December 2nd, 2017

Sebelum ini, kisah ‘percintaan’ Nabila Razali dan Aedy Ashraf yang bermula sebulan lepas mendapat perhatian netizen kerana melibatkan drama tangisan oleh Nabila di media sosial. Ramai Netizen asalnya tertipu dengan drama mereka, sehinggakan mengecam Nabila terhegeh-hegeh manakala Aedy pula dikecam sebagai playboy kerana percaya Aedy benar-benar curang pada Nabila.

Namun, ‘percintaan’ mereka sebenarnya hanyalah gimik untuk lagu ‘Pematah Hati’ yang videonya dilancarkan 29 November lepas. Ini diakui sendiri oleh Nabila, yang memberitahu gimik itu sebenarnya bukanlah dirancang lebih awal, sebaliknya Nabila hanya mengikut rentak setelah memuat naik gambarnya sedang bermesra dengan Aedy di sebuah restoran yang sebenarnya merupakan sebahagian dari adegan video muzik lagu tersebut. Reaksi netizen yang teruja melihat gambarnya dengan Aedy ketika itu menyebabkan Nabila terfikir untuk membuat gimik percintaan dengan Aedy bagi membina keterujaan Netizen.

Boleh dikatakan, gimik itu berjaya kerana ia mendapat 1 juta tontonan selepas 24 jam dilancarkan, namun begitu, ada netizen yang berang kerana Nabila dianggap menggunakan publisiti murahan untuk menaikkan nama serta mempopularkan lagu ‘Pematah Hati’ yang sebenarnya sudah agak lama dikeluarkan di pasaran.

Keseluruhan artikel dengan membaca entri ini sepenuhnya.


Pada masa kini, boleh dikatakan ada yang sanggup melakukan apa juga, termasuk berpura-pura bercinta demi menjadi popular. Perkara ini bukan saja dilakukan oleh Nabila Razali yang juga merupakan salah seorang bekas peserta Akademi Fantasia, khabarnya ada juga pasangan pelakon yang berpura-pura bercinta demi meraih perhatian dan minat Netizen.

Kata orang, publisiti buruk pun, publisiti juga, kan? – beautifulnara.com

April 1st, 2016

Terdapat sesetengah manusia yang gemar mengutuk dan menghina sesuatu yang dianggap buruk atau tidak cantik pada pandangan mereka. Berkenaan hal ini, penyanyi Siti Sarah Raissuddin melalui akaun Instagramnya memberitahu, ia adalah sesuatu yang dihadapinya sejak kecil apabila terdapat individu yang menghina hidungnya dan perkara itu masih berlaku pada hari ini.

Sarah telah muat naik screenshot komen dua orang pengguna Instagram yang mengutuk wajahnya dan bercerita panjang mengenai pengalaman rupa parasnya dikutuk sejak kecil.
 photo 12724676_998618206884262_1004858784_n.jpg

Saya teringin sangat nak tau , sebagai manusia biasa , apakah yg akan anda lakukan sekiranya org megutuk dan meghina pada rupa anda?

Perkara ini berlaku pada saya bukan dari semlam atau dua tiga tahun lalu , perkara ini sudah lama berlaku dalam hidup Saya, saya mula menyedari yg saya tak sama macam org lain seawal saya bersekolah … Alah di panggil hodoh , badak ! Apa lah sangat .. Pada awal tadika ada budak panggil saya “hidung awak macam BABI” saya marah dan pangil die nenek kebayan ..hahahahah lalu budak tu marah dan menagis sebab saya panggil die nenek kebayan .. Ha biasa la budak2 ..

Masuk sekolah rendah sama jugak .. Tapi dah biasa , masuk sekolah menengah ? hampir setiap hari kene ejek HIDUNG HIDUNG HIDUNG , sampai kadg2 mengelak nak naik bas, tunggu dah tak ramai, baru naik bas.. Nasib baik ada kawan @yatie_zul n @azucarmoreena die org cakap , kau ala2 black , pernah terlintas d hati (aku nak pegi buat hidong ) supaya org dah tak boleh cakap lagi.. Tapi pk2 balik ,org tak kan berhenti bercakap, cantik macam mana pon org tetap akan kutuk , bila dah kawin besalin lagi org kutuk gile2 gemok, hidong besa , macam2 lagi ..

ini bahagian cerita saya yg sebenarnya ,banyak lagi tapi panjang sangat kalau saya nak tulis hahahah.. Saya tak penah becakp pon pasal bende ni.. Cuma kadang2 terkesan jugak ? tapi saya akan pk macam ni (AKu ada 3 org anak yg menganggap aku perempuan paling cantik dalam dunia hahahah dan aku ada suami maharajalawak hahahah memang bahagia hidup aku …. ) sekian


 photo 10903269_1714792242137355_1226202523_n.jpg

Sememangnya lumrah terdapat jenis manusia yang tiada sebarang masalah mengutuk atau mengata sesuatu yang nampak buruk di matanya. Tetapi seperti kecantikan, buruk itu juga subjektif jadi apa yang buruk pada mata sesetengah orang tidak semestinya buruk pada mata orang lain.

Sarah sendiri mempunyai seorang suami dan tiga orang anak yang menganggapnya cantik. Itu pun sudah cukup sebenarnya, bukan?

Persediaan batch ke-4..alhamdulillah..mari pm saya utk order..󾬐Eli Homemade Kuah Kacang Dan Pecal󾬐OFFER MASIH BERKUATKUASA⏩4 PEKET untuk 1 POSTAGE⏩SPECIAL PRICE utk pembelian PUKAL

Posted by Eli Homemade Kuah Kacang Dan Pecal on Tuesday, 22 March 2016

September 30th, 2015

Pasti ramai berpendapat entri ini tidak sesuai untuk disiarkan di BeautifulNara kerana ia bukan berkenaan artis, namun sebenarnya ia sedikit terkait dengan seorang artis maka kami menulisnya di sini.

 photo design.jpg

Seorang wanita di Twitter mendakwa membayar sebanyak RM 380 untuk membeli sehelai gaun yang dijahit oleh seorang pereka yang dikatakan berhutang dengan Eina Azman. Bagaimanapun, dia mendedahkan rekaan baju itu terlalu biasa untuk harga yang dibayarnya lalu mendedahkan tentangnya melalui Twitter.

 photo 1.png
 photo 2.png
 photo 3.png
Okay, abaikan tatabahasa Inggerisnya, ini ialah sesuatu yang menarik untuk dibincangkan. Harga RM 380 untuk satu pakaian yang cantik dari seorang pereka yang pernah bekerja untuk selebriti sememangnya murah.

Jadi ada yang menganggap hasil itu sesuai dengan harga yang sudi dibayar oleh wanita yang mengupah tersebut. Namun begitu, untuk berlaku adil, hasil kerjanya sememangnya agak mengecewakan, seolah-olah rekaan yang biasa dilihat dijual di pasar-pasar malam dan boleh dikatakan mahal untuk harga RM 380. Apa pendapat anda?

Lihat gambar yang lebih jelas dengan membaca entri ini sepenuhnya.

Hi! let’s join the Festival of ASEAN Cultural Expressions 2015 on 15-20 October, at NU Sentral, Kuala Lumpur.You will…

Posted by Festival of ASEAN Cultural Expressions 2015 – 15-20 Oct 2015 on Tuesday, 22 September 2015


 photo CQAEMt-UkAATGez.jpg
 photo CQAEOCIU8AAa9U_.jpg