“Sekarang Musim Hujan, Memang Orang Vietnam Buru Kucing Dan Anjing Untuk Dijadikan Lauk!”

Trending

“Sekarang Musim Hujan, Memang Orang Vietnam Buru Kucing Dan Anjing Untuk Dijadikan Lauk!”

Kisah orang Vietnam makan kucing dan anjing bukan perkara baru. Pernah terjadi, seorang wanita terkejut dan menangis mendapati kucing Siam yang dipeliharanya bertahun-tahun dibunuh oleh orang Vietnam dan kepalanya yang dipotong telah dibuang dalam tong sampah rumah wanita itu.


 photo meowAN.jpg
Dan seorang pengguna Facebook pula berkongsi pengalamannya menyelamatkan dua ekor kucing dari menjadi lauk Vietnam. Ikuti tulisan Mieyzunita Izuha:

Advertisement

Malam ni Mizu marah-semarahnya. perasaan sedih pun ada. Pembuang tegar buka la hati kamu semua.

Sebelum ni tauke ayam di Kipmart selalu bagitahu di Vietnam ambil kucing di pasar. kamu semua mesti tahu kan, kalau dah Vietnam ambil untuk apa. Bela? jaga? Rawat? Huh, tak ada pun. Mereka buat lauk sebenarnya.

Hari ini Mizu nampak dengan mata Mizu sendiri, keluar dari Kipmart Mizu nampak ada dua orang lelaki bawah ceruk pokok tengah buat sesuatu.

Hati ini tak sedap. Mizu patah balik sebab nak tengok. Apa yang Mizu nampak bila depan-depan, dua lelaki Vietnam.

Seorang tengah sibuk telefon seseorang, seorang lagi tengah beri meow makan sambil dicekak lehernya.

Bila Mizu turun dari keta sseorang tanya Mizu ni Uber, ke? Oo, rupanya tengah deal dengan Uber. nampak lagi seorang khusyuk cekak leher meow sambil meow makan wet food.

Di sebelahnya ada kotak yang sudah rapi ditutup rapi dengan pita perekat.

Dah tahu apa yang mereka nak buat. Haha ini Mak Rimau datang bukannya Uber, ya. Membuak-buak kemarahan Mizu ini, sampai speaking pun tonggang-terbalik. Marah punya fasal.

Berdas-das Mizu hentam. Vietnam itu diam saja. Dia cakap nak bela. Huh, bela dalam perut mereka, ya?

Meow yang dia tengah pegang tu terus Mizu rampas ambil. meow betina agak gendut sikit. Yang dalam kotak yang dah siap packaging pun laju Mizu ambil bawa masuk kereta.

Dah tahu dalam mesti kucing. Tape habis terus tanpa ada lubang udara pun. Mizu tunggu sampai Vietnam dua ekor itu berambus.

Meow dua ekor Mizu bawa balik. kamu semua ttengok la pe Benda yang dalam Kotak tu bila Mizu buka…

Pada manusia yang hobi ternak meow kampong then buang di pasar bila dah besar atau dah tak sayang, tengok sendiri. Jika mereka tak mati kebuluran atau dilanggar, pasti meow yang kamu semua buang itu jadi santapan lauk orang laknat!

Nasib meow ni selamat tak sempat dijadikan lauk kerana Mizu dah terjah dulu. Kamu semua rela ya meow yang kamu semua kata comel dijadikan makanan manusia zaman batu?

Jangan kata, “ala, binatang je pun!” Ingat-ingatlah binatang itu pun ada nyawa der!

Ni nak pesan, sekarang musim hujan. Masa-masa begini meow akan dijadikan santarapan atau diberi kepada Vietnam kerana Mizu difahamkan daging kucing dan anjing ni panas.

Jadi hati-hati kamu semua kalau jiran-jiran kamu semua Vietnam. Sebaik-baik mereka, sebenarnya bangsat!


Cara terbaik untuk membendung masalah ini ialah dengan mengembirikan kucing. Orang yang hendak memelihara kucing sepatutnya mengambil kucing terbiar untuk dipelihara. Setelah dikembiri kucing tidak akan membiak, kerana jika terlalu banyak membiak ada kemungkinan kucing yang tidak mampu dipelhara akan dibuang di pasar seterusnya menjadi mangsa kekejaman manusia.

Elakkan dari membeli kucing cantik sebaliknya pelihara kucing jalanan, dan peliharalah kucing dalam rumah atau sangkar supaya ia tidak dicuri seterusnya dijadikan makanan Vietnam.-amazingnara.com


 photo 3.jpg
 photo 2.jpg
 photo 4.jpg
 photo 1.jpg
Sumber: Mieyzunita Izuha

Ikuti Facebook, Twitter, Instagram, Telegram dan TikTok BeautifulNara untuk dapatkan pelbagai kandungan menarik.

Komen

PERHATIAN: Pihak BeautifulNara tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak BeautifulNara juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri.

Loading...

Comments are closed.