Beautifulnara – Gosip Artis Malaysia Terkini

Hiburan

Saya Tidak Bawa IC Kerana Baru Balik Dari Luar Negara – Sajat

Semalam usahawan penuh kontroversi, Nur Sajat ataupun nama sebenarnya, Muhammad Sajjad Kamaruzaman telah didakwa di mahkamah berhubung cukai barangan dan perkhidmatan (GST).

Advertisement

Ketika pertuduhan ingin dibacakan, Sajat  gagal untuk mengemukan sebarang dokumen pengenalan diri. Alasan yang diberikan ialah beliau baru sahaja pulang dari luar negara.

Saya tidak bawa IC (MyKad) sebab baru balik dari luar negara.

Bagaimanapun prosiding tetap diteruskan apabila pihak pendakwa menyerahkan salinan kad pengenalan lelaki itu kepada mahkamah. Sajat yang dituduh bawah Seksyen 41(6) Akta Cukai Barang dan Perkhidmatan mengaku bersalah gagal mengemukakan penyata GST empat tahun lalu.

Prosiding pendakwaan Sajat dijalankan di hadapan Hakim Rofiah Mohamad dan dikendalikan oleh Jabatan Kastam Diraja Malaysia selaku pihak pendakwa.

Advertisement

Pendedahan nama lelaki Sajat oleh pihak mahkamah mendapat perhatian netizen kerana sebelum ini beliau sebelum ini bersungguh-sungguh mengakui dirinya seorang wanita tulen.

Sumber Berita : Sinar Harian

Kredit Foto : Utusan Online

PERHATIAN: Pihak BeautifulNara tidak akan bertanggungjawap langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak BeautifulNara juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawap anda sendiri.

55 Comments

  1. mama bawang

    December 20, 2018 at 4:41 pm

    850223385069
    ni no. ic dia…
    check semakan daftar pilihan raya tu
    lelaki ooiiii

  2. Anonymous

    December 20, 2018 at 2:51 pm

    semua org pun tahu dia lelaki, dia sendiri pun tahu.. cuma susah bukan senang nak taubat dan balik ke pangkal jalan.. doakan baik2 jer. sajat u can do it, don’t b ashame .. allah is the best helpers, buang lah hidup glamour minta pujian org .. tak ke mana. kita org islam. ingat2 lah!!

  3. Ooopsy

    December 20, 2018 at 2:45 pm

    Ngaku ja lah Jat…. Safie lg ada telor dr kau Jat….

  4. Anonymous

    December 20, 2018 at 2:29 pm

    ada GST..semua rahsia terbongkar..

  5. Bukan pemghukum

    December 20, 2018 at 1:45 pm

    Baca komen2 diatas dan terdetik bertanya… adakah semuanya melayu muslim yang berkata kata diatas?.. hm…. bawa bersabar semua…doakan yg baik baik je… bawa mengucap. Dia tak kacau hidup kita pun kan. Dia ada jalan dia sendiri. =)

    • Anonymous

      December 20, 2018 at 1:58 pm

      org melayu je sllu cmni kann? skit ati btul plak dgn die jgn cmtuh tuhan maha kaya sok lusa brbalik kt kita nk ckp ape? doakan jeh dia

    • kakak

      December 20, 2018 at 2:04 pm

      Yee. Aku ni lurus straight tapi takla over nak benci sape2. Menghukum mengadili bagai Tuhan. Konon berdakwah demi Tuhan tapi bahasa perangai macam… =) tak menggambarkan sungguh. Nilah contoh2 yang emosi sahaja tapi dada dan fahaman sebenar kosong.

    • Anonymous

      December 20, 2018 at 2:02 pm

      Allah den tentukan jalan kita sama shj, hidup dan mati, jalan ke syurga atau neraka. Tiada jalan pintas semua tu

Loading...

2020 © Nara Media Sdn Bhd. All Rights Reserved.

Sebahagian daripada kumpulan iMedia Asia.

To Top