August 30th, 2018

Penyanyi Aishah mengatakan jika tiada jalan lain, dia tidak mempunyai pilihan selain memfailkan saman terhadap Datuk Seri Hasmiza Othman, atau lebih dikenali sebagai Datuk Seri Vida mengenai tajaan kalung berlian didakwa bernilai RM 80,000 yang didapati palsu.

Aishah memberitahu sebegitu kepada Malay Mail, kerana Vida enggan membuat permohonan maaf:

Dah jelas bahawa Vida enggan memohon maaf, jadi pilihan terakhir ialah dengan mengambil tindakan undang-undang.

Saya bukan ingin mulakan pergaduhan tetapi ada kalanya kita perlu mempertahankan kebenaran.

Aishah berkata, dia sebelum ini ingin bertemu hartawan kosmetik itu untuk menyelesaikan isu tersebut, namun menukar fikiran apabila Vida berkata hanya akan menggantikan kalung itu, yang didakwanya barang kemas tulen, dengan matawang kripto keluarannya, Lavida Coin.

Bagi saya, satu-satunya matawang bernilai hanyalah yang dikeluarkan oleh Bank Negara Malaysia.

Keseluruhan artikel dengan membaca entri ini sepenuhnya.

Semalam, Bank Negara Malaysia telah memasukkan matawang kripto Vida dalam senarai amaran pengguna kewangan.

Aishah, atau nama sebenarnya Wan Aishah Wan Ariffin, mendapat perhatian sepanjang minggu ini setelah memuat naik video (dan gambar-gambar) yang membuktikan bahawa kalung berlian tajaan Vida ialah kalung tiruan.

Kalung itu ialah antara hadiah yang diterimanya bersempena kemenangan di Gegar Vaganza 4: antaranya lot tanah banglo, wang tunai RM 100,000 dan percutian ke Eropah Timur.

Aishah berkata, dia mendapati kalung itu tiruan setelah berhasrat menggubah semula rekaan kalung itu di sebuah kedai.

Saya ada pengetahuan mengenai batu permata. Satu karat batu permata asli bernilai RM 1,000 manakala satu karat batu kubik zorkonia sintetik hanya bernilai RM 5.

Malah, batu tersebut memiliki tulisan mengatakan ia kubik zirkonia.

Aishah memberitahu, dia mendapati kalung itu palsu dan tidak bernilai sejak setahun lalu, iaitu selepas memenangi program realiti Astro tersebut.

Namun dia hanya membuat pendedahan mengenainya di media sosial Sabtu lepas setelah gagal menemui jalan penyelesaian dengan Vida (setelah cuba berbincang dengan Vida sebelum ini).

Saya berharap dengan pendedahan ini, akan ada garis panduan yang lebih ketat bagi mengelakkan perkara seperti ini berlaku lagi.

Saya tidak mahu individu dalam industri yang lebih muda dan tidak berpengalaman untuk melalui apa yang telah saya tempuh.

Sumber: Malay Mail

Advertisement
December 19th, 2017

Rancangan Nona yang disiarkan pada petang Ahad di TV3 sudah sinonim di kalangan masyarakat Malaysia. Ia ranjangan berbentuk majalah yang udah bersiaran lebih 30 tahun, dan untuk 2018 bakal menampilkan pelakon cantik manis, Mira Filzah sebagai pengacaranya.

Satu sidang media telah diadakan di Sri Pentas 18 Disember lepas untuk mengumumkan pemilihan Mira Filzah.

Keseluruhan artikel dengan membaca entri ini sepenuhnya.

Bersempena pemilihannya, Mira Filzah menulis di Instagram:
e6d88474-dc8b-45da-a57c-de8c20b891a6
e8992e1d-8ca6-43e0-81ac-f869cfdd2f88

Mira Filzah mengakui pernah hadir ke uji bakat pengacara Nona beberapa tahun lepas, namun hanya terpilih kini setelah bergelar aktres. Mira punya karisma dan pengikut tersendiri, sesuai untuk mengacara rancangan seperti Nona.  Sebelum ini antara selebriti yang pernah mengacara rancangan ini ialah Norjuma Habib, Vanida Imran, Maya Karin, Neelofa, Fara Fauzana dan Fouziah Gous.

Tak sabar menyaksikan kebolehan Mira Filzah mengendalikan rancangan Nona. Selamat maju jaya diucapkan. – beautifulnara.com

Kredit gambar: Instagram Mira Filxah

Advertisement
December 18th, 2017

Sejak berkahwin dengan Ude Wahid, 29, Izreen Azminda Aznam, 32, telah mengeluarkan beberapa kenyataan berhubung pilihannya untuk mengahwini pemuzik Gegar Vaganza itu yang merupakan suami kepada Intan Liana Azman, 32, dan bapa kepada dua anak lelaki berusia 3 tahun dan 11 bulan.

Berikutan kenyataannya, ramai yang mencemuh Izreen dan sejak itu, dia tidak lagi mengeluarkan apa-apa kenyataan dan telah mematikan fungsi komen di akaun Instagramnya. Bagaimanapun, terdapat individu mendakwa bekas peminat Izreen telah mewujudkan satu akaun Instagram khusus untuk membenci Izreen yang dianggap perampas, iaitu akaun Instagram @izreen.azminda_perampas

Keseluruhan artikel dengan membaca entri ini sepenuhnya.

Malam tadi, akaun tersebut telah memuat naik satu gambar menunjukkan foto-foto Izreen dan Ude yang telah dicetak dan disusun pada satu panel. Akaun tersebut mendakwa, ia dikirimkan oleh seorang rakan Izreen yang telah datang ke rumahnya dan mengambil gambar panel itu sebelum mereka berkahwin. Ada antara gambar tersebut ialah gambar romantis Izreen dan Ude dan sebilangan gambar itu menunjukkan Izreen tidak bertudung.

Izreen bagaimanapun berang dengan pendedahan itu dan mendakwa ia satu fitnah. Izreen menulis panjang di akaun Instagramnya:

Sudah lama saya diamkan diri sejak isu mengenai pernikahan saya diperdebatkan. Diam tidak bererti salah dan takut. Cuma memberi ruang untuk kesemua pihak yang terlibat memperbaiki keadaan supaya kembali tenang tanpa membuka aib sesiapa..

Tapi rupanya tidak sama sekali seperti yang disangkakan!! Malah bertambah teruk..!!!!! Dan terkini tersebar pula gambar peribadi saya dirumah bersama suami yang tidak bertudung… Nama pun kat rumah…takkan nak pakai jubah!!! Bukan gambar diluar!!! Dan telah memfitnah gambar itu diambil sebelum kitaorang berkahwin oleh salah seorang kawan yang datang ke rumah saya..tapi yang peliknya..takdak seorang pun lagi kawan saya pernah jejakkan kaki ke rumah tu..? ker ada manusia yang sejenih gigih duplicate kunci semata-mata untuk masok ke rumah itu dengan niat yang tidak baik ketika saya dan suami tidak ada dirumah…

Wow awak sangat hebat…!! Apa yang awak dapat sebenarnya??? Dapat duit???? Dapat kereta? Dapat rumah? Sungguh tidak bermorallllll perbuatan manusia berhati binatang ini..dan untuk Instagran yang menyebarkan gambar ini..tunggu tindakan selanjutnya yang akan dikenakan keaatas anda kerana menjatuhkan maruah saya…dan menyebarkannya di sosial media…!!!!

Sekarang bukan soal “kalau tak salah takkan melenting”!!! Yang buat melenting ni sebab gambar tu gambar peribadi bersama suami!!! Kalo bini no 2 pun dah kenapa kalau nak amik gambar romantik pun!!! Awak yang gigih sendiri cari gambar tu..awak nak letakkan salah kat sini pulak!!! Busuk punya manusia!!

BERDOSA DGN TUHAN..BOLEH GIGIH LAGI SOLAT TAUBAT DAN SEBAGAINYA SELAGI DIBERI PELUANG BERPIJAK DIMUKA BUMI NI!!! DOSA DENGAN MANUSIA..?? MEMBUKA AIB..MENJATUHKAN MARUAH… MEMFITNAH..ATAUPUN MEMBUKA RUANG UNTUAK ORANG RAMAI MENCACI DAN MENGKEJI TERHADAP ORANG TERSEBUT SECARA TERANG TERANGAN DI SOSIAL MEDIA MACAM MANA??!!!…MERANGKAK LA AWAK RAMAI-RAMAI NAK MINTAK AMPUN SELAGI ORANG YANG DIFITNAH TU TAK MEMAAFKAN TERUTAMANYA YANG BERDOSA DENGAN IBU…DENGAN BAPA..ATAUPUN SUAMI..SEKIANNNNN!!!!

Akaun Instagram itu kemudiannya mendakwa gambar tersebut telah dilaporkan oleh pengikutnya menyebabkan ia dipadamkan. Izreen bagaimanpun tidak menerangkan bentuk tindakan lanjut yang bakal diambilnya. – beautifulnara.com

 

Advertisement
December 17th, 2017

Agak lama juga penulis tidak mendengar khabar mengenai penyanyi yang mula mencipta popularitinya hasil muat naik video ke media sosial iaitu Najwa Latif. Melalui akaun Instagramnya, Najwa telah mengongsikan gambar konvokesyennya selaku graduan dalam bidang Pengajaran Bahasa Inggeris sebagai Bahasa Kedua (TESL)  di Universiti Antarabangsa Unitar (UNITAR).

Perkongsian Najwa itu mendapat lebih 22,000 likes di Instagram. Najwa juga dihujani dengan ucapan tahniah dari pengikut-pengikutnya yang menganggap ia sesuatu yang membanggakan buat Najwa.

Najwa yang juga merupakan duta jenama UNITAR sebelum memberitahu bahawa cita-citanya yang sebenar ialah sebagai seorang pendidik dan dalam masa tiga tahun akan datang, dia berhasrat untuk menjadi seorang pensyarah.

Bidang nyanyian hanyalah hobi dan Najwa tidak akan merasa terkilan sekiranya lebih mengutamakan bidang yang diminatinya iaitu pendidikan berbanding kerjaya sebagai seorang penyanyi.

Selamat maju jaya diucapkan buat Najwa semoga berjaya mendidik anak bangsa menjadi insan yang berguna pada agama dan negara serta sukses dalam semua bidang yang diceburi. – beautifulnara.com

 

Advertisement