June 18th, 2020

Mengakui simpanan yand ada semakin berkurangan akibat perlaksanaan Perintah Kawalan Pergerakan (PKP), pelakon Amar Baharin meluahkan rasa kesyukuran apabila kerajaan kini sudah membenarkan sebarang aktiviti seni dijalankan semula bermula 10 Jun lalu.

Setelah tiga bulan tidak mempunyai pendapatan,segala aktiviti seni yang dijalankan dikehendaki untuk mengikut operasi standard (SOP) yang ditetapkan kerajaan. Namun begitu, Amar tetap gembira menjalani penggambaran seperti biasa.

View this post on Instagram

bila kau rasa kau dah tak pedulikan dunia luar, buat la apa yg boleh buat kau happy… ???

A post shared by Amar Baharin (@amarbaharin) on

“Alhamdullilah.. Syukur kepada Allah kerana kami diizinkan untuk bekerja semula. Setelah tiga bulan tak bekerja, tidak dinafikan simpanan yang ada semakin berkurangan,”

Ketika ditemui mStar online, Amar memberitahu krew dan rakan sekerja terlibat dalam aktiviti penggambaran perlu lebih berhati-hati ketika waktu bersolek dan makan misalnya kerana melibat penjarakkan sosial. Namun menurutnya, keadaa di lokasi masih sama seperti sebelum ini.

View this post on Instagram

cita-cita Daddy & Mommy nak @aqeefanaqi jd penghafaz Al-Quran ?? Semoga Allah permudahkan amin…

A post shared by Amar Baharin (@amarbaharin) on

 Perkembangan terkini, Amar kini sedang menjalani penggambaran drama 26 episod berjudul Ayat-Ayat Halal terbitan Global Station Sdn. Bhd. Drama tersebut diarahkan oleh pengarah MP Roslin.

Dalam pada itu, dia sempat menjelaskan bahawa akan sentiasa memastikan dirinya bersih sebelum meluangkan masa bersama isteri dan anak-anak selepas pulang bekerja. Berikutan norma baru yang perlu diikuti kini, Amar merasakan lebih selamat dan yakin untuk bersama dengan keluarga.

Amar Baharin yang juga suami kepada aktres Amyra Rosli kini bahagia dengan kehadiran dua cahaya mata, Aqeef Anaqi, 3, dan Ayra Arysssa yang lahir pada 1 Februari lalu

Sumber: mStar Online

June 3rd, 2020

Pelakon cantik, Amyra Rosli dilaporkan mengalami keracunan makanan kronik dan telah mendapatkan rawatan di sebuah pusat perubatan.

Menurut suaminya, Amar Baharin yang juga pelakon, aktres itu mengalami sakit perut yang serius dan muntah-muntah berpanjangan setelah pulang dari rumah keluarga mereka pada isnin yang lalu.

Amar yang bimbang mengenai keadaan Amyra terus membawanya ke hospital berdekatan untuk mendapatkan rawatan. Tambahan dengan kelahiran anak kedua mereka baru-baru ini yang masih lagi menyusu badan, keputusan itu diambil kerana takut akan memberi kesan kepada bayi mereka.

 

 

View this post on Instagram

 

Daripada Abu Sa’id Al Khudri dan Abu Hurairah RA daripada Nabi SAW bersabda: . “Tidaklah seorang Muslim yang ditimpa suatu penyakit dan keletihan, kegusaran dan kesedihan, gangguan dan kesusahan, bahkan duri yang melukainya melainkan Allah SWT akan menghapus kesalahan-kesalahannya.” . (Hadith riwayat al-Bukhari, No : 5641, Muslim, No : 2573, at-Tirmizi, No : 966, Ahmad, No : 7684, 8070, 10714)

A post shared by Amar Baharin (@amarbaharin) on

“Selama satu jam juga Amyra di hospital semalam (Isnin) untuk rawatan. Alhamdullilah, keadaan dia semakin baik tapi sekaran sambung berehat di rumah saja,”

 

 

View this post on Instagram

 

ada ni haaa… tengah layan anak2 kat rumah. Dan layan mak dia suruh pakai baju #pikachu ?. . Thanx @happikiddo_ utk free gift utk adik @ayraaryssa . Tapi abg @aqeefanaqi yg terlebih focus dgn gift baru tu ?

A post shared by Amar Baharin (@amarbaharin) on

Perkembangan Amyra itu turut dikhabarkan di laman instagram milik Amar apabila dia memuat naik foto Amyra yang sedang terlantar sakit di sebuah hospital dengan kapsyen mendoakan kesihatan kembali pulih buat isterinya itu.

Menelusuri ruangan komen, netizen dan juga rakan artis turut mendoakan kesihatan Amyra kembali pulih dan sihat seperti sedia kala.

Sumber: mStar Online

November 13th, 2019

Drama adaptasi novel Cemburu Seorang Perempuan sejak kebelakangan ini mendapat sambutan yang luar biasa daripada penonton. Bukan sahaja jalan ceritanya menarik, tetapi drama tersebut dibintangi barisan pelakon hebat seperti Amar Baharin, Amyra Rosli, Emma Maembong dan ramai lagi.

amar baharin amyra rosli cemburu seorang perempuan

Sudah lama tidak melihat pasangan suami isteri Amar dan Amyra berlakon bersama, rata-rata netizen memuji lakonan mereka berdua sangat ‘real’ dan penuh emosi sehingga memberikan kesan pada penonton.

“Menangis, macam-macam emosi

tengok drama ni”

drama cemburu seorang perempuanlakonan amar baharin amyra rosli dipuji netizendrama cemburu seorang perempuan

Suka pasangan suami isteri berlakon

bersama

drama cemburu seorang perempuandrama cemburu seorang perempuandrama cemburu seorang perempuan

Tidak dinafikan, memang menjadi betul lakonan Amar dan Amyra, paling bagus babak bersentuhan dan bermesra tidak akan dipertikaikan kerana mereka sah suami isteri. Dah tengok belum drama ini? Apa pula pendapat korang?

July 1st, 2019

Jutaan tahniah diucapkan kepada pasangan Amyra Rosli dan Amar Baharin yang tidak lama sahaja lagi bakal menimang cahaya mata kedua.

Berita gembira ini telah disampaikan oleh Amar sendiri menerusi akaun Instagramnya dimana isterinya sedang hamil tiga minggu.

Bersempena dengan ulang tahun kelahiran Amar yang ke 34 semalam, Amyra membuat kejutan istimewa  dengan memaparkan alat ujian kehamilan yang menunjukkan tanda positif. Tentunya, ia hadiah paling bermakna buat Amar.

Sebelum ini, pasangan ini yang mendirikan rumah tangga pada tahun 2016 telah dikurniakan seorang cahaya mata lelaki iaitu Aqeef Anaqi yang kini berusia dua tahun.

Tahniah sekali lagi dan semoga segalanya berjalan lancar buat Amyra untuk kehamilan anak kedua ini. Sama-sama kita doakan.