Written by AbangNara | November 26th, 2014

Pejam celik pejam celik makin membesar 2 orang anak Rita Rudaini hasil perkahwinannya dengan Aidil Zafuan dahulu. Abang Nara memang mengikuti akaun Instagram pelakon jelita ini. Kadangkala tergelak ketawa melihat perkongsian Rita mengenai keletah anak-anaknya. Untuk anda yang tidak tahu, nama anak-anak Rita ialah  Airit Rayyan Rizqin dan Airit Rafqa Arjuna. Masing-masing berusia 5 dan 3 tahun.

anak-anak rita rudaini

Sekali pandang, si abang nampak mengikut iras wajah ayahnya sementara si adik mengikut wajah ibunya. Yang pasti besar nanti confirm kedua-dua akan macho dan kacak. Sekarang ini pun dah terserlah sikit ciri-ciri kehenseman terutama si abang. Si adik masih lagi muka comel. Geram jugak tengok budak 2 orang nie. Kalau jumpa mesti confirm akan Abang Nara cubit.

anak-anak rita rudaini

Semoga Airit Rayyan Rizqin dan Airit Rafqa Arjuna membesar dengan sihat. Apabila dewasa kelak, jangan dilupakan pengorbanan si ibu untuk membesarkan anda berdua. Wajib balas budi semampu yang mungkin. Lagi beberapa gambar aksi sekeluarga ini dengan membaca artikel ini sepenuhnya.

 
Written by AbangNara | October 14th, 2014

Ya masih tidak habis lagi kisah Rita Rudaini dan Aidil Zafuan ini. Selepas Aidil mengeluarkan bukti dirinya seorang ayah yang mithali baru-baru ini, kali ini Rita pula tampil memaklumkan yang dia mempunyai bukti Aidil bermain kayu tiga dengan Zarema sebelum mereka berdua berkahwin. Menurut Rita, sandiwara antara Aidil dan Zarema itu berlaku selepas 6 bulan bekas suaminya keluar rumah.

rita dan aidil

Tambah menarik, Rita turut memaklumkan yang dia menerima mesej ‘jangan gatal’ daripada telefon bekas suaminya itu. Hmmmm. Siapa pula yang menghantar mesej sebegitu kepada Rita? Agak pelik. Kata Rita Rudaini:-

Bayangkan kalau saya dapat mesej dari telefon bimbit suami berbunyi amaran Jangan Gatal, apa yang boleh saya katakan. Saya rasa dia macam tidak terima mesej yang dihantar kerana bila saya membalas mesej dia pula akan senyap.

Keesokannya dia akan mesej bertanyakan soalan yang sama seolah-olah saya tak menjawab soalannya sebelum itu. Saya kurang pasti jika ada orang yang memadamkan mesejnya termasuk menulis SMS berbunyi Jangan Gatal itu.

“Saya pun jadi takut nak balas mesejnya kerana bimbang pula dituduh nak mengacau rumah tangga orang. Bukti jelas di sini, selalunya dia akan balas membahasakan diri awak kepada saya. Tetapi mesej Jangan Gatal itu membahasakan diri dengan I.

Saya memang ada bukti mereka bersandiwara dengan saya selepas enam bulan dia keluar dari rumah. Tapi saya simpan saja bukti itu. Saya pernah tunjuk kepada dia dan dia sendiri tertunduk malu. Saya tak mahu cakap kosong.

rita rudaini

Diharap Rita Rudaini tidak memaparkan bukti tersebut di Instagram sebaliknya menunjukkannya di mahkamah kelak. Kalau tunjuk kat Instagram tak habis-habis cerita. Biarlah mahkamah tentukan. Kalau saling berbalas-balas sampai ke kiamat takkan habis. Tak gitu? Sumber Berita Harian.

[flowplayer id=”29791″]
 

Written by AbangNara | December 6th, 2013

Selama ini Abang Nara terdengar khabar angin yang menyatakan gaji Aidil Zafuan selaku pemain bola sepak JDT mencecah RM30,000. Rupa-rupanya hanya RM10,000 sahaja. Tersasar jauh nampaknya khabar angin tersebut. Patutlah Aidil menganggap tuntutan nafkah RM5,392 sebulan daripada bekas isterinya, Rita Rudaini sebagai tidak munasabah.
rita rudainiDi dalam tuntutannya, Rita Rudaini memohon belanja untuk 18 kotak susu, kos lampin pakai buang dan kos makanan untuk 2 orang anak mereka. Memberitahu tuntutan tersebut sebagai tidak munasabah, Aidil berkata:-

Jumlah kos susu tidak logik kerana anak-anak sudah makan makanan pejal dan permintaan itu di luar perbelanjaan mereka. Kos lampin pakai buang juga saya tidak setuju kerana anak sudah pandai ke tandas terutama yang sulung.

rita dan aidilRita juga turut menuntut kos percutian, alat mainan dan kos sewa rumah sebanyak RM1,500. Selain itu, Rita juga ada memohon kos perubatan sebanyak RM200 setiap bulan. Aidil ternyata tidak bersetuju dengan kesemua tuntutan ini. Terang Aidil:-

Saya percaya kos perubatan tinggi kerana Rita memilih Hospital Prince Court sedang masih banyak pilihan hospital lain yang lebih murah. Saya ada mengirim cek bernilai RM3,000 kepada Rita namun tidak dituntut dan cek dikembali malah Rita enggan menerima bayaran nafkah melalui cek CIMB bertarikh 19 Mac 2012.

rita rudainiSecara jujur, RM5,392 ini memang masuk akal juga sebenarnya lebih-lebih lagi dengan harga susu formula dan lampin pakai buang yang semakin tinggi harganya. Walaupun anak sudah makan pejal, namun susu tetap harus diberikan sekurang-kurangnya 2 kali sehari. Lagipun tuntutan tersebut termasuk bayaran rumah sewa yang bernilai RM1,500. Mungkin Aidil dan Rita boleh berbincang secara baik untuk menetapkan nafkah anak-anak mereka yang tidak membebankan kedua-dua belah pihak.

P.S: Jom dapatkan tudung Fareeda Aisya nie. Pilihan yang pelbagai dan sememangnya berkualiti tinggi. Jom layari FB Fareeda untuk tempahan.

Written by AbangNara | July 12th, 2013

Aduh comelnya anak sulung Rita Rudaini ini. Sekali pandang memang Airit Rayyan Rizqin ini iras muka ibunya. Confirm besar nanti akan hensem. Silap-silap menjadi rebutan ramai di zaman persekolahan nanti. Mana tahu Airit akan membesar jadi seorang pelakon dewasa kelak.
rita rudaini

Sambutan hari jadi ini telah diadakan di Ekids World, Ikano baru-baru ini. Majlis ini dihadiri oleh rakan-rakan terapat Rita Rudaini. Pasti majlis akan bertambah meriah sekiranya si bapa turut menghadirkan diri. Namun nak buat macam mana, inilah dugaan yang harus ditempuh oleh Rita dan anak-anaknya.

rita rudaini

Semoga Airit Rayyan Rizqin akan membesar menjadi anak yang soleh dan mengenang jasa ibunya yang berpenat lelah membesarkannya tanpa ayah di sisi. Lagi 13 keping gambar dengan membaca artikel ini sepenuhnya.