak-anaknya, Erin sendiri yang membuat keputusan untuk menyerahkan kembali suaminya ke pangkuan keluarga isteri pertama iaitu Fatin Nurul Ain.

dr erin dan da'i farhan

Walaupun sedang mengandungkan cahaya mata hasil daripada perkahwinan singkat mereka, wanita tersebut meluahkan bahawa bekas suaminya itu langsung tidak pernah berhubung untuk bertanyakan khabar selepas mereka berpisah.

Lebih mengejutkan apabila Erin mendedahkan bahawa dia mengambil langkah drastik dengan menyekat terus nombor telefon Da’i Farhan. Jelasnya, dia tidak mahu dihubungi atau pun menghubungi lelaki itu.

“Jadi, bila saya sekat nombor telefon, fikiran saya jadi lebih tenang. Kalau saya tak block, fikiran saya nanti jadi tak tenang fikir macam-macam. Sekarang ni saya lebih gembira dengan kehidupan.”

Dengan menyekat bekas suaminya itu, dia juga berharap agar tidak akan terus dikaitkan dengannya lagi pada masa hadapan.

Bahkan, Erin tidak teragak-agak untuk menidakkan hasrat Da’i Farhan yang ingin bertemu dengan anak mereka selepas kandungan itu selamat dilahirkan.

“Dia ada cakap nanti lepas lahir nak jumpa baby. Bila dia cakap begitu, memang tak lah saya nak bagi dia jumpa dengan baby ini.”

Meskipun sudah berpisah tetapi barang-barang peribadi bekas suaminya masih ada lagi di rumahnya dek Perintah Kawalan Pergerakan (PKP) yang menghalang Da’i Farhan daripada bergerak bebas. Difahamkan lelaki itu kini masih berada di Kelantan selepas keluar dari rumah.

Sedar kehidupannya lebih tenang selepas membawa haluan masing-masing, Erin meminta agar semua orang berhenti mengaitkan dirinya dengan Da’i Farhan lagi.

dr erin lebih bahagia

Ujarnya, biarpun hubungan tersebut bertahan hanya beberapa bulan sahaja tetapi dia mengakui hidupnya kini lebih tenang dan bahagia.

Jelasnya lagi, dia mengerti perhatian yang diterima sebelum ini kerana merupakan isteri kepada seorang pendakwah terkenal. Namun kini dia bukan lagi selebriti.

Sumber: Gempak

May 16th, 2020

Walaupun sudah banyak pekung pasangan Da’i Farhan dan Dr Erin yang terbongkar, masih banyak lagi cerita yang tidak habis mengenai kemelut bekas suami isteri ini.

Terbaru, Erin telah berkongsi beberapa tangkapan skrin mesejnya bersama Da’i Farhan bagi menjelaskan perkara sebenar yang berlaku di antara mereka selepas menerima tohmahan daripada orang ramai.

Jelas wanita itu, dia jujur meminta perpisahan daripada suaminya kerana meletakkan kebahagiaan lelaki itu sebagai yang paling utama. Erin meluahkan bahawa dia hanya akan berasa gembira sekiranya orang yang dia sayang gembira.

da'i farhan sah bercerai dengan dr erin

Dia juga berharap dengan perkongsian ini, orang ramai yang melemparkan cacian kepadanya menyedari perkara sebenar yang berlaku dalam rumah tangganya termasuklah dengan isteri pertama.

Menurutnya, Da’i Farhan telah pulang semula kepadanya selepas pergi menjenguk anak-anaknya di kampung bekas isteri, Fatin Nurul Ain. Sedar bahawa suaminya sering mengalami pelbagai masalah seperti isu anak dan cerai, Erin menggagahkan diri ke Terengganu untuk menyerahkan semula lelaki itu ke pangkuan keluarga bekas isteri.

dr erin da'i farhan

“Kalau pihak sana kata fitnah makna bukan saya lah yang fitnah sebab saya cakap apa yang saya dengar sahaja.”

Wanita itu juga tidak sampai hati melihat suaminya yang sering sugul kerana memikirkan anak-anak yang jauh daripada pandangan mata lantas membuat keputusan untuk menyatukan semula mereka anak-beranak dengan mengembalikan semula Da’i Farhan.

“Saya juga tak sanggup tengok anak-anak ustaz jauh dari ayah mereka sebab saya sayang anak-anak tu macam darah daging saya sendiri.”

dr erin da'i farhan

Malahan, Erin adalah figura penting dalam menyatukan semula lelaki itu dengan Fatin Nurul Ain malah berjanji untuk memujuk bekas isteri suaminya itu.

Walaupun sudah berpisah, Da’i Farhan kerap berhubung dengan bekas isteri sama ada menerusi aplikasi mesej atau pun panggilan video atas tiket anak-anak. Sedar bahawa Fatin belum ‘move on’ lagi, Erin sendiri membuat keputusan untuk berpisah dengan pendakwah tersebut.

dr erin da'i farhan

dr erin da'i farhan

Di akhir perkongsiannya, Erin meminta orang ramai agar tidak meletakkan kesalahan kepada Da’i Farhan atau pun mana-mana pihak kerana menganggap bahawa itu adalah ujian bagi mereka.

dr erin da'i farhan

Wanita itu menjelaskan bahawa dia sedar bahawa seorang suami hanyalah pinjaman sahaja dan dia boleh diambil pada bila-bila masa sahaja oleh Allah SWT.

Sumber: Oh Bulan

May 7th, 2020

Sering menjadi bahan kutukan netizen kebelakangan ini, Dr Erin atau nama sebenarnya Noorainul Naqim Mohd Radzi yang diceraikan pada 27 April lalu mengesahkan dirinya kini telah berbadan dua.

dr erin da'i farhan

Menurut laporan Harian Metro, Erin yang juga bekas isteri kepada pendakwah bebas, Da’i Farhan itu menyatakan bahawa usia kandungan kini telah memasuki minggu ketiga.

Bagaimanapun, Erin kini enggan mengulas lanjut berkenaan penceraiannya dengan Farhan malah turut menyatakan hasratnya yang masih belum bersedia untuk berkongsi secara terperinci.

“Usia kandungan masih baru iaitu tiga minggu. Saya belum bersedia nak ceritakan mengenai perceraian dan kehamilan secara terperinci. Nantilah, apabila sudah bersedia saya akan kongsikan,” katanya.

Dakwa Erin lagi, menerusi perkongsian di Instagramnya, wujud pelbagai pihak mula bersuara sehingga ada yang seakan mahu melancarkan komplot untuk melihat dirinya bercerai selepas kisah perkahwinan mereka tular tempoh hari.

Ujar Erin lagi andai dirinya tahu ini nasib yang akan menimpa hidupnya, beliau bersumpah tidak akan menerima lamaran berkenaan kerana terlalu serik dikecam hebat oleh semua orang.

Kongsinya lagi, mereka turut diuji dengan perasaan marah apabila wujud segelintir pihak tidak bertanggungjawab sentiasa mencara segara aibnya dengan tujuan mahu memburukkan namanya kepada semua.

Komplot jahat ini juga terbongkar apabila bekas suaminya Farhan telah merampas telefon kepunyaan madunya sekaligus terungkai segala kemelut yang berlaku.

“Bagaimana kami tahu komplot jahat ini adalah daripada telefon madu saya sendiri. Farhan berjaya merampasnya dan ada banyak mesej perbualan mengenai perkara ini.

“Berlaku campur tangan orang luar termasuk mentua Farhan yang memaksanya menceraikan anak mereka,” katanya.

Pernikahan Farhan bersama ibu tunggal anak lapan pada November tahun lalu ini mendapat perhatian masyarakat, apabila Farhan sebelum ini difahamkan menceraikan isteri pertamanya yang ketika itu sedang sarat mengandung anak kedua mereka

Lebih perit, cerai yang dilafazkan Farhan atau nama sebenarnya Nik Ahmad Farhan Nik Mohamad itu adalah menerusi rakaman suara di aplikasi Whatsapp pada 3 Disember 2019.

Sumber: Harian Metro