October 13th, 2014

Satu nasihat yang cukup bagus dan padu oleh Rita Rudaini buat bekas suaminya, Aidil Zafuan. Baru saja berkongsi beberapa bukti dirinya tidak melupakan tanggungjawab sebagai seorang ayah, Aidil menerima tamparan hebat apabila Rita menggesanya agar hanya menunjukkan kesemua bukti tersebut di mahkamah, bukan di Instagram. Ada betulnya kata Rita itu lebih-lebih kes mereka berdua kini sedang disebut di mahkamah. Mungkin Aidil ada sebabnya tersendiri untuk berkongsi bukti di Instagram. Siapa tahu kan?

rita rudaini

Kata Rita menerusi Berita Harian:-

Lawan saja di mahkamah. Kes kami pun masih dibicarakan di mahkamah. Tak payah nak tunjuk di Instagram dan marah-marah tak tentu fasal. Saya sendiri ada bukti banyak tapi tak pernah ditunjuk di Instagram. Semua bukti saya serahkan ke mahkamah.

Instagram ini bukan boleh buat keputusan siapa betul tanpa salah. Hanya mahkamah yang akan menentukan segala-galanya. Selama ini saya tak pernah cakap dia tak pernah bagi nafkah. Cuma nafkah yang dia bagi selama ini tak mencukupi. Itu saja.

Jika dia bapa yang baik kepada anak saya, tak perlu dia menafikan apa yang kami minta dan tuntut untuk anak. Jika dia anggap RM2,000 itu satu nilai yang besar dan dia sudah boleh lepas tanggung jawab, memang dia silap.

Ada ke bukti di mana-mana mahkamah yang saya ada permohonan cerai daripada. Mahkamah sebelum ini pun sudah buktikan yang terdahulu bahawa saya tak pernah nusyuz. Kalau permohonan cerai daripada dia adalah saya terima.

Kalau mereka di luar sana nak terus mengeji, mengutuk, dan memfitnah silakan. Saya banyak benda lagi nak fikir. Hanya doa senjata saya untuk mereka. Saya sedar ada mereka yang seronok melihat dia benci saya, sampai nak laga-lagakan kami supaya tak boleh berbaik.

rita

Untuk makluman, Rita Rudaini juga telah diugut bunuh menerusi salah satu komen di gambar Instagram yang dikongsi oleh Aidil. Rita telah pun membuat laporan polis mengenai perkara tersebut kerana ia mengancam keselamatan dirinya dan anak-anak. Tak sangka pula boleh sampai ke tahap ini. Diharap keselamatan Rita tidak tergugat. Biasalah orang kat Internet nie cakap je berani. Buatnya tidak jugak. Tak gitu?

[flowplayer id=”29844″]
 

October 13th, 2014

 

Sehebat mana pun seorang lelaki itu, kesabarannya pasti ada had. Akhirnya kerana tidak mampu bersabar dengan apa yang dimaklumkan oleh Rita Rudaini menerusi media, Aidil Zafuan telah tampil menerusi akaun Instagram untuk membidas segala kenyataan bekas isterinya itu. Antara yang ditunjukkan oleh Aidil ialah sms-sms yang dihantar olehnya yang tidak langsung mendapat balasan daripada Rita. Agak sedih juga kerana ia adalah sms mengenai anak-anak mereka.

aidil dan rita

Selain itu, Aidil juga menunjukkan bukti pembayaran nafkah terhadap anak-anaknya untuk bulan ini yang berjumlah RM2,000. Pembayaran tersebut telah dilakukan secara online menerusi Maybank2u terus ke akaun Rita Rudaini. Membaca kata-kata yang ditulis Aidil membuatkan hati Abang Nara sebak juga. Abang Nara faham betapa stressnya Aidil dengan kemelut yang tak sudah-sudah antara dirinya dan Rita.

rita aidil

SMS yang dihantar oleh Aidil

aidil dan rita

bukti pembayaran nafkah

Kemungkinan besar Aidil tampil menunjukkan segala bukti ini adalah kerana kenyataan Rita pada minggu lalu yang mendakwa dirinya tidak pernah meminta cerai daripada pemain bola sepak itu. Menurut Aidil, dakwaan tersebut adalah palsu semata-mata.

aidl

Agaknya sampai bilakah kemelut antara Aidil dan Rita ini akan tamat? Rasanya dah dekat 4,5 tahun dah. Kedua-duanya saling berbalas kenyataan di media sosial dan juga media cetak. Adakah mereka akhirnya akan bertemu kebahagiaan yang dicari? Entahlah. Sama-samalah kita doakan yang terbaik. Yang penting, jangan lupa tanggungjawab masing-masing terhadap anak-anak. Itu adalah perkara yang paling utama.

P.S: Tahap penyamaran yang amat hebat oleh burung hantu

[flowplayer id=”29787″]

August 26th, 2014

Menarik juga Abang Nara membaca luahan hati Rita Rudaini mengenai tuntutan muta’ah RM300,000 yang difailkan terhadap bekas suaminya, Aidil Zafuan. Ada kelogikan dan kewajaran daripada kata-kata yang diluahkan oleh pelakon jelita ini. Tambah menarik, Rita turut membongkar yang dirinya tidak pernah menggunakan duit milik Aidil walau satu sen sejak mereka berkahwin dulu. Hmmmmm.

rita dan adidil

Malah Rita juga turut mempersoalkan mengenai perbelanjaan perkahwinan kedua Aidil dengan Zarema yang pastinya menelan belanja besar. Jika itu boleh dilakukan, apalah sangat tuntuan muta’ah ini. Kata Rita:-

Saya bukan nak duit dia (bekas suami) pun. Sejak berkahwin lagi saya tak pernah ambil duit dia satu sen pun. Malah saya guna duit hasil berlakon untuk belanja sendiri. Dia pun saya belanja dan manjakan dulu.

Tuntutan mutaah ini nak sedarkan pada dia yang jangan ingat boleh layan saya dan anak macam sampah apabila sudah senang dan tak mahu kami lagi. Maruah saya dan anak bukan di bawah tapak kaki dia.

Kalau masa kahwin lain dia boleh habiskan beratus ribu ringgit, kenapa dia tak boleh bayar tuntutan untuk saya sekeluarga. Di dunia ini dia boleh menafikan serta berbohong… tapi di akhirat nanti nak lari mana gamaknya.

rita

Abang Nara enggan menyebelahi mana-mana pihak. Abang Nara yakin pihak mahkamah akan membuat keputusan yang adil. Sama-samalah kita nantikan hari perbicaraan kelak. Semoga pihak yang benar mendapat kemenangan yang diinginkan. Selamat berjaya Abang Nara ucapkan kepada Rita dan Aidil.

June 24th, 2014

Pendedahan yang dilakukan oleh Rita Rudaini mengenai bekas suaminya, Aidil Zafuan baru-baru ini ternyata mengegar dunia hiburan. Mana tidaknya, Rita mendakwa Aidil takut pada isterinya, Zarema Zainal. Pendedahan yang dilakukan Rita kononnya adalah makluman daripada Aidil sendiri yang sekaligus membawa makna, Aidil mengadu kepada bekas isterinya mengenai isterinya sekarang.

aidil dan zarema

Namun hari ini menerusi Berita Harian, Aidil mempersoalankan motif Rita Rudaini membuat pendedahan sebegitu. Kata Aidil:-

Mengapa tiba-tiba Rita membuat pendedahan seperti itu. Apa tujuannya berbuat demikian? Dalam hal ini, hanya saya dan isteri saya tahu perkara sebenar. Jujurnya kami (Aidil dan Zarema) tidak terkesan langsung dengan pendedahan yang dibuat.

rita

Tiada penafian atau pengakuan yang dilakukan oleh Aidil mengenai pendedahan bekas isterinya itu. Satu langkah yang bijak pada pendapat Abang Nara. Hal-hal rumah tangga jangan dijaja kepada orang ramai. Kita sebagai suami isteri patut selesaikan sesama sendiri. Aidil juga mempersoalkan tindakan Rita yang hanya memberi kebenaran untuk dirinya menjenguk anak seminggu sebelum berkahwin.

Pada awalnya saya malas hendak berbalas kenyataan atas nasihat kawan-kawan. Tapi saya perlu bersuara kerana perkara itu membabitkan isteri saya sekarang.

Rita mengadu kepada media kononnya dua minggu sebelum perkahwinan baru saya mahu menjenguk anak dan selepas bernikah langsung menghilang.

Hakikat sebenar saya sudah lama mahu menjenguk anak. Bukan dalam tempoh 2 minggu tapi sebelum itu lagi. Saya ada mesej (Rita) bertanya soal anak dan meminta kebenaran untuk bertemu mereka.

Malangnya tiada sebarang jawapan. Hanya seminggu sebelum saya berkahwin, baru dia membalas mesej dan izinkan saya jenguk mereka.

Persoalannya mengapa lagi seminggu saya nak kahwin baru balas mesej dan beri keizinan? Selepas berkahwin, saya pindah ke Johor Bahru. Kesibukan membuatkan saya tidak sempat melawat mereka.

Namun saya tetap bertanya khabar dan baru-baru ini saya ternampak gambar anak sakit. Itupun kawan yang beritahu selepas terlihat gambar itu di Instagram Rita.

Apabila saya bertanyakan perkara itu, Rita tempelak saya balik. Bukanlah lebih wajar beliau maklumkan kepada saya bahawa anak saya sakit kerana saya adalah bapanya.

Ini tidak, beliau lebih senang muat naik gambar ke Instagram daripada memberitahu saya.

aidil dan rita

Pening kepala. Bila baca kenyataan Aidil, rasa macam Aidil betul. Bila baca kenyataan Rita, rasa macam Rita betul. Kebenarannya? Hanya mereka sahaja yang tahu. Tak apalah. Hal ini, mereka berdua sepatutnya lebih tahu siapa yang benar siapa yang bersalah. Jangan bergaduh sehingga tanggungjawab terhadap anak terus diabaikan sudahlah. Harap cepat-cepat berdamai untuk kebahagiaan semua pihak.