June 4th, 2015

Tersebarnya sebuah artikel mengenai Datuk Siti Nurhaliza yang sudah bercerai dengan suaminya Datuk Khalid oleh sebuah blog tempatan, telah mengejutkan peminat beliau dan sekaligus ia menjadi satu isu yang cukup hangat diperkatakan di media sosial.

Walaubagaimanapun, Siti Nurhaliza yang menyedari akan perkara tersebut memaklumkan kepada umum bahawa ia merupakan satu fitnah yang agak besar dilemparkan kepadanya. Isu ini tidak memberikan tekanan yang kuat kepada Siti Nurhaliza tetapi ia mendatangkan kesan kepada keluarganya apabila dihimpit pelbagai soalan daripada sanak saudara yang ingin mendapatkan kebenaran disebalik cerita tersebut.

Ikhlas dan jujurnya saya tidak rasa terganggu sehingga sekarang. Selepas fitnah itu tersebar, takdelah saya tidak boleh tidur sebab geram dan sebagainya. Kehidupan saya berjalan seperti biasa cuma saya kesian dekat ahli keluarga yang perlu menjawab fitnah tersebut kerana sering ditanya saudara dan rakan.

Penulis blog tersebut memancing pembaca dengan meletakkan foto Siti Nurhaliza yang sedang menitiskan air mata bersama tajuk yang cukup sensasi. Namun, jelas penyanyi  tersebut foto yang digunakan dalam artikel itu merupakan foto beliau sewaktu menziarahi jenazah Allahyarhamah Datuk Sharifah Aini pada tahun lepas. Malah, kandungan artikel tersebut bukan berkaitan dengan dirinya tetapi kisah perceraian kakaknya Siti Norsaida.

Siti Nurhaliza berharap agar penulis blog tersebut tidak lagi menyebarkan fitnah yang mampu menjatuhkan maruah seseorang dan bertaubat atas perbuatannya itu.

Pesanan saya tolong kembalilah ke jalan yang benar. Jika dia orang Islam, bertaubatlah kerana fitnah itu lebih teruk daripada membunuh.

Tentu sekali jika sesebuah gosip tidak enak mengenai keruntuhan rumah tangga seorang pasti ahli keluarga yang akan menanggung akibatnya. Buat Datuk Siti Nurhaliza dan keluarganya kami pasti dengan penjelasan yang telah diberikan ini, masyarakat sudah mengerti situasi yang sebenar.

Sumber Berita: mStar Online

 

May 27th, 2015

Jangan terekejut dahulu jika anda pernah terserempak dengan artikel ataupun mendengar khabar angin bahawa penyanyi tersohor Malaysia, Datuk Siti Nurhaliza bakal bercerai ini kerana berita tersebut tidak benar sama sekali dan merupakan satu fitnah yang agak besar buat penyanyi tersebut.

Menerusi foto repost daripada Instagram kakak iparnya Rozi, Siti Nurhaliza telah meluahkan rasa terkilan beliau dengan sikap sesetengah pihak yang sanggup memfitnah beliau demi mendapat perhatian ramai.

Ya Allah , hanya Dikau yang Maha Besar lagi Maha Berkuasa. Dikau berilah hukuman sebaik baiknya buat pemfitnah yang menyebarkan fitnah ini. Semoga mereka kembali ke jalan yang benar. Amin Ya Rabb.

Rozi yang juga merupakan pengurus serta pembantu peribadi Siti Nurhaliza pada mulanya tidak mengambil serius akan perkara tersebut kerana ia sudah selalu berlaku. Namun, apbila berita tersebut mula tersebar secara pantas dan mencetuskan spekulasi di media sosial, beliau akhirnya bertindak untuk memberitahu perkara yang sebenar.

Tentu sekali, cerita tidak benar itu telah mencalarkan nama Siti Nurhaliza dan membuat orang ramai tertanya-tanya akan status sebenar artis pujaan mereka kini.

Saya dah terima ni beberapa hari lalu tetapi saya buat tak endah sebab berasa sangat-sangat kasihan malah hairan dengan keupayaan, kesediaan orang yang buat tajuk, buat cerita, buat fitnah, dan disebar-sebar lagi, dan kemudian jadi bahan sebaran tanpa putus.

Memfitnah seseorang itu lebih besar kesalahannya daripada membunuh orang. Kami harap Datuk Siti Nurhaliza tenang menghadapi kisah tidak benar tersebut dan masyarakat jangan cepat mempercayai sesuatu perkara. Semoga Datuk Siti Nurhaliza dan Datuk Khalid kekal sehingga ke akhir hayat. Amin.

Sumber Berita: Instagram Datuk Siti Nurhaliza

 

July 16th, 2013

Kehadiran media sosial sememangnya mendekatkan lagi selebriti dan peminat-peminatnya. Namun kadang-kadang, ada gambar yang dikongsikan oleh si selebriti seringkali disalahtafsir dan difikir secara negatif oleh peminat-peminatnya. Datuk Siti Nurhaliza pun tidak terkecuali daripada menerima kritikan-kritikan sebegini.
badan datuk k

Peminat-peminat Siti Nurhaliza turut sama bertekak di ruangan komen salah satu gambar yang dikongsikan oleh beliau menerusi Instagram. Gambar tersebut tidak lain tidak bukan gambar bahagian belakang badan Datuk K. Memang jelas terserlah kemachoan dan ke”tough“an Datuk K di dalam gambar ini.

badan datuk k

Pelik juga Abang Nara memikirkan apa punca peminat-peminat ini bergaduh sesama sendiri kerana gambar di atas. Mungkin mereka jeles tidak mendapat suami yang se”tough” Datuk K kot. Apa pun, Siti Nurhaliza memberikan penerangan panjang lebar mengenai perkara ini kepada portal BuahMulut:-

Bagi saya media social ini diciptakan untuk sesiapa sahaja berkongsi apa yang patut mereka kongsikan. Macam saya pun banyak juga kongsi perkara-perkara yang selama ini peminat tidak tahu tapi saya kongsikan untuk dekatkan diri dengan peminat. Kadang kadang hal peribadi yang agak besar pun kita kongsi juga. Tapi masih tahu juga batas yang perlu dijaga bukan share semuanya di media social.

Sebenarnya apa yang kita sharekan tu tidak membawa maksud apa yang peminat fikirkan terutamanya perkara yang negatif. Kita rasa ok tapi yang melihatnya pula mungkin rasa sebaliknya. Cuma apa yang saya harapkan agar peminat boleh sentiasa berfikiran positif, jangan asik nampak yang negatif sahaja dan jangan jadikan sesuatu situasi itu nampak lebih rumit bagi sesetengah artis.

Bagaimanapun saya bersyukur kerana masih mempunyai peminat yang berfikiran positif dan juga sentiasa ada dihadapan ketika saya mengalami masalah seperti ini. Untuk saya bergaduh dengan orang lain yang saya tidak kenal buat apakan, tak bijak pun.

badan datuk k

Kepada peminat-peminat mana-mana selebriti di luar sana, janganlah terlalu fanatik sangat. Kadang-kadang Abang Nara kesian jugak tengok korang bergaduh sesama sendiri. Sedangkan si selebriti buat tak tahu je. Kalau nak gaduh pun, janganlah keluarkan kata kesat. Jagalah emosi anda. Jangan malukan diri sendiri. Tak gitu?

cafe deniz gold

P.S: Para pria di luar sana tu, anda kekurangan tenaga di bulan Ramadhan ini? Selalu keletihan? Jom tingkatkan tenaga dan stamina dengan Deniz Cafe. Juga sangat sesuai untuk merawat kesihatan dalam para pria. Dijamin HALAL dan LULUS KKM. Layari www.azaleadenaturale.com untuk pembelian segera.