Written by AbangNara | January 21st, 2015

Ya memang bulu roma Abang Nara meremang apabila mendengar lontaran suara Dayang Nurfaizah menyanyikan lagu Di Pintu Syurga di AJL29 Ahad lalu. Lebih-lebih bila sampai bahagian Dayang menyanyi tanpa iringan muzik. Pergh!!! Memang padu, mantap dan terangkat!!! Penghayatan Dayang pun amat sempurna. Bait-bait lagu tersebut terasa menyentuh jiwa Abang Nara.

dayang nurfaizah

Apabila nama Dayang Nurfaizah diumumkan sebagai pemenang kategori Vokal Terbaik, Abang Nara tak terkejut langsung. Memang sudah dijangka. Lebih-lebih pesaingnya pada malam tersebut iaitu Alyah dan Hafiz menunjukkan prestasi yang agak kurang memberangsangkan. Kemenangan Dayang memang tidak dipertikaikan langsung. Apabila membaca ulasan ketua juri AJL29 iaitu Azmeer, memang melambung pujian yang diberikan. Azmeer menyifatkan persembahan Dayang sebagai ikhlas dan penuh jiwa. Kata Azmeer:-

Vokal Indah Ruhaila juga bagus dan markah Indah tidak jauh beza dengan Dayang tetapi Dayang selain berjaya menyanyikan lagu itu dengan keikhlasan, pada satu bahagian dia berjaya menyanyi tanpa muzik dan ‘pitching’ dia sempurna.

Bukan mudah untuk seseorang itu menyanyi tanpa muzik tetapi Dayang dapat melakukannya dengan baik sekali. Dayang menyanyi antara 18 hingga 21 par tanpa muzik dan free tempo serta dia skor di bahagian itu dengan markah 99.9 peratus.

dayang nurfaizahPergh~~ 99.9% tue dah kira perfect dah tue. Tahniah diucapkan kepada Dayang Nurfaizah kerana berjaya memukau orang ramai dengan persembahannya. Semoga dengan kemenangan ini, rezeki Dayang akan makin mencurah. Apa pun, selain vokal Dayang yang menjadi bualan ramai, kelibat penyanyi tersebut ketika ditemuramah untuk segmen Qu Puteh turut mencuri perhatian. Agak kejam juga sebenarnya kan? Dalam ramai-ramai, Dayang juga yang dipilih. Hehehe. Takper mungkin lepas ini Dayang akan dilantik sebagai duta. Kalau berkesan, memang Abang Nara akan beli satu bakul Qu Puteh. Heheh.

Written by AbangNara | December 16th, 2014

Nampaknya memang sah siri tv paling hebat untuk tahun 2014 ialah Rindu Awak 200%. Sesungguhnya rakyat Malaysia memang telah demam melihat aksi romantik Zul Ariffin dan Ayda Jebat dalam drama ini. Kehebatan lakonan mereka berdua dalam drama tersebut menyebabkan sehingga ke hari ini orang ramai masih lagi bercakap mengenainya. Malah nama Ayda Jebat daripada tidak dikenali terus menjadi popular. Sementara Zul Ariffin terus menjadi lelaki idaman Malaya.

zul ariffin

Abang Nara ada menulis beberapa artikel mengenai Rindu Awak 200% terutamanya tentang Zul Ariffin dan Ayda Jebat. Berikut ialah artikel-artikelnya:-

1. Kaki sado Zul Ariffin jadi bualan ramai
2. Peminat mahu Zul Ariffin dan Ayda Jebat kahwin
3. Gambar kemesraan Zul Ariffin dan Ayda Jebat buat peminat teruja
4. Zul Ariffin akui peluk peminat wanita di Langkawi

ayda jebat zul ariffin

Menariknya di tempat kedua untuk kategori siri tv ini ialah drama Ariana Rose. Menariknya episod akhir drama ini ditayangkan pada bulan Februari 2014. Walaupun ada lebih kurang 10 bulan selepas itu, ternyata drama ini mempunyai pengikut yang amat ramai sehingga berjaya menempatkan diri di tempat kedua. Untuk makluman, episod akhir Ariana Rose telah ditonton oleh 4.5 juta orang sekaligus memecahkan rekod yang ada. Drama ini juga telah melonjakkan nama Keith Foo dan Hisyam Hamid.

hisyam hamid

Berikut ialah senarai penuh siri tv yang paling banyak dicari di Google sepanjang tahun 2014.

1. Rindu Awak 200%
2. Ariana Rose
3. Projek Memikat Suami
4. ?? ?? (Line Walker)
5. Temptation of Wife
6. Aku Isterinya
7. Doctor Stranger
8. Deivamagal
9. Jika Itu Takdirku
10. ?? (Ruse of Engagement)

zul ariffin

Tahniah diucapkan kepada kesemua penerbit siri-siri tv tempatan terutamanya yang berbahasa Melayu. Semoga tahun 2015 akan ada drama yang lebih hit lagi.

Written by AbangNara | February 13th, 2014

Hari ini ialah episod terakhir drama Ariana Rose. Drama ini menjadi kegilaan dan ikutan ramai. Watak Tengku Adam Kamil yang dibawa oleh Keith Foo juga membuatkan nama pelakon ini semakin popular. Walaupun tidak beragama Islam, Keith Foo dilihat berjaya membawakan babak-babak berdoa dan bersembahyang dengan begitu baik sekali.

episod akhir ariana rose

Menariknya Keith Foo bukan sekadar berlakon semata-mata sebaliknya belajar serba sedikit mengenai Islam sepanjang penggambaran drama Ariana Rose ini. Kata Keith Foo:-

Bawa watak sebagai muslim, saya bukan sekadar berlakon. Tapi dalam masa sama saya juga dapat belajar sikit sebanyak tentang agama Islam. Malah sebelum masuk ke set, kalau ada babak berdoa, saya selalu tanyakan kepada pengarah dan kru produksi kenapa saya kena lakukan macam tu, supaya nanti saya tak salah sampaikan mesej.

Saya bersyukur dapat mainkan watak ni. Kalau sekiranya nanti kawan-kawan saya yang bukan beragama Islam ada bertanya tentang apa-apa yang berkaitan dengan Islam, saya boleh tolong jawabkan setakat mana yang saya tahu dan faham. Siapa tahu, kalau lakonan saya juga boleh buka hati orang bukan Islam untuk memeluk Islam

keith

Satu usaha yang bagus dan harus dipuji. Patutlah lakonan Keith Foo nampak begitu menjadi sekali. Manalah tahu kalau kerana lakonan ini, Keith Foo juga terbuka hati untuk belajar sendiri dengan lebih mendalam mengenai Islam. Apa pun, tak sabar rasanya menanti episod akhir Ariana Rose hari ini. Agak-agaknya apakah kesudahan drama yang diadaptasi daripada novel The Wedding Breaker ini? Sama-samalah kita nantikan.

fareeda

P.S: Ingin tampil secantik Mawar, isteri Fizo Omar? Ingin nyata jelita? Rahsia kelihatan menawan dengan tudung terkini dari Fareeda. Jangan bertangguh lagi…layari segera Facebook Fareeda Nyata Jelita sekarang juga.

Written by AbangNara | February 4th, 2014

Nampaknya drama Ariana Rose bukan sahaja melonjakkan nama Keith Foo dan Hisham Hamid, namun tempiasnya juga turut terkena kepada Jonathan Putra yang membawa watak Samuel di dalam drama ini. Mula mencipta nama sebagai pengacara Channel V, kekacakan dan kecomelan Jonathan menjadi igauan ramai wanita lebih-lebih lagi apabila dirinya bercakap Bahasa Melayu dengan pelat.

jonathan putra ariana rose

Untuk makluman, Jonathan dilahirkan pada tahun 1982.  Di dalam drama Ariana Rose, Jonathan membawakan watak Samuel..Menerusi akaun Instagramya, Jonathan kini sedang berusaha keras memperbaiki sebutan Bahasa Melayunya. Satu langkah yang sangat bagus!!!

jonathan putra ariana rose

Semoga tahun 2014 ini kita akan melihat lebih banyak aksi lakonan Jonathan Putra di kaca tv. Apa pendapat anda mengenai pelakon kacak ini? Bagaimana dengan mutu lakonannya di dalam drama Ariana Rose? Lagi beberapa gambar Jonathan Putra dengan membaca artikel ini sepenuhnya.