Siaran Lagu Despacito Ditarik Balik, RTM Henti Siar Di Semua Saluran Radio & TV.

Trending

Siaran Lagu Despacito Ditarik Balik, RTM Henti Siar Di Semua Saluran Radio & TV.

Radio Televisyen Malaysia (RTM) telah memberhentikan serta merta siaran lagu hit Despacito di semua stesen radio dan saluran televisyen miliknya.

Advertisement

Menteri Komunikasi dan Multimedia, Datuk Seri Salleh Said Keruak berkata, lagu itu dinilai semula oleh panel penilai RTM selepas menerima aduan awam dan mengambil keputusan untuk menarik balik kelulusan.

“Sehubungan dengan itu, RTM memberhentikan siaran lagu tersebut di semua stesen radio dan TV RTM berkuat kuasa serta-merta,” katanya.

Sebelum ini terdapat pihak yang meminta agar penyiaran lagu itu dihentikan kerana liriknya berunsur lucah.

Lagu Despacito yang menampilkan penyanyi Luis Fonsi, Daddy Yankee bersama Justin Bieber itu kini memegang tempat teratas dalam carta Hot 100 Billboard.com selepas 26 minggu berada dalam carta tersebut.

Menurut Ok.co.uk, Despacito bermakna slowly (perlahan) dan lirik lagunya menceritakan tentang bersenggama secara perlahan.

Sumber : BernamaOk.co.uk

Ikuti Facebook, Twitter, Instagram, Telegram dan TikTok BeautifulNara untuk dapatkan pelbagai kandungan menarik.

Komen

PERHATIAN: Pihak BeautifulNara tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak BeautifulNara juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri.

Comments are closed.

Loading...