Beautifulnara – Gosip Artis Malaysia Terkini

Hiburan

“Siapa Nak Tengok Saya Dekat Kubur?” Fauziah Nawi Rayu Rakyat Dapatkan Vaksin Gara-Gara Ramai Tak Hadir

Fauziah Nawi

Seniwati Fauziah Nawi ketika dalam sebuah program temu bual bersama Astro Awani pada Sabtu lalu merayu agar mereka yang dijadualkan untuk menerima vaksin untuk hadir ke program vaksinasi itu.

Kes harian COVID-19 yang semakin meningkat dari hari ke hari ternyata menimbulkan kegusaran di hati dan tidak terkecuali buat pelakon senior ini.

Advertisement
View this post on Instagram

A post shared by Fauziah Nawi (@fauziahnawi)

Ujar pelakon drama Pondok Buruk ini lagi, dia berasa kecewa dan marah di atas sikap penting diri sesetengah pihak yang tidak patuh prosedur operasi standard (SOP) dan tidak mahu menerima vaksin.

“Sesiapa yang 18 tahun ke atas tolonglah pergi ambil (vaksin) termasuk mereka yang sudah dapat tarikh temu janji, pergilah,” rayu Fauziah ketika program tersebut berlangsung.

Dia juga dalam pada itu kecewa dengan ketidak hadiran rakyat Perak dalam program vaksinasi yang ditetapkan buat mereka.

View this post on Instagram

A post shared by Fauziah Nawi (@fauziahnawi)

Namun begitu, Fauziah juga tidak menolah kemungkinan segelintir individu yang tidak hadir untuk proses tersebut itu mempunyai sebab tersendiri seperti tidak mempunyai pengangkutan, tidak cakna tarikh temu janji atau tiada wang untuk hadir ke pusat pemberian vaksin.

“Saya pun kalau tak ada orang tolong dafta, saya pun tak reti sebab saya ni buta IT..saya ni sudah 68 tahun. Makcik, pakcik yang lain (tidak hadir vaksin) itu pun mungkin ada masalah yang sama. Anak-anak mungkin tak ada atau tidak tolong, tinggal jauh. Nak buat macam mana?”

Fauziah juga ada memberi cadangan kepada Kementerian Kesihatan untuk hadir menjenguk warga emas di kampung serta pemberian vaksin di dewan orang ramai yang terletak di kawasan desa.

View this post on Instagram

A post shared by Fauziah Nawi (@fauziahnawi)

Sangat bimbang dan gusar dengan penularan wabak pandemik itu, pelakon veteran itu turut memohon doa kepada Yang Maha Esa agar beliau dijauhi daripada COVID-19 tersebut.

“Ya Allah ya tuhanku, kalau Kau nak cabut nyawa aku, janganlah musim COVID-19 ini, bukan apa, takut tengok. Siapa nak tengok saya dekat kubur? Tengok saya buat kali terakhir..adik beradik tak boleh tengok. Kalau meninggal disebabkan COVID, tayamum sahaja, tak dimandikan, tayamum sahaja, berbungkus sahaja la..” katanya dalam nada sebak.

PERHATIAN: Pihak BeautifulNara tidak akan bertanggungjawap langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak BeautifulNara juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawap anda sendiri.

2 Comments

  1. Anonymous

    May 30, 2021 at 12:40 pm

    bagi tau si nurul yg mengagungkan indon itu
    suruh dia panggil yg tidak datang itu cepat2.
    nak buka di kd2? siapa monitor? retis?
    nanti boleh beli vaksin dan jual harga tinggi2. kan nurul

  2. Anonymous

    May 30, 2021 at 11:41 am

    It’s so sad that those elders might not have anyone to help them to register, assist them to get to the vaccination centre or even checking up on them. Where are their children? Are they saying that they don’t have any internet access, phone or literally anything to help their parent to register? Why can’t they check up on their parent via phone daily to ask about them or perhaps arrange someone to assist their parent since they are not around? If those elders have no one, where’s the welfare association or ministry or perhaps their neighbours? Shouldn’t the elders should be part of their responsibility???? Please stop all the excuses… People is so selfish for not only for not taking a vaccine, but also irresponsible for not helping elders or any handicap people around them.

Tinggalkan Komen Anda Di Sini

Loading...
To Top