June 1st, 2020

Diimbas kembali, dirinya pernah terpalit seketika dengan kisah gosip dan kontroversi kecurangan suaminya yang juga Chef terkenal iaitu Chef Fikree. Baru-baru ini, Sharifah Zuriehan Ben Yahya turut terpanggil untuk mengulas kes artis melarikan isteri orang.

Mungkin lebih mengetahui dan terkesan dengan isu sensitif seperti ini, dia menyifatkan perkara sedemikian tidak mungkin akan berlaku jika kedua-dua pihak menolak perasaan cinta antara satu sama lain.

Advertisement

 

 

View this post on Instagram

 

kalau bertepuk sebelah tgn..tak menjadi tango lah..saya dah jumpa byk isteri2 dan suami2 yg ada masalah sikit dgn satu sama lain..terus nak cari lain..terus nak bercinta dgn org lain..lepas tu canang pasal pasangan sana sini..jumpa semua org ..sampai kisah family pasangan kena gossip (punyalah nak justify diri nak curang) masalahnya anak dah 5..anak dah 3..anak kalau seorang pun..still ada anak bersama..boleh tak focus bab anak kejap?? boleh tak jgn nak selfish ikut nafsu sgt? kalau focus bab anak..focus nak jaga parents..focus jaga relationship dengan tuhan..gerenti tak dak time nak gadoh apatah lagi makan luar..so PLEASE stop penting kan diri dan jaga perkahwinan masing2..jgn nak cari salah ja. menyampah tgk headline bini org nak lari dgn artis.

A post shared by Syarifah Zuriehan (@zuriehanbenyahya) on

Advertisement

“Kalau bertepuk sebelah tangan, tak menjadi tango lah. Saya dah jumpa banyak isteri dan suami yang ada masalah sikit dengan satu sama lain, terus nak cari lain.”

Syarifah Zuriehan juga menyifatkan manusia yang terlibat dalam kes sebegini sebagai mementingkan diri dan terlalu mengikut nafsu.

Baginya, kalau diri sendiri lebih fokus akan penjagaan anak dan ibu bapa serta menjaga hubungan dengan Tuhan, pasti tiada masa untuk bergaduh apatah lagi ‘makan luar’.

Dia yang tampil memberikan komen mengenai isu ini lantaran kes seorang aktor yang didakwa melarikan isteri orang baru-baru ini.

Nampaknya ramai yang bersetuju dengan kenyataan beliau. Kalau tak bertepuk sebelah tangan, takkan boleh berbunyi kan?

Advertisement
March 24th, 2020

Tampil mendedahkan mengenai penceraiannya kepada umum, Datuk Alha Alfa dihimpit dengan pelbagai kontroversi dan kecaman netizen. Selepas dituduh mengaibkan bekas isterinya, Noor Azlin, terbaru usahawan kosmetik itu dilabel sengaja mereka cerita dia hampir bergelar bapa selepas Azlin dalam satu kenyataan mendedahkan dia tidak pernah hamil.

bekas isteri alha alfa nafi pernah hamil

Bengang dengan tindakan bekas isterinya itu sehingga dia dilabel sebagai penipu, Alha menerusi akaun Instagramnya tampil mempertahankan maruah diri yang sudah tercemar serta menegakkan kebenaran.

Advertisement

“Saya paling pantang penipu! Awak tau kan?”

Jelas Alha, dia bukan mahu mencari publisiti murahan ataupun belum ‘move on’ tetapi dia tidak boleh mendiamkan walaupun sering dicaci menjaja cerita hal rumah tangga. Dia ingin membersihkan namanya agar tidak terus terpalit dengan tuduhan tidak benar.

“Serius awak tak pernah mengandung?” 

bukti bekas isteri alha alfa mengandung bukti bekas isteri alha alfa mengandung

Advertisement

Alha turut menampilkan ‘screenshot’ mesej perbualannya bersama Azlin di WhatsApp. Dia mendedahkan Azlin telah memakan jamu dalam kuantiti yang banyak sehingga menyebabkan keguguran.

Ia sekaligus membuktikan wanita itu pernah hamil dan apa yang dikatakan oleh Alha sebelum ini adalah benar.

bekas isteri alha alfa nafi pernah mengandung

Terdahulu, Alha berkata perbezaan usia serta penerimaan bekas isteri terhadap kerjayanya berubah selepas mereka berkahwin antara punca mahligai yang dibina selama enam bulan musnah. Sering berlaku perselisihan faham sehingga menyebabkan tekanan emosi.

Alha dan  Azlin mendirikan rumah tangga pada 28 September lalu selepas mengikat tali pertunangan selama setahun.

Advertisement
March 23rd, 2020

Pendedahan usahawan kosmetik, Datuk Alha Alfa mengenai perceraiannya di laman Instagram semalam mengundang pelbagai persoalan dan kecaman netizen. Ada pula yang menuduhnya seakan sengaja ingin membuka aib bekas isterinya, Noor Azlin.

alha alfa cerai

Namun, menurut Alha dia sudah mendapat persetujuan dari bekas isteri untuk menulis perkara sebenar mengenai status rumah tangga mereka. Mungkin tidak mahu mengeruhkan lagi keadaan, dia bertindak untuk memadam status berkenaan tidak lama kemudian.

Advertisement

alha alfa aibkan isteri alha alfa dituduh aibkan isteri

“Ini kelebihan aku. Aku bukan melacur, aku bukan merompak”

alha alfa dituduh aibkan isteri

Apa yang berlaku antara dia dan bekas isteri adalah ketentuan takdir, Alha meluahkan rasa hati bagi menjawab segala tuduhan dan salah faham mengenai kerjayanya sebagai jurusolek.

“Kalau nak kata aku buka aib pun lantak pi lah”

Advertisement

alha alfa dituduh aibkan isteri

Alha juga meluahkan rasa kecewa apabila segala kebaikan yang pernah dilakukannya tidak dilihat. Malah, usahawan kosmetik itu juga menyatakan dirinya difitnah oleh orang yang disayangi.

Terdahulu, Alha berkata perbezaan usia serta penerimaan bekas isteri terhadap kerjayanya berubah selepas mereka berkahwin antara punca mahligai yang dibina selama enam bulan musnah. Sering berlaku perselisihan faham sehingga menyebabkan tekanan emosi.

alha alfa cerai

Alha dan  Azlin mendirikan rumah tangga pada 28 September lalu selepas mengikat tali pertunangan selama setahun.

Advertisement
March 23rd, 2020

Setelah lama timbul khabar angin mengatakan rumah tangganya berantakan, akhirnya usahawan kosmetik, Datuk Alha Alfa tampil mengesahkan dia sudah bercerai dengan isteri, Noor Azlin Ismail selepas enam bulan berkahwin.

alha alfa bercerai

Menurut Alha, bekas isterinya kuat cemburu dan tidak boleh memahami serta mampu hidup dengan kesibukan kariernya selaku ‘makeup artist’ ternama (MUA) dan usahawan kosmetik. Faktor pekerjaan dan masa menjadi punca kepada perselisihan faham dalam perkahwinan mereka.

Advertisement

Dia juga mendakwa kehidupannya bersama Azlin normal dan mereka hampir pasti menjadi ibu bapa tetapi bekas isteri mengalami keguguran.

alha alfa bercerai

Tidak lama selepas berita perceraian itu tersebar, Azlin dilihat ada memuat naik status luahan hati mengenai apa yang berlaku.

Malah, wanita itu juga membuat pendedahan mengejutkan menyatakan dia tidak pernah mengandung seperti yang dikatakan oleh bekas suaminya itu. Azlin menjelaskan perkara tersebut ketika menjawab soalan daripada netizen.

alha alfa cerai bekas isteri alha alfa

Terdahulu, perpisahan secara baik itu dibuat selepas masing-masing merasakan sudah tidak lagi serasi untuk meneruskan kehidupan bersama-sama. Sering berlaku perselisihan faham sehingga menyebabkan tekanan emosi. Malah, dia turut memuat naik foto menampakkan kesan calar pada dadanya ketika dia bergelut dengan Azlin bagi menghalang bekas isterinya itu mencederakan dirinya.

Advertisement