February 14th, 2019

Biarlah dikecam netizen, bekas penyanyi nasyid Suhaimi Saad masih ingin teguh dengan kenyataan beliau mengenai saiz matahari dan bulan yang didakwa hampir sama.

Suhaimi mencetuskan kontroversi lagi apabila mencabar pula angkasawan negara, Datuk Dr Sheikh Muzapkhar Shukor untuk bersumpah dengan nama Allah SWT bahawa bumi itu bulat sfera. Pada masa yang sama, beliau berjanji akan menghentikan kajiannya dan menolong berdakwah kepada golongan ‘flat earth’ yang mempercayai bentuk bumi ini rata.

Bukan itu sahaja, Suhaimi turut meminta netizen juga menunjukkannya di mana langit dunia seperti yang disebutkan dalam surah Al-Mulk.

Rata-rata netizen menganggap Suhaimi terlalu egois untuk menerima segala ilmu sains yang ada dan kini mahu pula menegakkan ideologi beliau yang merapu.

Suhaimi dikenali sebagai antara ibu bapa yang menolak vaksin dan tidak menghantar anak-anaknya ke sekolah. Lebih selesa untuk mengajar sendiri anaknya di rumah sahaja.


99 responses to “Suhaimi Saad Cabar Angkasawan Negara Bersumpah Bahawa Bumi Bulat Sfera”

  1. Anonymous says:

    Yarabiiiiiiiiiii what kind of muslim is heeeeeeeee? Memalukan betul!!!!

    Nak prove that he knows better than Dr. Sheikh, ewwww, rasa hebat sgt tp dasar bodoh sombong. Mmg attention seeker!

  2. Kak perihatin says:

    Attention seekers….suhaimi saad…what happened to you? Cuba check ijazah dia Palsu @ ori.

  3. faraj says:

    Lagi satu Gambar pertama tu ..Bagaimana Tuhan cipta kan keindahan Wajah Angkasawan Negara Dgn Wajah Suhaimai….ibarat langit dgn Bumi..!! tang situ kita tahu kenapa Tuhan cipta Makhluk mcm Suhaimi ni..” Dh lah Hodoh , Bodoh plak.”…kikikiki

  4. faraj says:

    “Berdebat dgn satu org Bodoh, hanya akan membuat org bodohnya jadi dua…!!” saya rasa Syed Muzzafar tak payah layan kot…wakakakaaa

  5. Nabila kuda says:

    Nabila Huda pls educate your fellow artist friend !!!!!!!!!!

Loading...