Sebelum Balik Kenduri Kahwin Ibu Bapa Ini ‘Hadiahkan’ Lampin Pakai Buang Anak Yang Dah Dipakai

Trending

Sebelum Balik Kenduri Kahwin Ibu Bapa Ini ‘Hadiahkan’ Lampin Pakai Buang Anak Yang Dah Dipakai

Biasanya kalau ke kenduri kahwin memang tak dinafikan agak sukar untuk membawa anak kecil. Bukan sahaja kerana tetamu yang agak ramai tetapi juga keselesaan anak juga perlu diambil kira. Tetapi dalam kita menjaga kepentingan anak, keselesaan orang di sekeliling juga perlu dijaga juga.

Baru-baru ini pula, seorang pengguna Twitter berkongsikan sekeping gambar yang mendatangkan amarah dari netizen. Sebuah lampin pakai buang yang telah dipakai ditinggalkan di atas pinggan di sebuah kenduri kahwin.

Advertisement

Tak logik lah pula kalau nak katakan tiada tong sampah disediakan di kenduri tersebut. Tapi jika betul tiada tong sampah sekalipun takkan tergamak tinggalkan macam tu sahaja?

via GIPHY

Advertisement

Perkara ini bukan sahaja mendatangkan kemarahan daripada netizen tetapi ramai juga yang mempersoalkan sikap ibu bapa ini yang mementingkan diri sendiri. Soal kebersihan pula satu hal lain juga.

screenshot twitter
screenshot twitter
screenshot twitter
screenshot twitter
Macam-macam lah orang sekarang ni. Dunia makin moden tapi benda mudah macam ni pun perlu ditegur. Kepada ibu bapa yang lain jangan tiru aksi ini ya.

Sumber: Twitter

Ikuti Facebook, Twitter, Instagram, Telegram dan TikTok BeautifulNara untuk dapatkan pelbagai kandungan menarik.

Komen

PERHATIAN: Pihak BeautifulNara tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak BeautifulNara juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri.

Comments are closed.

Loading...