Seorang Bayi Perempuan Dilahirkan Hasil Pembekuan ‘Embryo’ 24 Tahun Yang Lalu

Trending

Seorang Bayi Perempuan Dilahirkan Hasil Pembekuan ‘Embryo’ 24 Tahun Yang Lalu

Tina Gibson, dari Tennessee timur, telah melahirkan seorang bayi  perempuan bernama Emma Gibson pada bulan November ketika dia berusia 25 tahun.

Emma membesar hasil dari embrio yang pada awalnya dibekukan pada 14 Oktober 1992. Embrio itu dipindahkan ke uterus ibunya oleh Pusat Sumbangan Embrio Nasional.

Advertisement
Bayi Perempuan Ini Lahir Hasil Pembekuan Embryo 24 tahun Yang Lalu

Benjamin dan Tina Gibson bersama anak mereka Emma Gibson

Ms Gibson memberitahu kepada NBC News: ‘Jika bayi itu dilahirkan ketika ia sepatutnya dilahirkan, kami boleh menjadi kawan baik.’

‘Kami begitu bersyukur dan merasa dirahmati. Beliau adalah hadiah Krismas yang berharga pernah kami dapat. Kami sangat bersyukur.

Pusat Penyumbang Embrio Kebangsaan, pertubuhan agama, menggesa orang ramai untuk menderma embrio kepada pasangan lain yang tidak dapat hamil.

Emma Wren Gibson dilahirkan pada November 25, 2017 di Knoxwville, Tennessee

Embrio ini hanya disumbangkan kepada lelaki dan wanita, yang telah berkahwin selama sekurang-kurangnya tiga tahun. Seperti kes Ms Gibson mencatat rekod hasil pendermaan embrio paling lama dibekukan.

Dr Jeffery Keenan, dari NEDC, memberitahu NBC:

‘Kami mempunyai perpustakaan perubatan kami, yang sangat bagus untuk melakukan kajian.

‘Tetapi ia agak baik kerana embrio ini dikandung hanya setahun atau lebih sebelum ibu itu.

Ikuti Facebook, Twitter, Instagram, Telegram dan TikTok BeautifulNara untuk dapatkan pelbagai kandungan menarik.

Komen

PERHATIAN: Pihak BeautifulNara tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak BeautifulNara juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri.

Comments are closed.

Loading...