Beautifulnara – Gosip Artis Malaysia Terkini

Hiburan

Saya Tuntuk Hak Sebagai Wanita Teraniaya, Bukan Gila Duit – Rita Rudaini

Tuntutan muta’ah sebanyak RM300,000 yang difailkan oleh Rita Rudaini terhadap bekas suaminya, Aidil Zafuan semalam memang mengejutkan orang ramai. Ada yang memandang serong terhadap Rita dan menganggap pelakon ini ‘gila duit’ dan mahu memerah bekas suaminya habis-habisan. Namun ada juga yang menyokong tindakan Rita dan menganggap tindakan tersebut adalah wajar kerana ia membela hak kaum wanita.

rita rudaini

Advertisement

Tampil menerusi Harian Metro hari ini, Rita Rudaini memberi justifikasi atas tuntutan muta’ahnya itu. Kata Rita:-

Saya bukan nak ambil duit orang, tapi menuntut hak sebagai wanita teraniaya. Bayangkan saja aib dan reputasi saya yang teralar disebabkan masalah rumah tangga. Kalau diikutkan, jumlah yang saya tuntut itu tak setimpak pun dengan penderitaan yang saya dan anak-anak alami.

Cukuplah saya katakan tuntutan muta’ah itu bertujuan sebagai pembelaan hak sebagai wanita atas tindakan bekas suami saya. Saya dengar banyak kali orang bercakap dan tuduh saya gila duit. Kalau saya gila duit, saya takkan berkahwin dengan pemain bola sepak.

Lebih baik saya berkahwin dengan Tan Sri atau VIP saja tapi saya bukan begitu. Saya tuntut duit itu sebagai pembelaan hak saya dan anak-anak. Jangan ingat wanita seperti saya sampah. Bila tak nak dibuang begitu saja. Saya harap tuntutan hak ini akan menjadi panduan dan membuka mata wanita yang senasib saya di luar sana.

rita

Semangat Abang Nara membaca kata-kata Rita Rudaini. Sememangnya ramai wanita di luar sana yang mengalami nasib serupa dengan Rita namun takut untuk membela diri mereka. Semoga ini akan menjadi pembakar semangat. Semoga Rita beroleh kemenangan yang dikehendaki. Sama-samalah kita nantikan.

PERHATIAN: Pihak BeautifulNara tidak akan bertanggungjawap langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak BeautifulNara juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawap anda sendiri.

Comments are closed.

Loading...
To Top