Written by Bella | October 1st, 2019

Penampilan pelakon Sharifah Sakinah sering dikritik terlalu seksi dan terdedah. Namun, dia sedikit pun tidak ambil pusing dengan kecaman netizen. Biarlah apa orang hendak kata asalkan dirinya tidak hipokrit dan selesa dengan imejnya itu.

sharifah sakinah muftiTerbaru, Sakinah memuat naik kata-kata pesanan seorang mufti iaitu Mufti Ismail Menk mengenai soal pemakaian dan sikap menghukum netizen terhadap orang lain.

Menurut Mufti berkenaan, kita tidak seharusnya menilai seorang wanita menerusi cara pemakaian. Kemungkinan besar dia mempunyai hati yang lebih baik serta mulia daripada mereka yang berkata-kata itu.

sharifah sakinah

Terdahulu, Sakinah menerusi satu kenyataan meminta agar netizen berhenti mengajar wanita bagaimana cara untuk berpakaian. Biarlah seseorang wanita itu bebas menggayakan apa sahaja yang mereka mahu.

Sumber Berita : Media Hiburan

24 responses to Sharifah Sakinah Petik Kata-Kata Mufti Dalam Soal Berpakaian

  1. hihi says:

    pokcik n mokcik bawang nih maner cepat lorh komen nak baca nih ahhhhhh..tak kan tak bangun lagih

  2. Anonymous says:

    manusia akhir zaman. tak ambil iktibar ke dgn tanda2 kiamat kecil? Kalau dah tak nak tutup aurat tu senyap2 jelah jgn nak bagi statement mcm ko betul sgt. Ni bercakap seolah nak mencabar kuasa Allah.

  3. Anonymous says:

    gigih mencari “kata-kata itu”..

    tak mahu mengalah…

  4. Anonymous says:

    Kau telanjang pun kami tak kisah …. dah retis mcm tu lah gayanya…. jgn kita ikut2 gaya mereka hanya diam saja boikot semua rcgn dia mcm kita buat dgn izreen, wahidah, fatiha dan sewaktu dgnnya

  5. TohPakHang says:

    Hek eleh!! Kata2 mufti dia pakai, kata2 Tuhan & RasulNya dia campak masuk longkang.. Munafik Terlaknak mmg macam tu..

  6. syaitoonnnn says:

    kalau blawan dgn org buta hati buta akal buta sgala2nya..ko x kan pnh menang..dia je betol..bg la hadith ape ke..ayat ape ke..takdee..dia je jgk yg menang…kalau dia telanjang sekalipon, dia xslh..yg salahnye org2 yg mngutuk dia telanjang tu…bila hati dah hitam..bila otak dah bodoh..bila dah kebal api neraka.

  7. Anonymous says:

    tu sbb aku ckp..kt atas tu…”gigih mencari kata-kata itu”..x mahu mengalah.

  8. XYZ says:

    “Tak semua perempuan bertudung itu baik, Tapi perempuan baik itu semestinya dia bertudung”

    1)Tudung + Akhlak Buruk
    2)Tudung + Akhlak Baik
    3)Tak bertudung + Akhlak Buruk
    4)Tak bertudung + Akhlak Baik

    Mana satu yang terbaik? Nilai sendiri

  9. Anonymous says:

    pak pandir moden… kalau kau nak carik kata2 nak halalkan semua perbuatan buruk kau memang kau akan jumpa with the right keywords je. kenapa nak pilih2 pulak kata2 mufti yang mana kena dengan cara hidup kau? tak mau carik ke kata2 hikmat betapa panasnya api neraka. kau dengan fazura yang sokong kau sama je bimbo

  10. Anonymous says:

    Tkde stu pun hadis or kata2 mufti yg mbenarkn wanita Islam mdedahkan auratnya jika dia selesa dgn pakaian itu. Bgitu juga ia tidak mhalalkn kamu dedahkn aurat sekalipun hati kamu sjernih air. Ada faham? Hukum tetap hukum.

  11. Anonymous says:

    sakinah nih memang dh tau freehair… yg bertudung dah hajah mcm lopak pun masih tak pakai tak senonoh nmpk kaki tetek tersembul.. pakai tudung stail sister gereja pun mek2 kelate backup jilat habis..

    nk attack sakinah nih.. baik attack lofake tuh yg dh hajah lah Bang Nara oiii.. xmalu ker

  12. Anonymous says:

    Eh ko sape nk shut peoples mouth from talking? So yg bertudung berpurdah jek la ada hak nk berckp? Helloooo… kalau u tak byr peoples bill kau tak perlu nk bising ekk.

  13. Anonymous says:

    kau ni pun tak habis2 nak attack lopa.. memang kau ni jenis busuk punya orang..

  14. Anonymous says:

    So true. She also might has heart as black as coal. If you love Allah, please Him. He command not ask… He demand not ask…No negotiation for all His servants to obey Him. Why do you not obey? Are you too proud, Sharifah Sakinah? Apa punya manusia, mengaku Islam tapi tak menunjukkan ciri orang Islam. Tak payah nak putar belit nak tegakkan yang kau salah. Memang kita semua pendosa tapi manusia improve diri supaya tidak membuat dosa. Kita ni hamba Allah je, tak payah nak sombong sangat boleh tak?

  15. Sukahatikau says:

    Kau pakai ckp mufti dari ckp Allah kan… Allah suruh tutup aurat sebaik2nya.. Kau kira hati kau je baik.. Jadi tak salah la kalau kau telanjang je jalan sana sini, sumbat laki kau, adik beradik lelaki kau dan ayah kau dalam neraka sebabkan pakaian kau tu.. Owh lupa pulak kan hati kau suci dan tk de sapa nampak hati kau yg suci sbb tertutup dgn aurat kau yg terdedah tu.. Bila kau cakap mcm ni, dengan mufti tu sekali kau sumbat dalam neraka, kau tau tak… Sebab nanti kat mahsyar kau akan selamatkan diri kau dgn bg tau tuhan yg mufti tu cakap mcm tu…
    Makin jahanam lah manusia alhir zaman skrg ni.. Artis2 mcm kau ni lah yg merosakkan yg lain

  16. Anonymous says:

    terima kasig

  17. Bukan Mufti says:

    Betul la Mufti Menk tu cakap mcm tu.. tapi apa yang dia cakap tu utk mereka2 yang mengata org yang tak tutup aurat.. bukan utk orang yang tak tutup aurat tu… nak quote kata2 mufti pun kena la tau apa tujuan mufti cakap mcm tu….

  18. Anonymous says:

    Maaf nk betulkan..bkn bertudung..tp lebih kpd menutup aurat..kalau bertudung tp baju sendat pn berdosa jgk kn..tudung sengkat pn berdosa jgk..

  19. Anonymous says:

    lofake bertudung pun tak tutup aurat betul2…. tunjuk peha & tunjuk nenen tersembul baju sendat senantiasa… acaner tuh….

    Nara berani ker nak up geng kelate sendiri pakaian camne… euuww!!!

  20. Oppa Korea says:

    Moga kita semua diberikan nikmat iman dan islam dan diberi petunjuk ke jalan yang lurus.

  21. Anonymous says:

    Baca statement dia..jgn mudah judge orang drpd Cara dia berpakaian..Aku Rasa dia ni solat 5 waktu x tinggal ni…bagus dia ni….

  22. Anonymous says:

    missfake pun gigih like dan sokong 100 peratus. bajet hati dia baik la tu.. kahkahkah

  23. Anonymous says:

    kdg2 kita cakap pun sedap mulut.membuatkan org lain rasa lagi tanak buat baik.honestly aku lg suka dgr ustaz2 dr oversea.how they speak very intelligent.sangat lemah lembut & sopan santun. lagi rasa nak dekatkan diri dgn tuhan & dgr cakap dia. ini tak, perli tu dah biasa.cakap pun alahai macam awak kt atas ni lah. bukan mencabar kuasa Allah dia pun dah besar tentunya tidak begitu. cumanya slow2 lah.kalau rasa tak suka jgn follow jgn tengok.tipulah kalau kata nak menegur.kalau camtu dduk tepi jalan sapa awak nampak seksi p tegoq. haa baru betul.

Tinggalkan Komen Anda Di Sini