Written by Irsa | November 8th, 2019

Siapa yang tonton Gegar Vaganza, pasti dah biasa lihat pengacaranya iaitu Nabil dan Jiham Muse yang suka membahan juri tetap rancangan itu iaitu Datuk Ramli MS. Bukan baru sahaja berlaku tetapi memang daripada musim terdahulu lagi mereka memang suka melawak seperti ini. Tok Ram pun kadang-kadang melayan sama!

Pun begitu, isteri Tok Ram sendiri iaitu Datin Alyah menjelaskan bahawa dia tak terasa langsung dengan usikan Nabil dan Jihan yang ditujukan pada suaminya itu.

alyah tak ambil hati walaupun jihan dan nabil selalu usik suaminya datuk ramli ms

Ulas wanita itu lagi, dia langsung tidak menyimpan dendam pada mereka.

Macam musim kali ini baru minggu pertama saya tengok. Selebihnya saya ada kerja. Tapi, saya dapat banyak mesej peribadi (DM) di Instagram. Jadi, dapat tahu dari situ mereka membahan atau mengenakan saya.

Tak pernah berasa geram atau marah pun. Sebab sudah enam tahun kena perkara sama. Macam-macam mereka cakap, tapi saya di rumah okey saja.

Kadang-kadang, saya tanya juga Tok Ram, kenapa nak kena buat macam tu. Dia cakap, benda macam itu jangan ambil hati. Saya sebenarnya malas ambil tahu pun hingga tak tahu nak beri reaksi apa. Mungkin sebab sudah biasa kan.

alyah tak ambil hati walaupun jihan dan nabil selalu usik suaminya datuk ramli ms

Tambah penyanyi berbakat itu lagi, kedua-dua Jihan atau pun Nabil tidak pernah langsung menghantar mesej meminta maaf kerana dia menganggap bahawa mereka sekadar begurau.

Saya kenal Nabil sejak dia dalam Raja Lawak lagi. Kalau diberi peluang balas balik, banyak saya boleh buat. Tapi, itu kerja mereka, jadi saya biar saja.

Saya juga tak ambil hati atau simpan dendam. Cuma orang sekeliling banyak beri tekanan, sedangkan saya okey saja.

Biasalah untuk menghiburkan lagi rancangan itu, nanti hambar pula kan? Tok Ram pun kalau buat video masakan, pasti tag Nabil dan Jihan, kira ‘kamceng’ la tu!

Sumber: Harian Metro

Written by Bella | December 4th, 2018

Tindakan penyanyi Datin Alyah yang didakwa sengaja ingin aibkan suaminya dengan meninggalkan komen berbaur sindiran menimbulkan pelbagai spekulasi termasuklah mengenai status rumah tangganya bersama Datuk Ramli MS.

Adakah mereka mempunyai masalah sehingga Alyah pernah memuat naik kenyataan tidak mahu hidup dalam kepura-puraan lagi.

Tidak mahu isu lebih besar timbul, Alyah menjelaskan niat asal beliau memberikan komen tersebut hanya sekadar gurauan semata-mata. Namun, komen seorang wanita yang membuat tuduhan terhadap dirinya membuatkan Alyah ‘naik hantu’ dan akhirnya tercetus perbalahan.

Sejujurnya, kami memang ada isu sedikit dan komen saya itu asalnya hanya bergurau tetapi bila ada satu komen balas daripada seorang wanita tidak dikenali membuatkan ia jadi berpanjangan dan saya hilang sabar.

Dia tak tahu apa-apa tetapi sibuk nak komen dalam tu. Dia nasihatkan kita, bila kita nasihat dia, dia bising pula. Dia masuk ruangan kita kemudian lemparkan kata-kata hinaan. Saya balas komen dia empat kali sahaja tapi dia terus memanjangkan komen dan berterusan tag nama saya di situ.

Jika diikutkan kata hati, Alyah sudah mahu mengambil tindakan menyaman wanita berkenaan tetapi merasa kasihan saat mengetahui wanita itu sebenarnya seorang ibu tunggal.

Menjawab perihal rumah tangganya, Alyah memberitahu beliau masih lagi bersama Ramli MS cuma enggan lagi bercerita lebih lanjut mengenainya.

Sumber Berita : mStar Online

Written by Bella | November 22nd, 2018

Meninggalkan komen berbaur sindiran di akaun Instagram Datuk Ramli MS sehingga mencetuskan pelbagai spekulasi, penyanyi Datin Alyah tampil menjelaskan beliau tidak mempunyai sebarang niat untuk mengaibkan suaminya itu seperti yang disangka ramai.

Menyifatkan apa yang berlaku adalah perkara paling buruk yang beliau hadapi sepanjang tahun ini, Alyah pada masa yang sama memohon maaf sekiranya beliau ada mengguris hati mana-mana pihak.

Terus-terang Alyah sudah penat untuk menjawab segala persoalan berkaitan rumah tangganya dan menegaskan beliau enggan memberikan sebarang komen mengenainya lagi.

Lumrah melayari bahtera rumah tangga, ada kalanya akan ada ketidaksefahaman antara suami dan isteri. Namun, janganlah biar ia berlarutan. Harapnya Alyah akan kekal sabar dan tabah.

Written by Bella | November 21st, 2018

Tiba-tiba sahaja meninggalkan komen berbaur sindiran di akaun Instagram suaminya, Datuk Ramlis MS, tindakan penyanyi Datin Alyah mencetuskan pelbagai spekulasi mengenai rumah tangganya yang dilihat seakan sedang bergolak.

Baru-baru ini, ada video menyaksikan Nabil Ahmad dan Jihan Muse membuat ucapan hari jadi kepada Tok Ram sambil ‘menyembah’ pengarah muzik tersebut.

Kata Alyah, sambutan hari jadi seperti itu yang digemari suaminya. Kalau adakan bacaan Al-Quran pasti Tok Ram akan ‘panas’ dan cepat sahaja mahu keluar dari rumah.


Bagaimanapun, ada netizen yang tidak setuju dengan kenyataan Alyah itu yang disifatkan membuka aib suaminya sendiri kepada khalayak. Tindakan itu sangat tidak wajar dan beradab. Tidak berdiam diri apabila dikritik, Alyah meminta orang luar tidak perlu hendak masuk campur urusan rumah tangganya.


Dalam pada itu, Alyah juga ada memuat naik luahan bahawa emosinya tidak stabil dan sudah penat untuk pura-pura bahagia dihadapan orang ramai.

Dugaan dalam perkahwinan itu memang ada dan datang dalam pelbagai cara. Namun, perkara seperti ini lebih baik diselesaikan secara peribadi antara suami dan isteri sahaja. Kami harap Alyah kekal tabah dan dapat berbincang dengan baik bersama Tok Ram.