October 24th, 2012

Pada 21 Oktober 2012 yang lalu, Abby Abadi telah memberikan ceramah di dalam program Bicara Hijrah Selebriti (Bersama Abby Abadi). Agak menarik intipati ceramah yang disampaikan. Selepas penghijrahannya, Abby melihat betapa dunia hiburan langsung tidak mengikuti syariat Islam.

abby abadi

Antara kata-kata yang dikeluarkan oleh Abby ketika ceramahnya ialah:-

Bilamana saya sudah berada didalam keadaan sekarang ini, apa yang saya lihat terhadap rakan-rakan saya (pelakon) buat sekarang ini memang langsung tidak mengikut Syariat Islam. Jadi situasi industri hiburan yang macam ni memang sangat menakutkan saya. Maknanya sebagai contoh tak kira la dia tu isteri ataupun suami orang ke main belasah je sesuka hati kelakuannya semata-mata mahu mengikut skrip. Bila saya tengok macam ni memang tak ikut undang-undang islam dah

abby abadi
Memang benar kata Abby Abadi itu. Kita pun boleh tengok apa yang sedang terjadi di dalam drama dan filem Malaysia. Kadang-kadang tak logik dek akal babak-babak yang dibuat. Apa pun Abang Nara terharu mendengar kata-kata Abby Abadi di bawah ini:-

Saya rasa macam dah jadi satu tanggunjawab yang besar bagi diri saya untuk menyedarkan rakan-rakan artis. Risau juga saya, sempat ke saya nak selamatkan rakan-rakan saya ini sebelum kiamat?

Kalau niat Abby memang tulus ikhlas, pasti akan dipermudahkan untuk membantu rakan-rakan lain. Perlahan-lahan cubalah buat perubahan. Pasti ada yang menerima kelak. Kepada Abby, semoga terus tabah menjalankan dakwah di dalam dunia hiburan. Sumber BuahMulut.

P.S: Seni ukiran di tengkorak


213 responses to “Sempat Ke Saya Nak Selamatkan Rakan-Rakan Sebelum Kiamat? – Abby Abadi”

  1. Anonymous says:

    salam…

    sya rasa kak abby kena belajar dgn ustazah bahyah bru ok…

  2. salam…niat kak abby tu betul….tp..sblm nk nasihat org tu perbetulkan dri dahulu sbetul2 nyer…yang boleh..belajar dgn orang lain..dan sebelum nk tegur org tu mcm mne tnyer org yg berpengalaman dahulu..jangan main tembak je ok…kiter tegur secara elok bukan geram nak marah dan menyakitkan hati org…ad cara nyer teguran tu….cara kak abby nasihat cara tu xkena…sbb kak abby baru je brubah…ok..niat baik tu bagus ler….ape2 pn sblm bertindak bertanye n nasihat rakan2 artis yang lain tu….belajar dgn yang berpengalaman dahulu……

Loading...