Setahun Berdepan Tuduhan Kes Cabul, Dai Syed Akui Alami Tekanan Perasaan

Hiburan

Setahun Berdepan Tuduhan Kes Cabul, Dai Syed Akui Alami Tekanan Perasaan

Pendakwah bebas, Da’i Syed akui mengalami tekanan perasaan selepas setahun berdepan tuduhan mencabul seorang penuntut kolej swasta dan melakukan aktiviti seks luar tabii.

1 year lalu

"Kami Semua Merinduimu Iqmal Yang Dahulu," Susulan Tuduhan Rogol, Ayah Dai Syed Buka Mulut

Advertisement

Syed atau nama sebenarnya Syed Shah Iqmal Syed Mohammad Shaiful meluahkan rasa syukur masalah mental dan kemurungan yang dialami selepas berhadapan tuduhan dapat dikawal dengan baik.

Menurut Syed yang juga seorang penyanyi, dia banyak menghabiskan masa bersama keluarga untuk memastikan kesihatan mentalnya berada dalam keadaan baik.

Advertisement

Kadang-kadang ada juga terasa ‘down‘, nak cakap depression itu, ada juga. Ada juga tekanan perasaan… manusia kan.

Syed turut meluahkan rasa syukur ada orang yang memberi semangat dan mendoakan dia kerana atas doa mereka, dia menjadi fokus pada kerja.

Penyanyi lagu Ya Habib itu berkata dia sudah melakukan persediaan dari segi mental fizikal untuk dibicarakan di mahkamah pada Februari tahun hadapan.

Selama setahun, mendebarkan… sebab aura mahkamah memang dasyat la. Siapa yang pernah masuk mahkamah memang akan rasa takut dan berdebar.

Terdahulu, Syed, 27, mengaku tidak bersalah di dua mahkamah berasingan atas pertuduhan melakukan seks oral, mencabul, dan merogol dua wanita pada September dan Oktober dua tahun lalu.

Ikuti Facebook, Twitter, Instagram, Telegram dan TikTok BeautifulNara untuk dapatkan pelbagai kandungan menarik.

SUMBER : Mstar

Komen

PERHATIAN: Pihak BeautifulNara tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak BeautifulNara juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri.

3 Comments

  1. Anonymous

    November 13, 2021 at 8:32 pm

    Ye betul play victim betul die ni. Kat mesir dulu aku 1 batch ngan die tau sngt perangai die. Tp family die org soleh cume ak pelik dhn die ni.

  2. brunes

    November 13, 2021 at 8:58 am

    geli lah aku dengan so called dai ni.. sorry aku tak makan pun kau acah victim. i stand with the ladies that you have abused!!

  3. Anonymous

    November 12, 2021 at 11:20 pm

    Hang taula nasib hang lepaih ni…….penyamun punya da’i………

Tinggalkan Komen Anda Di Sini

Loading...