April 21st, 2019

Sejak semalam, kenyataan bekas isteri Pencetus Ummah Abu bahawa bekas suaminya menceraikan dirinya yang sedang mengandung tujuh bulan anak pertama mereka untuk mengahwini seorang janda anak satu menjadi tular.

Ain Afini, melalui status Instagram, memberitahu telah diceraikan oleh suaminya melalui aplikasi WhatsApp pada 13 Mac lepas setelah suaminya curang dan menjalin hubungan dengan seorang pengasas barangan penjagaan kulit berusia 24 tahun dari Kedah, Hana Azraa.

Terbaru, melalui mStar Online, Pencetus Ummah Abu tidak menafikan kenyataan bekas isterinya itu., memberitahu bahawa kenyataan Ain sudah menjawab segala persoalan.

Dia juga mendakwa mempunyai ‘ceritanya sendiri’ mengenai apa yang  telah berlaku.

Memang ada (penjelasan) daripada pihak saya. Saya ada cerita saya sendiri.

Dia juga mendakwa dia enggan memperbesarkan mengenai perceraiannya sedangkan bekas isterinya yang dikahwini pada November tahun lepas sedang mengandung.

Saya tak nak besarkan lagi. Kalau tidak, saya ni samalah dengan bekas isteri saya kan?

Sebelum ini, Ain Afini Latif, 22, telah memuat naik salinan perbualannya di WhatsApp dengan Abu, atau nama penuhnya Muhammad Abu Sufyan Mohd Mokhtar Ruzaidi, 25.

Malah terdapat salinan perbualan yang tersebar di media sosial mengenai rancangan Abu Sufyan untuk bernikah dengan Hana Azraa di Madinah. – beautifulnara.com

April 14th, 2018

Tidak banyak yang diketahui umum mengenai percintaan pelakon kacak Zul Ariffin dan jelitawan Zahirah Macwilson kerana keduanya bersikap low-profile mengenai percintaan mereka.

Kalau sebelum ini, Zahirah seolah-olah mengiyakan bahawa hubungannya dengan Zul telah berakhir, Zul Ariffin bersikap lebih jelas apabila mengakui hubungan itu telah putus. Berita Harian Online melaporkan Zul berkata:

Sudah putus. Gelombang hubungan kami sudah diketahui ramai sejak tahun lalu. Diakui, hubungan kami ada masanya putus dan bersambung semula dalam tempoh berkenaan.

Sebab itu, saya hanya memberi ‘samar bayangan’ jika ada yang bertanya.

Hari ini, saya mahu menegaskan, perhubungan itu sudah berakhir dan tidak mungkin bertaut kembali. Jika masih meneruskan hubungan, bermakna saya menganiayai diri sendiri.

Tiada apa yang mahu disembunyikan lagi.

Keseluruhan artikel dengan membaca entri ini sepenuhnya.

Zul juga menjelaskan apa yang terbuku di hatinya mengenai sikap Zahirah sewaktu Zul berhadapan dengan pemergian ibu tercinta, Robiah Nasir, 5 Disember lalu:

Kecewa, tidak…! Kalau melihat orang ‘berselfie’ dengan gembira kira-kira 20 meter dari jenazah ibu tanpa rasa sensitif, inikah orang yang layak dibuat pasangan hidup?

Itulah perasaan saya ketika melihat Zahirah seronok ‘berselfie’ bersama seorang teman berdekatan jenazah arwah ibu saya ketika dalam masjid.

Ada beberapa saksi melihatnya, termasuk saya yang ketika itu mahu membuka penutup muka untuk mencium arwah ibu buat kali terakhir.

Menyampah memandangnya, tetapi saya masih meneruskan hubungan. Saya tidak kejam dan tetap memaafkannya.

Zul pasrah bahawa hubungan mereka kini tidak boleh dipulihkan walaupun memaafkan Zahirah atas perkara itu:

Saya tentunya mengharapkan ketenangan dan kebahagiaan dalam membina hubungan cinta.

Jika terlalu banyak mengganggu kerja dan menjejaskan kehidupan peribadi, tiada guna untuk terus mempertahankannya. Tiada apa yang perlu saya kenangkan lagi.

Nampaknya tiada jodoh antara pasangan sama cantik sama padan ini. Mungkin ini keputusan yang terbaik buat mereka berdua memandangkan sudah tiada persefahaman lagi. Semoga keduanya bertemu dengan yang lebih baik di masa hadapan dan bertambah maju dalam kerjaya. – beautifulnara.com

November 9th, 2015

Pelakon yang sedang meningkat naik, Zahirah Macwilson, 20, baru-baru ini mendakwa terdapat salah faham yang berlaku dalam dakwaan Zul Ariffin bahawa dia hampir diculik di The Curve. Akibatnya dia dituduh mereka cerita dengan sengaja untuk mengalih perhatian dari gosip mengenai gambar viral dia dan Zul berpegangan tangan secara sembunyi di sebuah premis.


 photo Screen Shot 2015-11-09 at 8.41.00 AM.png
Menurut Zahirah, kejadian itu tidak berlaku di The Curve sebaliknya di luar premis membeli-belah itu. Kepada Melodi TV3, Zahirah menceritakan semula kejadian itu:-

Saya tak tahu apa tujuan orang tu, apa yang dia nak. Tetapi dia ada masuk ke dalam kereta saya. Bukan dalam Curve, benda tu tak jadi kat dalam lot letak kereta. Ia terjadi kat luar (The) Curve. Alhamdulillah, saya okay. Cuma adalah sedikit luka di tangan. Saya cuma tak nak perkara ini menjadi kes khusus.


 photo Screen Shot 2015-11-09 at 8.12.46 AM.png

Keseluruhan artikel dengan membaca gosip ini sepenuhnya.

Festival Teater Selangor 2015 mampu membangkit dan menyemarakkan teater tanah air. Saksikan sepuluh kumpulan teater…

Posted by Jabatan Kebudayaan dan Kesenian Negara on Sunday, 1 November 2015

Ketika ditanya mengapa dia tidak membuat laporan polis, Zahirah memberitahu:-

Sebab saya bukan diculik. Salah faham. Salah komunikasi juga kerana pada masa itu saya sedang trauma. Dan Zul pun dalam keadaan yang terkejut. Dia ada tweet tentang itu, dan ramai anggap perkara itu terjadi di tempat letak kereta.

Saya ada buat laporan pada pengurusan The Curve tetapi saya tidak buat laporan polis kerana saya tidak boleh memperjelaskan bagaimana rupa sebenar orang itu. Saya tak nampak dia kerana hanya lihat dia dari belakang. Dan perkara itu berlaku sekejap saja. Dia lari. Jadi saya sendiri tidak ada maklumat untuk diberitahu kepada polis. Saya hanya memberi amaran saja (kepada orang ramai).

Zahirah ditanya sama ada Zul patut tweet mengenai kejadian itu:-

Saya rasa dia cuma hendak memberi amaran kepada orang ramai, tetapi disebabkan dia dalam keadaan yang terkejut juga, tak boleh nak buat apa-apa. Cuma berlaku salah faham, itu saja.

Semasa saya membuat laporan kepada pengurusan The Curve, mereka sangat bekerjasama dan sangat mengambil berat tentang keselamatan pelanggan. Disebabkan peristiwa itu tidak belaku di (premis) situ mereka ada hak nafikan (ia berlaku). Peristiwa itu tidak dirakam dalam CCTV kerana ia tidak berlaku di situ. Ia cuma salah faham. Ini bukan salah pihak The Curve. Mereka terima laporan saya dan akan lebih berhati-hati selepas ini.

Diminta mengulas mengenai dakwaan bahawa Zahirah mereka cerita hampir diculik kerana ingin mengalihkan perhatian orang ramai dari gosip berpegangan tangan dengan Zul, dia menafikannya.

Saya sendiri masih menjalani penggambaran. Kadangkala dari pagi hingga tengah malam, memang tiada masa untuk mengalihkan perhatian gosip berpegangan tangan itu. Ia tidak masuk akal.


Malah, Zahirah mengakui gambar tersebut ialah gambarnya dan Zul, dan kini mengakui mempunyai perhubungan dengan Zul tetapi menganggap hubungan itu terlalu baru dan perlu berbincang dengan Zul sebelum mengumumkannya kepada orang ramai.

Iyalah. Itu saya. Saya tak menafikan perkara itu. Sah-sah itu saya dengan Zul. Sebelum ini saya ada nafikan kami bercinta tetapi itu hari itu punya cerita. Hari ini lain cerita.

Itu soal peribadi. Kami kena berbincang dulu. Saya kena tunggu Zul. Ia (hubungan dengan Zul Ariffin) masih sangat baru. Tetapi tunggulah respon dia macam mana. Saya sedang fokus pada kerja.

Zahirah mengucapkan terima kasih kepada peminat yang sering menyokongnya dan mendoakan kesembuhannya, namun dia mempunyai mesej untuk para haters.

Mereka ingin berburuk sangka pada saya itu tanggungjawab mereka. Saya tak perlu nak pertahankan diri saya sangat.

Baguslah tu kan. Sekarang kita tunggu apa komen Zul Ariffin mengenai perhubungannya dengan Zahirah. Atau Zul masih mahu mengamalkan pendekatan berdiam diri buat masa ini? Terpulanglah pada dia juga, bukan?

October 8th, 2013

Sebelum ini, penyanyi Hafiz Suip pernah menjalinkan hubungan dengan Adira. Percintaan itu putus di tengah jalan dan keduanya kemudian membawa haluan masing-masing.

Sebelum ini, Hafiz tidak berselindung mengenai hubungannya dengan seorang wanita yang berasal dari Sarawak yang juga kawan yang dikenali sejak sekian lama.

Hari ini melalui Berita Harian, Hafiz mengakui yang hubungan cintanya dengan wanita itu sudah berakhir.

Saya anggap semua ini berbalik kepada takdir. Siapa kami untuk menolak ketentuan-Nya? Memang antara saya dengan dia sudah tiada apa-apa, tetapi saya amat menghormati diri dan keluarganya.

Jadi kurang elok andai saya bercerita lebih lanjut mengenai hubungan kami. Cukuplah kalau saya katakan, hubungan kami sudah berakhir atas sebab peribadi.

Hafiz yang kini berusia 23 tahun berkata selepas ini dia akan lebih menumpukan kepada karier. Hafiz turut melahirkan rasa bangga kerana tercalon untuk merebut anugerah Artis Asia Tenggara Terbaik pada MTV EMA 2013 di Amsterdam, bulan depan. Dia tercalon dalam kategori itu bersama Olivia Ong dari Singapura, Noah dari Indonesia, Sarah Geronimo dari Filipina, Slot Machine dari Thailand dan My Tam dari Vietnam.

Untuk makluman anda, kategori yang sama pada tahun lepas telah mencalonkan Yuna sebagai wakil Malaysia.