“Selama Ini, Saya Rahsiakan Penyakit Ini..” – Scha Elinnea Alami Gangguan Mental Kronik

Hiburan

“Selama Ini, Saya Rahsiakan Penyakit Ini..” – Scha Elinnea Alami Gangguan Mental Kronik

Pelakon Scha Elinnea mendedahkan dia perlu membuat janji temu dengan pakar psikiatri setiap minggu dan telah menjadi rutin buat dirinya. Pengakuan tersebut telah dibuatnya melalui InstaStory yang turut mengejutkan peminat.

Scha Elinnea
2 bulan lalu

"Saya Lebih Selesa Begini.." Scha Elinnea Nafi 'Jaja' Diri Dengan Berpakaian Seksi

Advertisement

Scha atau nama sebenar, Nur Azleen Natasha Mohamed Mubeen akui dia mengalami gangguan mental kronik yang memaksanya mendapatkan bantuan pakar sakit jiwa.

Scha Eliannea

Pelakon drama SiTiktok itu mengesahkan masalah dialami berpunca kemurungan teruk sejak Jun lalu. Scha turut berkata dia akan memastikan janji temu dengan doktor setiap minggu dipenuhi.

Selama ini, keadaan dianggap terkawal. Hanya kebelakangan ini menjadi agak teruk… Hendak tidur pun sukar.

Scha, 22, menjelaskan bahawa dia sudah lama berdepan situasi ini. Mungkin ditambah dengan situasi semasa pandemik COVID-19 membuatkan dirinya banyak berfikir bukan-bukan.

Sebagai langkah berjaga-jaga, teman baiknya datang menemani di rumah kerana  jika dia duduk sendirian, perasaan itu akan menjadi-jadi sehingga boleh menangis sendirian.

Selama ini, saya tinggal sendirian. Dengan situasi sekarang, saya perlu ditemani kawan. Saya juga kena makan ubat yang disarankan doktor setiap hari.

Advertisement

Gadis kelahiran Kelantan itu mengaku mengambil ubat penenang jika ada komitmen kerja termasuk penggambaran drama. Scha turut cuba untuk tampil kuat, walaupun hakikatnya berperang dengan sakit dalaman itu.

Jangan lupa ‘Like’ dan ‘Follow’ FacebookTwitterInstagramTelegram dan TikTok BeautifulNara untuk dapatkan pelbagai kandungan menarik.

Ikuti Facebook, Twitter, Instagram, Telegram dan TikTok BeautifulNara untuk dapatkan pelbagai kandungan menarik.

Komen

PERHATIAN: Pihak BeautifulNara tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak BeautifulNara juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri.

2 Comments

  1. Anonymous

    October 22, 2021 at 1:37 pm

    p laa tnjung rmbutan.. abih creta.. x payah duk bgtau kata hng mental..

  2. Anonymous

    October 22, 2021 at 12:28 pm

    supaya orang tutup.mulut dia suka telanjang.
    betullah itu ada masalah mental tengok cara dia bercakap macam sajat, kak KM, lopak, oajura kimk, ude, izreen, ramai lagi lah retis2 pura2 sakit mental

Tinggalkan Komen Anda Di Sini

Loading...