“Status MySJ Tak Bertukar Kuning” – KJ Umum ‘Casual Contact’ Hanya Akan Dapat Notifikasi

COVID-19

“Status MySJ Tak Bertukar Kuning” – KJ Umum ‘Casual Contact’ Hanya Akan Dapat Notifikasi

Tidak dinafikan aplikasi MySejahtera sering mudah untuk bertukar-tukar status, lebih-lebih lagi apabila kita terdedah dengan risiko kasual kontak walaupun kita tidak mengetahui dari mana asalnya.

Susulan itu, Menteri Kesihatan Khairy Jamaluddin membuat pengumuman di akaun Twitter rasminya bahawa bermula hari ini status risiko kasual kontak tidak akan lagi bertukar kepada kuning.

Advertisement

Sebaliknya, orang ramai hanya akan menerima notifikasi sebagai pemberitahuan tentang kasual kontak jika dikesan dengan kes positif Covid-19 dan hanya perlu mengasingkan diri serta melakukan ujian kendiri sekiranya bergejala.

kj

Sebelum ini apabila MySJ Trace/Check-in mengesan anda sebagai Kontak Kasual kes +ve, status di MySj akan bertukar kepada Kontak Kasual (kuning). Kini tiada lagi perubahan status.

Meninjau di ruangan balas ciapan tersebut, orang ramai berasa lega dengan perubahan tersebut yang disifatkan sebagai satu penambahbaikan yang dapat menghilangkan kerisauan mereka tentang kasual kontak yang tidak tahu dari mana datangnya.

“Nasib baik, kalau tak, tak pasal-pasal anxiety kejap-kejap tukar jadi kuning,” tulis seorang netizen.

“Macam ni lebih baik, saya dah alami dua kali dah benda ni, tak tahu dari mana dan bila, terima kasih YB,” tulis seorang lagi pengguna Twitter.

Selain itu, kami kongsikan artikel trending yang lain pada pautan di bawah.

Kit ujian
9 bulan lalu

"Beli Kit Ujian COVID Dah Beratus Sebulan.." - Rakyat Merungut Kos Hidup Semakin Meningkat, Gesa Jual Lebih Murah

Ikuti Facebook, Twitter, Instagram, Telegram dan TikTok BeautifulNara untuk dapatkan pelbagai kandungan menarik.

SUMBER : Twitter KJ

Komen

PERHATIAN: Pihak BeautifulNara tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak BeautifulNara juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri.

Comments are closed.

Loading...