Beautifulnara – Gosip Artis Malaysia Terkini

Hiburan

Selalu Didedahkan Dengan Gajet, Wawa Zainal Akui Anak Lambat Bercakap

anak wawa zainal lambat bercakap

Kanak-kanak zaman sekarang semakin terdedah dengan penggunaan gajet. Malah, ada sesetengah ibu bapa juga memberikan gajet kepada anak-anak tidak mengira masa, asalkan mereka boleh duduk diam. Namun, janganlah sampai mereka terlalu obses dengan gajet sehingga mendatangkan keburukan.

anak wawa zainal lambat bercakap

Advertisement

Baru-baru ini, Wawa Zainal mengakui anak sulungnya, Ahmad Fakhruddin Attar yang berusia enam tahun, mengalami masalah lambat bercakap kerana terlalu didedahkan dengan gajet.

Menerusi muat naik di Instagram, Wawa menasihati ibu bapa di luar sana untuk menghadkan penggunaan gajet anak-anak.

Tidak dinafikan ada ibu bapa yang memberikan gajet kepada anak mereka apabila diminta kerana mahu anak mereka berhenti menangis. Bagaimanapun, ada kalanya anda harus tegas agar tidak mengganggu proses tumbesaran fizikal dan mental anak anda. Bertindak sebelum terlambat!

PERHATIAN: Pihak BeautifulNara tidak akan bertanggungjawap langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak BeautifulNara juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawap anda sendiri.

12 Comments

  1. Anonymous

    September 18, 2019 at 4:38 pm

    ada mild autism ke?

  2. Anonymous

    September 18, 2019 at 4:22 pm

    gigi tu kena cabut tu sebab dh buruk

  3. Wak Doyol English Hazab

    September 18, 2019 at 4:22 pm

    Gigi anak mereput. Mak bapak kemain perasan bergaya (bapak especially) anak gigi pun tak bole jaga. Reput!

  4. coco chanel

    September 18, 2019 at 3:36 pm

    Kesiannya tengok gigi anak dia, Mak2 and bapak2 tolongla jaga oral hygiene anak masing2.

    • aaaaa

      September 18, 2019 at 3:55 pm

      tuhla sis. i pun tgk gigi anak dia kesian. maybe diorg tak kisah pun. duit byk kan. haha.

    • Anonymous

      September 19, 2019 at 9:12 am

      petua turun termurun dri kami,
      jika umur anak dlm 2 tahun yg sdg nk tumbuh gigi tu, apa kata ambil bawang merah yg kecil, belahkan dua, lepas tu tenyehkan pada gigi dan gusi anak tu, gosok2 je mcm kt celah gusi dn gigi tu, mmg dia akan menangis sbb pedas sekejap, nnti berhentilah sbb bwg tu peda sikit.
      InsyALLAH tidak cepat rongak. Aku ada buat kat anak dri umur 2 tahun, sampai skrg gigi satupun x rosak dn elok je ada semua. Wlaupun suka mkn manis mcm biskut, coklat, gigi setakat ini cantik shj. selain dri sudah amalkan gosk gigi setiap kali mandi. Skrg umur dh 5 tahun, gigi susu x ada lgi yg hilang.

      Jika rongak mcm ini, mmglh boleh tumbuh, sbb gigi susukan, tpi anda berani cubalah petua itu.

  5. kakikucinghitam

    September 18, 2019 at 3:22 pm

    hemsem betul anak dia..

    • Shah deraman

      September 19, 2019 at 11:57 am

      Hensem ape..cam bdk terencat je aku tgk..

Loading...

2020 © Nara Media Sdn Bhd. All Rights Reserved.

Sebahagian daripada kumpulan iMedia Asia.

To Top