June 12th, 2018

Sudah setahun lamanya mengikat tali pertunangan bersama, Ezza Yusof, pelakon Remy Ishak bagaimanapun masih belum bersedia untuk berkahwin. Remy berkata beliau mahu memahami pasangannya itu dengan lebih mendalam.

Jujurnya kami berdua belum bersedia melangkah ke alam perkahwinan dan mengambil tempoh bertunang ini untuk betul-betul memahami pasangan. Perancangan asal pun bertunang selama dua tahun jadi masih ada masa. Sekarang pun kami berdua sangat sibuk dengan pelbagai komitmen kerja.

Dalam pada itu, Remy turut akui hubungan mereka pernah dilanda ujian dan dugaan sama seperti pasangan lain yang bertunang. Namun, setiap apa yang berlaku mengajar mereka untuk jadi lebih matang dan salah satu persediaan sebelum hidup berdua sebagai suami isteri.

Macam mana hendak berkahwin kalau masalah dan dugaan yang datang sekarang pun tak boleh diselesaikan? Tempoh bertunang inilah kita belajar dan persiapkan diri dan kami berdua tahu masih belum bersedia untuk melangkah ke alam perkahwinan.

Dugaan bertunang ini memang kuat dan datang dalam macam-macam cara. Apa yang penting, kepercayaan dan kesetiaan antara pasangan itu harus ada. Teruskan bersabar dan semoga cinta di dalam hati Remy dan tunang tersayang akan semakin bertambah.

Sumber Berita : mStar Online


14 responses to “Sudah Setahun Bertunang, Remy Ishak Akui Belum Sedia Kahwin”

  1. Anonymous says:

    Laki yg xpuas nk hidup enjoy.xpuas nk lyn pempuan gedik keliling.kesiann

  2. peace yo says:

    aku dgn ex bertunang selama 3 tahun, konon lelaki nak kukuh kan ekonomi dulu dan blm sedia, tapi lepas 3 tahun pun tetap sama alasan, so the best thing aku minta putus kalau dia sendiri x yakin diri sendiri untuk jadi suami, lepas putus 3 bulan aku ada berkenalan dgn seorg lelaki, berkenalan selama 3 bulan terus nikah wpun dia masih itu gaji x seberapa tapi dgn keyakinan diri dan dgn hadith ini “utamakan Allah dulu pasti Allah akan membantu, so dia masuk meminang dan kami terus nikah 1 bulan selepas meminang. Alhamduillah, bahagia sampai skg, wpun dah lepas nikah baru tahu perangai dia, yg terlalu pendiam, tapi aku give and take, as dia pendiam aku harus jadi becok sikit so x lah sunyi rumah tangga

  3. ana says:

    jgn la kapel dgn bangla mmg dorg ni psl komitmen slow giler .. kesian la si perempuan asik kna jd penunggu je ..mkin lme mkin tua. laki yg baik akn segera mbawa psgn ke alam pernikahan :)

  4. mamy fa says:

    jangan tunggu lama2 nanti dia sambar org… (lagu):-)

  5. benci bangla says:

    kawin ke tak, ada aku kesah ke? Bangla oi dah tua nak mampus, masih tak sedia lg ko perasan ko tu muda dan terlajak laris ke? jadi la cam si Hans satu geng kuakuakua!

Loading...